به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۷:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۲۴۵۵۹۲

بایدن و هریس؛ شخصیت‌های سال نشریه تایم!

بایدن و هریس؛ شخصیت‌های سال نشریه تایم!
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و معاون او کامالا هریس از طرف مجله تایم به عنوان شخصیت‌های سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند.
نشریه تایم در یک توییت نوشت: "اتیکت بایدن - هریس نشان دهنده یک اتفاق تاریخی است."این دو عضو حزب دموکرات آمریکا در مرحله نهایی با کارکنان بخش سلامت و بهداشت و دکتر آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که در خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا هستند، جنبش عدالت نژادی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در رقابت انتخاباتی شکست خورد، رقابت کردند.
ادوارد فلزنتال، سردبیر مجله تایم نوشت: جو بایدن و کامالا هریس، برای تغییر دادن تاریخ آمریکا، برای نشان دادن اینکه نیروی همدلی بیش از خشم تفرقه است، برای به اشتراک گذاشتن چشم اندازی از بهبود اوضاع در یک جهان اندوهگین، به عنوان شخصیت سال نشریه تایم انتخاب شدند.
نام  بایدن و کامالا هریس در فهرست اولیه نشریه تایم نبود. در سال ۲۰۱۶ هم که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، به همین شکل نامش در فهرست اولیه نبود اما بعد به عنوان شخصیت سال انتخاب شد.نشریه تایم از سال گذشته علاوه بر شخصیت سال، "نگهبانان سال" را هم انتخاب می‌کند.
امسال دکتر آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و کادر درمانی و پزشکی آمریکا و همچنین فعالان جنبش برابری نژادی "جان سیاهان مهم است" به عنوان نگهبانان سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند.
اریک یوان، بنیانگذار "زوم" که با ابداع این وسیله ارتباطی کمکی بود به حال انسان‌هایی که به دلیل شیوع کرونا در انزوا قرار گرفتند، به عنوان "شخصیت اقتصادی" سال ۲۰۲۰ تایم انتخاب شد.
مجله تایم از سال ۱۹۲۷ انتخاب "مرد سال" را آغاز کرد و از آن زمان به طور سالانه یک مرد، زن یا گروه را به عنوان برنده این عنوان برگزیده است.
در سال ۱۹۹۹ عنوان انتخاب مجله تایم به "شخصیت سال" تغییر کرد تا به گفته ناشران این مجله فراگیرتر باشد. عنوان "شخصیت سال" از سوی سردبیران مجله تایم به فرد یا افرادی داده می شود که بیشترین تاثیر را بر رویدادهای جهان داشته و به گفته ناشران این مجله این تاثیر لزوما نباید مثبت باشد.‌در سال ۱۹۵۱ تایم عنوان "مرد سال" خود را به محمد مصدق، نخست وزیر وقت ایران اعطا کرد. مصدق اولین نفر از خاور میانه بود که این عنوان را کسب کرد.از دیگر جلدهای بحث برانگیز تایم می توان به سال ۲۰۰۶ اشاره کرد که در آن شخصیت سال، "شما" یا "تو" بود و اشاره به همه کسانی داشت که با استفاده از اینترنت، عصر اطلاعات را تکامل بخشیدند.
شخصیت سال ۲۰۱۰ مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک بود. مجله آمریکایی تایم در سال ۲۰۰۸ باراک اوباما و در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ را به عنوان "شخصیت سال" برگزید.
معمولا یک شخص برگزیده سال تایم است اما در سال ۲۰۱۴ پزشکان و کادر پزشکی مبارزه کننده با بیماری ابولا و سال ۲۰۱۱ معترضان در بهار عربی به عنوان دو گروه، چهره سال شدند. مجله تایم چهره سال خود را در سال ۲۰۱۷ هم زنان و مردانی انتخاب کرد که سکوتشان را درباره آزار جنسی شکسته‌اند.
در سال ۲۰۱۸ جمال خاشقجی و روزنامه‌نگاران دیگری که "در جستجوی حقایق بزرگ" کشته شدند یا به زندان افتادند، از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شدند.
والیس سیمپسون، زن مطلقه آمریکایی که ادوارد، پادشاه بریتانیا برای ازدواج با او، از سلطنت کناره گیری کرد و سلطنت بریتانیا را با چالشی بزرگ رو به رو کرد، اولین زنی بود که به عنوان شخصیت سال نشریه تایم انتخاب شد.پس از او همچنان زنان سهم کمی در این عنوان داشتند. الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و کورازون آکینو، رئیس جمهور پیشین فیلیپین از جمله زنانی هستند که به عنوان شخصیت سال انتخاب شدند.



 
برچسب ها: بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها