به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۲:۵۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۴۳۳۲

انتشار عکس‌های جدید از جلال طالبانی

گروه بين الملل: "اتحادیه میهنی کردستان" عراق با انتشار تصاویری از جلال طالبانی اعلام کرد که وی از وضعیت جسمانی مطلوبی برخوردار است.
به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سایت "اتحادیه میهنی کردستان عراق" که رهبری آن را جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری عراق بر عهده دارد، عصر سه‌شنبه تصاویر جدیدی را از جلال طالبانی در بیمارستانی در آلمان، منتشر کرد که این تصاویر از سلامتی کامل طالبانی حکایت دارند. به محض انتشار تصاویر جلال طالبانی به همراه هیرو ابراهیم احمد، همسر وی ساکنان منطقه "الخضراء" واقع در مرکز بغداد شروع به جشن و شادی کردند.

طالبانی به همراه همسرش و کادر پزشکی
یک منبع آگاه اعلام کرد که با منتشر شدن این تصاویر هیاتی وابسته به ریاست جمهوری عراق به منظور اعلام شادی شروع به تیراندازی کردند طوری که موجب نگرانی ساکنان منطقه مذکور شدند. منبع مذکور اعلام کرد که جلال طالبانی که از یک سال پیش در بیمارستانی در برلین، پایتخت آلمان به سر می‌برد از مرحله مرگ بالینی گذشته است و اخبار مبنی بر مرگ وی صحت ندارد. از سوی دیگر، صفیه السهیل، یکی از نمایندگان پارلمان عراق از خانواده جلال طالبانی به خاطر پنهان‌کاری در ابلاغ صحت رئیس‌جمهوری عراق به مردم انتقاد کرد و از پارلمان خواست اقدامات لازم در خصوص منصب جلال طالبانی را اتخاذ کند.

در تصاوير منتشره، طالباني رنجور و بسيار لاغرتر از گذشته است
وی افزود: خانواده طالبانی نباید سلامتی وی را پنهان می‌کردند. ما تاکنون هیچگونه توضیحی در خصوص این پنهان‌کاری دریافت نکرده‌ایم. وی پنهان‌کاری خانواده طالبانی را عدم احترام به ملت عراق در خصوص آگاهی از اوضاع رئیس‌جمهور خود دانست و از پارلمان خواست که به صورت جدی با این مساله برخورد کند. جلال طالبانی در پی سکته مغزی از بغداد به آلمان جهت مداوا منتقل شد.
مرجع : ايسنا