به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۲۳۳۶۸۵
گفته بودم اگر این آتش (کرونا) به نیستان کشور افتاد چه‌ها می‌شود

نمکی: عوضی وزیر شدم؛ وزیر شدن چیزهایی می‌خواست که ندارم!

نمکی: عوضی وزیر شدم؛ وزیر شدن چیزهایی می‌خواست که ندارم!
گروه سیاسی: وزیر بهداشت گفت: اگر خواهش کردم پول بدهید برای این است که می‌خواهیم برای پاییز آماده شویم اما این پول را هم نمی‌خواهیم و از این بعد لب فرو می‌بندیم.
 

به گزارش ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه ۶ مهر در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت گفت: من وزیر سیاسی نیستم، سیاست بلد نیستم. نه رسانه دارم، نه تیم. وقتی به وزارت بهداشت رفتم هیچ معاونی را عوض نکردم. من عوضی وزیر شدم. وزیر شدن چیزهایی می‌خواست که من ندارم. این کسوت داشته‌های دیگری می‌خواست که من نداشتم. اهل تضرع و زاری نیستم که در اوج تحریم‌ها ضجه بزنم که پول و ارز ندارم. وی افزود: رئیس بانک مرکزی دیروز شنبه ۵ مهر ماه محبت کرد تا بخشی از بودجه صندوق توسعه کشور برای وزارت بهداشت آزاد شود. می‌دانم چه فشار سنگینی را تحمل می‌کند. اگر خواهش کردم که پول بدهید، برای این است که می‌خواهیم برای پاییز آماده شویم. می‌خواهیم مبلغی را به همکارانی بدهیم که ماه‌هاست در میدان مبارزه زحمت می‌کشند، ماه‌ها صبوری کرده‌اند اما گفتیم همین خرده را هم نمی‌خواهیم که مبادا این درخواست من مشکلی ایجاد کند.
نمکی گفت: اگر خدای نکرده از کرونا شکست بخوریم، همه ضرر می‌کنیم اما به همکاران اعلام کردیم این پول را هم نمی‌خواهیم. از این بعد لب فرو می‌بندیم. همکاران من حقوق هم نگیرند، کار می‌کنند. وی ادامه داد: اولین ساعاتی که خبردار شدم همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹) در چین اتفاقی افتاده است، گفتم ویروس جدیدی پا به عرصه طبیعت گذاشته و روزهای سحتی را برای کل جهان می‌بینم. وقتی از بستن پروازهای چین صحبت کردم برخی خیلی ساده‌لوحانه به ما نگاه می‌کردند. گفتم اگر این آتش به نیستان کشور افتاد چه‌ها می‌شود. وزیر بهداشت گفت: گرچه در بهترین شرایط ۱.۶ تخت به ازای هزار نفر داریم - کشورهای اروپایی حداقل ۳ برابر ما تخت و پزشک و  پرستار دارند - روز سوم اسفند نشستیم طراحی حمله‌ای به سمت ویروس را انجام دادیم تا به صورت فعال به سمت بیماری برویم. 
 
برچسب ها: سعید نمکی

بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۹:۴۷
باسلام،وزیرجان ضمن خداقوت به جنابعالی وپیشکسوتان سلامت، باستحضارمی رساند،اکثرمردم ایران ازشماراضی ودعاگوهستند، مع الاسف شماوزیررییس جمهوری هستیدکه به اندازه مبصرکلاس قدرت اجرایی ندارند،این امرعلاوه برتنگنا قرارگرفتن جامعه پزشکان وپرستاران محترم و زحمتکش، باعث فقر وفلاکت اقشارآسیب پذیر (بیکاران،کولبران،خانواده های تحت پوشش کمیته امداد،زباله گردهاو...)شده است.
باتشکر ازوزیرمحترم بهداشت (369458)
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۰۹:۵۴
شماها رفتگر هم نمی توانید باشید (369471)
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۱۴:۴۳
بنده خدا از درد ناچاری دیگه اونوری حرف می زنه میدونه بهش بودجه نمیدهند تازه واکسن خریداری کنه اول باید مجلسی ها و اقا زاده وا کسنه بشن . کادر درمان به جهنم هم کار کنه هم حقوق نگیره و هم کرونا وانفولانزا بگیره (369477)
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۱:۴۲
خدا لعنت کند چپاولگران مملکت را وزیر محترم خدا به شما ویارانت صبر جمیل عنایت دهد این هم میگذرد (369526)