به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۳۳۸۳

استاندار: تهران در جمع فقیرترین‌ استان‌ها

گروه جامعه: استاندار تهران با اشاره به گزارش نهادهای مرجع درباره پایین بودن شاخص‌های برخورداری از اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی، پایتخت کشور را جزو فقیرترین استان‌ها اعلام کرد و خواستار افزایش بودجه این استان شد.
استاندار: تهران در جمع فقیرترین‌ استان‌ها
سیدحسین هاشمی پس از برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به گزارش سازمان تجهیز و نوسازی مدارس استان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سرانه فضای فرهنگی استان تهران چه در حوزه فرهنگ و چه در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ازای هر یکهزار نفر 12 متر مربع است؛ درصورتی که میانگین کشوری 45 متر مربع می باشد. در حوزه کتابخانه‌ها، مقدار سرانه برای هر یکهزار نفر در تهران نسبت به کل کشور 2 متر مربع در مقابل 25 متر مربع است و در حوزه سرانه فضای ورزشی روباز، این نسبت 264 متر مربع به 414 مترمربع است.

استاندار تهران، سرانه فضای ورزشی سرپوشیده استان تهران را نسبت به کل کشور برای هر یکهزار نفر، 84 مترمربع در مقابل 104 مترمربع کشوری و در حوزه سرانه پزشک نیز، سرانه تهران را 3 دهم نفر در مقابل چهار دهم نفر برای کل کشور عنوان کرد. وی تراکم دانش‌آموزی در کلاس در استان تهران را 27 و سه دهم و در کل کشور 23 و 9 دهم و نسبت دانش آموز به معلم را در تهران 24 و چهار دهم و در کشور 23 و پنج دهم عنوان کرد. وی، تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز مسکن مهر را یکی از معضلات بزرگ پایتخت عنوان کرد و گفت: 338 فضای آموزشی مورد نیاز مجتمع‌های مسکن مهر است که تأمین آن نیازمند 473 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به وجود چهار هزار و 900 کلاس دارای بخاری گازی در استان که نیازمند تبدیل به موتورخانه مرکزی برای ایمنی دانش آموزان هستند، افزود: لازم است وزارت مسکن و شهرسازی و خیرین برای تأمین نیاز آموزشی مسکن مهر ورود کنند تا سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بتواند وظیفه خود را در قبال ایمنی دانش آموزان با بودجه محدودی که دارد بخوبی انجام دهد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره دیدار با دکتر نوبخت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری و همچنین مجمع نمایندگان استان تهران نیز گفت: ما خواهان اختصاص بودجه استان تهران بر اساس شاخص‌های کشوری هستیم. وی ادامه داد: استان تهران بین 30 تا 40 درصد درآمدهای غیرنفتی و بیش از 50 درصد سپرده‌های بانکی و بودجه اختصاصی استانداری‌ها را تأمین می کند اما بودجه آن حدود 6/3 درصد از بودجه کل است.
مرجع : ایرنا

گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۲۹
و حتما احمدی نژاد وبابک زنجانی هم سردسته فقرا ؟
بی خیال بابا!!!!!!!!!!!! (181288)