به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۴۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۳۹۳۸

مي​دانيد دوشنبه سایبری چیست؟

گروه علمي وفناوري: در مورد دوشنبه سایبری چه می​دانید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که روزهای هفته می​توانند بر امنیت آنلاین شما تأثیر بگذارند؟ دوشنبه‌ها (به عنوان اولین روز هفته در اغلب کشورها) دقیقاً روزی است که کسب و کارهای آنلاین در فضای مجازی بیشترین انتظار را از فروش خود داشته و بیشترین پیشنهادات ویژه برای خرید را در این روزها مطرح می​کنند.
مي​دانيد دوشنبه سایبری چیست؟
بر همین اساس کلاهبرداران و نفوذگران همیشه در صحنه نیز در تعقیب این پیشنهادات، امنیت مصرف​کنندگان را در فضای مجازی به خطر می​اندازند. از آنجا که بیشتر تخفیفات و پیشنهادات ویژه در روزهای دوشنبه به عنوان اولین روز کاری هفته مطرح می​شود، مصرف​کنندگان هم روزهای دوشنبه نسبت به سایر روزها بیشتر در وبسایت​های خرید و فروش آنلاین می‌گردند و این تعداد خریدار از سراسر جهان طعمه خوبی برای نفوذگران به شمار می​آیند. بطوریکه طی تحقیقات انجام شده توسط موسسه IBM، تعداد جرایم سایبری آنلاین در روزهای دوشنبه نسبت به سایر روزها 30 درصد بیشتر است. بنا بر اعلام، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، محققان امنیتی پیشنهاد نمی‌کنند در روزهای دوشنبه خرید نکرده و خود را از تخفیفات و پیشنهادات ویژه بی​بهره کنید بلکه به همه افرادی که به امنیت فروشگاه‌های آنلاین اعتماد دارند توصیه‌هایی کرده‌اند که در ادامه می​خوانید:
- قبل از خرید حتما از یک ضدویروس دارای فایروال استفاده کرده و در طول خرید بطور منظم از سیستم خود اسکن تهیه کنید.
- همواره از فروشگاه‌های آنلاین بزرگ و معتبر استفاده کنید و قبل از آنکه هرگونه اطلاعاتی را در فیلدهای مختلف فروشگاه وارد کنید از امنیت فروشگاه و اصلی بودن صفحات پرداخت آن مطمئن شوید.
- مرورگر خود را در هر زمانی آپدیت نگه دارید
- از وب‌سایتهای امنی که با پروتکل امن https به جای http شروع می​شوند استفاده کنید.
- به تخفیفات غیر معقولی که از سوی هر فروشگاه آنلاینی ارایه می شود اعتماد نکنید. چراکه طبق اعلام FBI کلاهبرداریهای معمول آنلاین از روش کاهش قیمت حتی زیر قیمت ارزش بازار و ارایه این پیشنهادات از طریق ارسال ایمیل به کاربران استفاده کرده و سعی در فریب کاربران دارند.
مرجع : ايسنا