به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۳۳۳۱۲

چگونه این شرکت را به خاک سیاه نشاندند؟

چگونه این شرکت را به خاک سیاه نشاندند؟
گروه اقتصادی: اخیرا فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن شخصی که خودش را مدیرعامل شرکت فرش تابان مهر معرفی می کند با گریه از مسئولان می خواهد که به وضعیت او رسیدگی کنند. به دنبال انتشار این ویدئو موضوع اسحاق جهانگیری دستور پیگیری وضعیت او را می دهد.

...

مهدی کلیددارزاده یکی از ایرانیان مقیم آلمان است که در پی دعوت مسئولان دولت ایران برای اشتغالزایی و تولید به کشور آمده ولی حالا نه تنها کارخانه فعالی ندارد بلکه سرمایه خود را نیز از دست داده و به دلیل ممنوع الخروجی، 6 سال است که فرزندان خود را ندیده است. او می گوید سازمان تأمین اجتماعی در اقدامی غیرقانونی، کارخانه اش را توقیف و کلید همه درهایش را عوض کرده است. سیدمهدی کلیددارزاده اضافه کرده است که: بانک سپه و تامین اجتماعی زندگی مرا به خاک سیاه نشاندند، از آلمان آمده بودم تا کار تولیدی کنم اما اینقدر اذیتم کردند که ورشکسته‌‌ شدم. میثم زالی  با تشریح جزئیات جلسه اش با مهدی کلیددارزاده مدیرعامل شرکت فرش تابان مهر، اظهار داشت: در جلسه امروز مشکلات این شرکت مورد پیگیری قرار گرفت و قرار شد، این پیگیری‌های با جدیت ادامه یابد. وی توضیح داد: کارخانه فرش تابان مهر در سال‌های پایانی دهه 80 با تسهیلات حساب ذخیره ارزی راه‌اندازی شد و ماشین‌آلات اروپایی برای این کارخانه از آلمان، سوئد و سوئیس خریداری شد. در نهایت این واحد تولیدی با مشارکت بانک عامل به بهره‌برداری رسید.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: تولید فرش‌های خاص که صرفاً صادرات‌گرا هستند و بازار خوبی در اروپا دارند، برای این کارخانه پیش‌بینی شده بود و اگر سرمایه در گردش مناسبی در اختیار این واحد صنعتی قرار می‌گرفت، امروز ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشت.
زالی با بیان اینکه این شرکت در سالهای قبل به دلیل کمبود نقدینگی نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش پیدا کرده و درخواست خود را مطرح کرده بود، گفت: در آن زمان، بانک عامل در ایفای تعهدات خود کوتاهی کرده و سرمایه در گردش شرکت را تأمین نکرد. در نهایت این شرکت نیز سیر نزولی پیدا کرده و به دلیل عدم تأمین سرمایه در گردش نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد. وی تصریح کرد: در این میان، سازمان تأمین اجتماعی نیز مطالباتی را از این شرکت مطرح می‌کند که شاید مورد تأیید مدیران کارخانه نبوده است، ولی در نهایت به دلیل بحران نقدینگی، امکان پرداخت آن فراهم نمی‌‌شود و سازمان تأمین اجتماعی کل مجموعه را پلمب می‌کند و در نتیجه این کارخانه بدون تأمین امین اموال توقیف می‌شود. دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بعد از این اتفاق، در مدت 6 تا 7 ماه تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه که مدرن و به‌روز بوده‌اند، سرقت می‌شود و امروز شاهد سوله متروکی هستیم که مشخص نیست، بشود تجهیزات لازم را از شرکت اروپایی دوباره برایش تأمین کرد یا خیر.

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۲:۲۱
تامین اجتماعی وقتی کارخانه ای توفیف میکند مسئول اموالش هم هست (369384)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۳:۳۲
خاک عالم و کل کائنات بر سر مسولین کشور (369391)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۱۹:۰۹
سرقت اموال کارخانه یه کم مشکوک میزنه
اموال کارخانه توسط خودیها به یه جایی منتقل شده (369410)