به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۳۸
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۲۴۲۴۰

واکنش‌مجری‌زن به اقدام‌بي‌فرهنگ‌ها/عكس

گروه ورزشي: مجری زن برنامه قرعه کشی جام جهانی که صفحه هوادرانش در فیس بوکش مورد هجمه سنگین گروهی از ایرانیان عصبانی قرار گرفت، پس از افزایش این حملات، صفحه هوادارانش را برای عموم مسدود ساخت تا بدین طریق از هجوم دیگر چهره های مودبی که او را مورد خطاب قرار داده بودند، کاسته شود و البته ماجرا به شدیدترین نقطه ممکن رسید.
واکنش‌مجری‌زن به اقدام‌بي‌فرهنگ‌ها/عكس
به گزارش «تابناک»، انگار حاشیه‌هاي قرعه کشی جام جهانی برای کشورمان پایان ندارد و سلسله حرکت هایی که برخی از ایرانی‌ها پس از این اتفاق انجام دادند، حالا کم کم عوارضش را نشان می‌دهد تا تنها بتوان ابراز امیدواری کرد این دامنه اثرگذاری بیش از این توسعه نیابد و ثلمه‌ای به چهره ایرانیان در سراسر جهان وارد نسازد.

هنوز از عوارض حملات به صفحه هواداران لیونل مسی خبری در دسترس نیست و به جز آنکه 51 میلیون نفر در سراسر جهان نوشته‌هاي فارسی و انگلیسی و عربی هموطنامان مشتمل بر شدیدترین توهین‌ها به این بازیکن تیم ملی آرژانتین را دیدند و برخی رسانه‌ها نیز اشاراتی به این حملات داشتند، بازیکن تیم ملی بارسلونا و ملی پوش آرژانتین واکنشی نشان داده و با سکوت از کنار این حملات مملو از توهین و تحقیر گذشته است.

ليما با شوهر و فرزندانش
در کنار او اما «فرناندا کاما پریرا لیما» مجری، مدل و بازیگر ۳۶ ساله برزیلی شرایط متفاوتی داشت و هجم هتاکی به او و همسر و فرزندانش با شنیع ترین الفاظ جنسی همراه شد و در واقع هرچند حجم نظردهندگان به صفحه هواداران این مجری زن، کمتر از یک چهارم حمله کنندگان به صفحه هواداران لیونل مسی بود اما در عین حال نوع نظرات به مراتب بی ادبانه تر و دارای تعرض بیشتر به حریم شخصی بود و حقیقتاً هر خواننده‌اي را شرمنده مي‌ساخت.

تفاوت اساسی آنجا بود که صفحه این مجری برزیلی بیش از حد شخصی بود، حال آنکه فضای صفحه مسی با 51 میلیون هوادار به مراتب رسمی تر بود. حملات به پیج فرناندا لیما حتی به نظرسنجی صفحه او نیز کشیده بود، تا جایی که نظرسنجی که او طرح کرده بود با حجم وسیعی از گزینه‌هاي فارسی رکیکِ افزوده شده توسط فارسی زبانان همراه شده بود که اتفاقاً این گزینه‌ها بیشترین رای‌ها را گرفته بود.

در این میان نکته جالب آنجا بود که این عده ظاهراً در اعتراض به نوع پوشش این مجری که باعث شد صداوسیما نتواند مراسم را حتی به طور غیرزنده نشان دهد و دقایق بسیار اندکی از قرعه کشی پخش شد، به صفحه او و همسرش در فیس بوک حمله کرده بودند اما در عین حال صفحه او را لایک مي‌کردند تا به این تفریح شان در بلندمدت ادامه دهند و اینچنین شد که به یک باره صفحه چند هزار لایکی این مجری به 35 هزار لایک رسید که اکثراً ایرانی بودند!

حال این مجری احتمالاً با مطالعه این کامنت‌ها که مترجم گوگل نیز برخی شان را به سلیسی مي‌تواند ترجمه کند، به این نتیجه رسیده که نمی تواند با این حملات مقابل به مثل کند و در تازه ترین اقدام که از ساعتی پیش رخ داده، صفحه فیس بوکش را برای عموم مسدود نموده و بر روی صفحه‌اي لینک کرده که تنها مشخصاتش ذکر شده است. این جدی ترین واکنش به رفتارها ایرانیان عزیزی است که قصد اعتراض به این مجری را داشتند و ممکن است برخی تصور کنند ایرانی نبوده اند اما مگر مي‌توانیم خودمان را گول بزنیم؟!

البته شاید این اقدام مجری زن برزیلی در مسدود کردن صفحه فیس بوکش را برخی به حساب بی جنبگی او بگذارند، چرا که در ورزشگاه آزادی، بارها یکصد هزار نفر یک صدا، داور یا بازیکنان را با رکیک ترین الفاظ مورد خطاب قرار داده اند و بازیکن یا داور نیز زمین را ترک نکرده اند که‌اي کاش چنین مي‌کردند و تماشاچی فوتبال را وادار مي‌ساختند تا حداقل برای خانواده ورزشکاران حرمت قائل شود!

با این اوصاف باید امیدوار بود ظرفیت لیونل مسی برای فحش شنیدن بالاتر باشد و احیاناً او یا همین مجری خانم گفتگوهایی با غول‌هاي خبری جهان درباره حملات سایبری ایرانی‌ها نداشته باشند که اگر داشته باشند، توسط گروهی نهایتاً 50 هزار نفری ضربه بدی به اعتبار و چهره مردمانِ ایران نزد جهانیان وارد مي‌آید.

انتحاری فیسبوک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۱۲
برو بچه ها اقدام بعدی حمله به فیسبوک زاکر برگه
باید به منبع و منشا این سایت حمله کنیم

انشالله تا ده روز دیگه کاری میکنیم فیسبوک رو تو آمریکا هم فیلتر کنن
حمله ..... (185809)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۹:۴۹
از نظرت خوشم اومد حتما این کار می کنیم (186234)
سعید
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۱۵
این مجری زن بنده خدا هم گرفتار یک توطئه بزرگ علیه ملت ایران که کلیدش درپیش بینی گروه ایران روز قبل از مراسم قرعه کشی بودشده... رفتن به صفحه فیسبوک لیونل مسی وخانم لیماوتوهین به آنهابدون هیچ دلیلی از طرف ایرانیانی که همیشه به خارجیها روی خوش نشان داده اند وباشکوهترین استقبال هارو از آنها درکشور کرده اند (برای مثال آ ث میلان ومالدینی درهمین اواخر)یک دروغ خنده دار ویک توطئه بزرگ است.حتی یک بازیکن ومربی خارجی چه بزرگانشان مثل کی روش وولاسکو ودنیزلی چه غیرازآنها از مردم ایران در سالهای زندگیشان جز خوبی ومهربانی ندیده اند.به نظر من همه این توهینهاوپرده دریها از منبعی واحد وقدرتمندهدایت میشه(که البته چون موج قدرتمندی راه انداخته بالطبع دههانفر را هم بعنوان سیاهی لشگر ازهمه جابیخبر بدنبال خودمیکشد)تا شیرینی بردهای اخیرفوتبال ساحلی ووالیبال وراهیابی به جام جهانی تیم ملی فوتبال ایران را بعنوان تنهاتیم راه یافته از جنوب غربی آسیاوخاورمیانه وعذرخواهی فیفا ازایران بخاطر انتخابهای ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیاکه درتاریخ فیفا سابقه نداشته ازکشوری عذرخواهی کند را به کام مردم ایران تلخ کندوهمزمان ضربه ای کاری به وجهه صلح دوست ومهربان مردم ایران بعداز توافق ژنودربین افکارعمومی مردم جهان بزنند.قضیه حمله ساده واز سرتفریح چندهزار ایرانی به صفحه فوتبالیست بینهایت محبوبی درایران مثل مسی نیست.قضیه جدی ترازاین حرفهاست.ایرانیان درطول تاریخ هرعیبی ومشکلی داشته اند باخودشان داشته اند ولی همواره نسبت خارجیها مهربان وحس احترام داشته اند واثبات این قضیه چه در طول تاریخ وچه درزمان حاضر جای شبهه وانکاری ندارد.حتی دراستادیوم های ماکه زشت ترین وعصبی ترین چهره بعضی ایرانیان رادرهمان مکانهامیتوان دید وعصبیت بعضی جوانان به اوج خودش میرسدوحتی احتمال خودزنی هم ازطرف بعضی جوانان گلوله احساس وخشم میرود سابقه ای از توهین وفحش به یک مربی خارجی دیده نمیشود.برانکوهنوز بعدازسالهادوری ازایران از مردم ایران ومحبتشان علی رغم بعضی نتایج ضعیف درتیم ملی به نیکی یادمیکند.برای اینکه درافکارعمومی جهان صلح دوستی ومهربانی ایرانیان را بعداز موفقیتهای حیرت انگیز ورزشی وتوافق بینهایت مهم ژنوخدشه دارکنند چه از فوتبال وتوهین به مسی بهترین ومحبوبترین فوتبالیست جهان قبل ازجام جهانی قدرتمندتر عمل میکند؟برای اینکار از قبل برنامه ریزی هم کرده بودند واز قبل همگروهی ایران وآرژانتین را برای عملی کردن این توطئه برنامه ریزی هم کرده بودند.یادمون نره یکروز قبل از جام جهانی یک حساب کاربری در توئیتر بنام "brasil 2014 fraude"ایجادشد و دقیقا ساعت 8 شب به وقت گرینویچ در پستی به درستی دو اتفاق مهم در قرعه‌کشی را پیش‌بینی کرد. یکی این‌که ایتالیا تیمی خواهد بود که در بین تیم‌های اروپایی از گلدان 4 به گلدان 2 منتقل می‌شود و پس از آن پیش‌بینی کرد که آرژانتین در گروهی با تیم‌های ملی نیجریه، ایران و بوسنی همگروه خواهد شد. (185810)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۱۵
اینا همه سرخوردگی جنسیه ! و البته بیکاریه (185811)
seyed
Romania
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۴۸
هرچیزی رو که در این جامعه محدود و ممنوعش بکنن مردم و البته بعضیا بیشتر حریص تر میشوند و بیشتر استفاده نابجا و نادرست از آن میکنن نمونش ماهواره-حجاب-آزادی جوانان-سانسور صداوسیما و در آخر این فیسبوک که متاسفانه داره آبروی ایران و ایرانی رو میبره (186002)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۳:۵۸
فکر کنم شما فروید هستی که منشا همه چیز رو جنسی میبینی

آخه حمله به پیج مسی هم سرخوردگی جنسی هست؟؟؟
از بیکاری و علافی و بیشتر از همه فرهنگ غلط و تربیت نادرست (186064)
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۳۹
واقعا متاسفم .از ماست که بر ماست . (185812)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۴۴
واقعا شرم آوره!
مثلا این افراد خواستن چی رو ثابت کنن؟
الان دقیقا اعتراضشون به چی بوده؟
لباس خانم مجری؟
یعنی غیرت مسلمونی شون به جوش اومده بوده؟
البته این فرض محالِ،چون تو هیچ کجای اسلام نگفتن برید به کسی توهین کنید،اونم به این شدت!
از این ناراحت بودن که چرا مراسم پخش زنده نشده؟
خب دوستانی که به فیس بوک دسترسی دارن،راحت می تونستن مراسم رو از طریق اینترنت ببین!
شایدم جایی برای خالی کردن عقده هاشون نداشتن!:|
آخه هر دلیلی هم داشته باشه،آدم نباید برای شخصیت خودشم یه ارزشی قائل باشه؟
واقعا بعضی ها چه کارهای احمقانه ای می کنن!:| (185813)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۵۰
این هم از ملت "همیشه پرور"!!!!!! (185814)
nima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۵۰
جز ابراز تاسف هیچ کار دیگه ای نمیشه کرد....... (185815)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۱:۲۶
میشد معکوس عمکلکرد. مثلا براشون جملات مثبت و عذرخواهی فرستاد! (185927)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۱:۵۶
پس باید به این تنیجه رسید که فیسبوک نباید رفع فیلتر بشه چون ما ایرانی ها درست استفاده کردن از هیچ چیزی را بلد نیستیم . (185817)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۲:۳۹
از كوزه برون همان تراود كه در اوست !!!
آخر عاقبت ٣٣ سال كار فرهنگي شبانه روزي و بي وقفه ، كه از زمين و آسمون بر ما وارد كردند رو داريم مشاهده ميكنيم !!!
آقايان هنوز ميخواهند كه خود را به خواب بزنند !! حال خودتان قياس كنيد ؛ جوانان تربيت شده توسط سيستم بقول شما طاغوت را ، با جواناني كه دستگاههاي فرهنگي شما با اين همه دبدبه و كبكبه و هزينه هاي هزاران ميلياردي ، تحويل ايران زمين داده اند !!! آنان در انقلاب و جنگ با دشمن چه كردند ؟؟؟؟. اينها چه خواهند كرد !!!! عاقبت محدوديت هاي سليقه اي و به دور از منطق ، و نيز ترويج ايمان زوري و تقويت دورويي و تظاهر همين ميشود !!!!!!!!!!! (185821)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۷:۲۳
من یک تبریزی هستم ولی با وجه ای که این دوستان برای ما ایرانیها در دنیا ایجاد می نمایند اکثرا در خارج از گفتن کلمه ایرانی بودنمان هراس داریم بیشتر به نام آذربایجانی و یا ترکیه ایی خودمان را معرفی می نماییم امید است همگان عاقل باشیم و ریشه یابی بکنیم که چرا ما با همگان فرق داریم و بیشتر حرکت به طرف نزول و پست رفت فرهنگی و اجتماعی می باشد؟ (185827)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۱:۲۱
البته کار عده ای بی تربیت جای دفاع ندارد ولی انها اقلییتی بیش نیستند، اذربایجان که فرزند ایران بزرگ است و غیر از ایران هویتی ندارد ولی نباید جنایات دولت ترکیه در نسل کشی ارامنه و ترک کوهی خواندن کردها و اینکه هنوز مردمش اجازه زدن روسری در ادرات را ندارند فراموش کنید و این اقدامات را بر اقدام چند جوانانی که اکثرا به جهت شوخی چند پیام نوشته اند ترجیح دهید (185920)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۳
آنها بزور روسری برمیدارند و ما بزور روسری سر مردم میزاریم؟ (185967)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۱۵
آذربايجاني هاي عزيز از قديمي ترين اقوام ايراني هستند. به خاطر ٤٠٠ سال تغيير گويش نبايد اصليت را فراموش كرد (185958)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۱۷
نتيجه ٨ سال ادبيت لمپنيسم و كوچه بازاري در دولت و مجلس رو امروز ميبينيم. (185960)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۹:۵۲
این ها همه اش به خاطر سیاست غلط فرهنگی دولت اصلاحات بود که جوانان ما را به این روز انداخت اگر دولت ها در زمینه فرهنگی فرهنگ ناب محمدی اجرا می کردند حال روز جوانان ما این نبود (186235)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۷:۲۵
به قول آن مردی که با داس (!!!) رفت آنقدر آب بریزن اونجاشون ... یا بدونن که ممه رو لولو برد یا ....!
وقتی از زبان یک مقام رسمی این ادبیات جاری می شود چه انتظاری از عوام الناس داریم؟!
پیامبر اکرم (ص) فرمود: الناس علی دین ملوکهم! (185828)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۷:۲۸
خاک بر سر بی فرهنگتون کنن (185829)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۷:۴۴
خروجی خانواده های ما و آموزش و پرورش چیزی جز این نیست. (185831)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۶

چرا فقط زورتان به آموزش و پرورش رسیده. در جامعه ای که الگوهای آن شنیع ترین کارها را روا می دارند از دیگران چه انتظاری هست. (185972)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۶:۵۶
مرسی! گل گفتی! ما فرهنگمون خیلی وقته که خرابه وکسی هم بفکرش نیست. (186146)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۷:۵۳
ببينيد اين فوتبال و هواداراي بي فرهنگش چه طور دارن به چهره ملي ما صدمه ميزنن، آيا وقت اون نرسيده كه يه فكر اساسي بشه، اگه توان فرهنگ سازي نداريد بساط فوتبال رو جمع كنيد. (185834)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۸:۰۶
واقعا باعث تاسف و آبروریزیه آدم نمیدونه چی بگه خیلی کار زشتیه (185835)
ساامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۸:۲۵
هتاکیهای بقدری گسترده است که عنوان کردن کلماتی نظیر عده ای معدود یا اشخاص معلوم الحال دردی را دوا نمیکند
آن هنگام که در ورزشگاههیمان به کره ایها توهین کردیم
عربستانیها را بقره خطاب کردیم
به هموطنان خود به بهانه هواداریهای رایج فوتبال اهانت میکردیم
و یا هموطنان خود را در جک ها آماج اهانت قرار میدادیم
باید انتظار این روزها را داشته باشیم (185838)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۸:۲۵
چی بگیم...واقعا کار هایی که انجام شده ناپسند به دور از انسایت و وجدان بوده...خیلی خراب کردن...خیلی ضایع بوده..کاش از چشم همه ایرانیها نبینند. (185839)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۸:۴۴
ما نفهمیدیم مشکل ایرانی ها با این خانم چی بوده؟؟؟؟ یعنی تقلب کرده؟؟؟ هرکی فهمیده برای ما هم توضیح بده. (185842)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۸:۲۹
این ادم ها با خودشان مشکل دارند نه با این خانم (186186)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۸:۳۳
وقتی به جای اموزش درست استفاده کردن فیس بوک ان را فیلتر میکنند باید هم چنین چیزهایی ببینیم (186189)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۸:۴۶
خدارو شکر میکنم که فیس بوک فیلتره و این یکم بازدارنده هست.
فیس بوک رو نگو برای این فیلتر کردن که غرب از فرهنگ ما بی خبرباشه. (185845)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۰۵
متاسفیم!!!! (185856)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۱۴
واقعا متاسفم براي خودمون كه به كجا رسيديم... (185858)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۱۴
حجاب اجباری مختص ایران و دو یا سه کشور اسلامیه دیگست؛ چرا بعضی از این مردم کوته فکر با طرز افکار قرون وسطایی خودشون آبروی ایران عظیم رو دردنیا میخوان ببرن؟ اون خانمه تو برزیل یعنی باید میفهمیده تو ایران بعضی از افراطیها این نوع لباس رو نمیپسندن باید با مقنعه با مانتوی بلند میپوشید میومده آره؟ واقعا که... (185859)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۲۱
فيسبوك الان يه مرجع رسميه ايرانى شد ؟ اون زمان كه از دسترس خارجش كردين و مردم ايران براى دسترسى مجبور شدن با واژه هاى حرفه اى مهندسيه شبكه مثل VPN و تونل و SSL و پراكسى آشنا بشن و هر ترفندى كه هر مهندس نتورك خارجى رو انگشت به دهن ميزاره فرا بگيرن كسى به عاقبت رها شدن بى نظارت نوجوان ها و جوان ها در فيسبوك فكرى كرد ؟ در اشكالات فرهنگيه هواداران فوتبال بحثى نيست ؛ در اصلاح فرهنگ برخورد با خواص چه كرديم ؟ وقتى رييس جمهور سابق منتقدانش را خس و خاشاك خطاب كرد با اين برخورد او چه كرديم كه حالا از عده اى نوجوان و مردمى كه كمترين سهم در اخذ ويزاى گردشگرى را جهت برقرارى ارتباط با دنيا دارند توقع برخورد مناسب داشته باشيم ؛ مردم ما از اكثر جريانات داخلى و خارجى ترد شده بودند و وجهه بين المللى ما مخدوش و بيرنگ شده ؛ حذف و سانسور و برخورد سرسختانه به اين مردم باعث تولد فارسى وان و امثالهم شد تا اين خطر به مرز نابوديه خاموش خانواده ها كشيده شد ؛ماجراى اين زن مجرى و ليونل مسى فقط گوشه كوچيكى از خطر بزرگ نقص فرهنگ جديدرا به رخ مسئولان فرهنگى ميكشانند تا بدانند فقط زيرخاكيهايمان به تاراج نرفته ؛ خلاص (185865)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۴۰
مردمی که تفریح درستی ندارند از هر اتفاق ساده ای بدون توجه به عواقب ونتایج آن یک تفریح برای خود می سازند که بجای سرزنش وهجمه به آنها بایستی ریشه این قبیل حرکات را در ناتوانی رفتارهای مدیریتی مدیران و ضعف نهادهای فرهنگی جستجو نمود . (185877)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۴۱
اینها همه اش نتیجه عدم تعامل با دنیا و ارتباط با دنیای امروز است هرچه ملت محدود بشن اینجور آبرو ريزی ها بیشتر میشه میگن نه پس بدانید این اول راه است (185878)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۴۱
متاسفم برای اونایی که تفریحی جز اینکارها ندارند و بیشترمتاسفم برای دولتمردان که بجای پرکردن جیب خودازهدایاوکارتهای خریدو....فکری هم به حال فرهنگ این جامعه بکنند که درحال نابودی ست.... (185879)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۰۹:۴۳
خدایا کی فرهنگ این مملکت درست میشه؟ (185880)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۱۹
وقتى كه براى اولين قدم خودمون خودمون رو درست نقد كنيم ؛ وقتى كه بيفرهنگيه عده اى رو به كل مملكت تعميم نديم (185961)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۰:۰۰
یاد نظریه فروید افتادم. (185886)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۰:۱۹
واقعا جای تاسف داره. همه جا میاییم ادعا میکنیم که بالاترین و غنی ترین فرهنگ از ان ایرانیان است ولی افسوس که در عمل خلافش ثابت میشه. با این پیش زمینه ذهنی که در خصوص ایرانیان ایجاد شده( با کامنتهای زشت یه عده ایرانی در صفحات "لیونل مسی" و "فرناندا لیما" و با اون کارهای قبلی از جمله عملکرد کارمند سفارت ایران در برزیل و ... امیدوارم فضا برای بازیکنهای فوتبال ما در برزیل سنگین نباشه. من که از ایرانی بودنم احساس شرم میکنم وقتی میبینم چنین افراد بی فرهنگی هم وطنم هستند. (185893)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۰:۴۵
اصلا از فوتبال چيزي بغير از بي فرهنگي در ايران باقي مونده ؟ (185901)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۰:۵۵
باید تدبیری اندیشیده شود تا ضمن دلجویی از این دونفر بی ادبی افرادی بیمار به حساب فرهنگ ایرانی نوشته نشود (185907)
میم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۱:۵۵
شعبان بی مخ های آنلاین... (185945)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۱:۵۸
من بعنوان یک ایرانی از این خانم محترم واقای مسی عذر خواهی میکنم وامیدوارم این قضیه رو فراموش کنند (185946)
هیمن
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۷
به نظرم باید کارزار (کمپین) برای روشنگری (با کمی چاشنی عذرخواهی!) راه انداخت. چه بهتر که مقامات رسمی کشور (فدراسیون فوتبال یا وزارت امور خارجه) این کار را بکنند. باید دعا کرد این موضوع به سایر موارد مشابه سرایت نکند. عجله کنید، آبرویمان در خطر است! (185982)
سید صلاح الدین
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۵۸
فقر فرهنگی.... (186022)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۶:۲۲
بد آموزيه فرهنگى ! مثل كشورى كه سرشار ازنفت اما به مردمش ياد دادن بايد واسه صد هزار تومن زير و رو بكشن ؛ فقر وقتيه كه خزانه خاليس ؛ خزانه فرهنگيمون لبالب پر اما .... (186119)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۳:۱۱
وقتی خانم ها رو به ورزشگاهها راه نمی دن نتیجش این می شه که یک عده بی اخلاق بددهن ورزشگاهها رو پرکنن! حالا هم این بی اخلاق ها سر از فیس بوک در آوردن!
در ضمن بی اخلاقی چیز جدیدو عجیب و غریبی تو فرهنگ ما نیست! سالها بعضی آقایون به خانم هایی که تو خیابون رفت و آمد می کنن متلک می گن و حرف های رکیک می زنن و این متاسفانه تو فرهنگ ما نهادینه شده! حالا تازه این خارجی ها دارن این چیزها رو می فهمن!
اینترنت با این اوضاع رسواکننده هست! (186031)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۳:۳۲
دوستان، همه گفتني ها را گفتن، فقط من اضافه ميکنم که مقصر اصلي، فرهنگ و ديد خودمونه که باهاش تصورات واهي ميسازيم، وقتي ادعا ميکنيم، هنر نزد ايرانيان است و بس، وقتي اين فکر باطل را داريم که هرچه را ما ميگوييم و هر عقيده ما، فقط صحيح است، خروجي آن همين ميشود! آيا خوب است وقتي خانمي محجبه از ايران به کشوري مثل برزيل ميرود، حجابش را کشف کنند و... به اين علت که فرهنگ آنجا حجاب را بر نمي تابد!؟ دوستاني که مخالف پوشش اين خانم بوده اند، مواظب باشند هروقت اين خانم به ايران آمد، يا برش گردانند و اجازه ورود ندهند يا وي را مجبور به استفاده از پوشش عرفي جامعه خودمان بکنند، اما حق ندارند در جامعه خودشان، برايش تعيين تکليف کنند، همانگونه که آنها هم حق ندارند براي جامعه ما تعيين تکليف کنند. (186047)
مهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۳:۳۵
باید این چیز ها در ایران نباشد (186049)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۵:۱۲
من زیاد متاسف نیستم همین که ایرانی هستم به اندازه کافی تنبیه شده ام (186097)
Javad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۵:۴۵
این عده بیشعور به جای توهین به فرناندا لیما باید به این صدا و سیما با اون ضرغامیش اعتراض کنن که پول بیت المال رو دارن حروم میکنن و فقط دارن حزب مخالفشون رو می کوبن. (186106)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۶:۳۴
با توجه به تکرار این امر که بصورت پیاپی و درست بعد از پایان قرعه کشی جام جهانی انجام شده همینطور تعداد افراد شرکت کننده مطمئنا" این کار از قبل برنامه ریزی شده بوده و توسط یک سازمان و ارگانی رهبری می شده. لطفا اگر غیر از این بود به بنده بگین چرا تا به حال این اتفاقات نیفتاده بود.
انشائ الله فیس بوکی های نو کیسه باعث حذف ایران از جام جهانی نشن. (186131)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۸:۱۸
برزیلی ها قبلا پرونده ار رفتار به اصطلاح ایرانی ها داشتند . یادتان نیست بحث استخر و دختر بچه؟ (186181)
میم. الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۱۹:۲۵
ای کاش میتونستیم بهشون بگیم که همه اینها، همه ما نیستند.. ولی چه سود که همه ما به آتش همه اینها سوختیم.. افسوس و صد افسوس (186225)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۲۳:۲۳
فیلتریم اینجوری حمل میکنند، اگر نبودیم تا کاخ سفید می رفتند!!! (186331)
۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ۲۳:۳۵
هر چندخیلی باعث تاسفه که ملت بافرهنگی بودیم و چنین وچنان... ولی انصافا هر کدومتون توی کوچه خیابون که رد میشید چقدر کلمات ناهنجار میشنوید ما هر چی که بودیم حالا این شدیم که میبینید اگه فکری نکنیم بچه هامون بدترم میشن. (186338)