به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۵۳۸۸۹
توصیه جلال مصطفوی،کارشناس مسکن اصفهان:

مستاجران اصفهانی فرصت پیش آمده برای خرید خانه را از دست ندهند

مستاجران اصفهانی فرصت پیش آمده برای خرید خانه را از دست ندهند
گروه کسب و کار: یک کارشناس مسکن در شهر اصفهان با اشاره به  بازار کنونی املاک در این کلانشهر می گوید: طی 7 سال فعالیت در شهر اصفهان در حوزه املاک  تاکید می کنم که بازار ملک در این کلانشهر متاثر از فعل و انفعالات پایتخت است. یعنی هر آنچه که بر این بازار در شهر تهران اثر گذار است، در اصفهان نیز موثر است. بنابراین کاهش و افزایش قیمت مسکن در تهران قطعا پس از مدتی در اصفهان نیز دیده می شود.

جلال مصطفوی در گفتگو با «بهار نیوز» در ادامه افزود: اصفهان نیز طی دوسال گذشته در بخش مسکن با جهش قیمت مواجه بوده اما بعد از دو سال، در نهایت طی چند ماه گذشته یعنی بعد از کاهش التهاب در بازار ارز و بعد از انتخابات آمریکا، روند کاهش را در بازار مسکن شهر اصفهان نیز مانند تهران و سایر نقاط شاهد بودیم.هرچند افزایش قیمت در برخی از مصالح ساختمانی از جمله آهن به عنوان یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت ملک را نیز شاهدیم اما به طور کلی بازار مسکن در این شهر مانند سایر نقاط  در شرایط آرام و ثبات به سر می برد و انتظار می رود که این روند تا عید و حتی تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 یعنی خرداد ماه آینده ادامه داشته باشد.
این کارشناس مسکن همچنین در ادامه اظهار داشت: در خصوص بازار اجاره هم باید گفت که این بازار به دلیل تاثیر پذیری از بازار خرید و فروش، با جهش قیمت همراه بوده که به تبع آن با برقراری آرامش در بازار خرید و فروش بازار اجاره هم آرام شده و احتمالا در این وضعیت باقی بماند، اما ما به همه مستاجران توصیه می کنیم که در صورت داشتن توان مالی به خرید ملک با قیمت مناسب از خریدار واقعی،اکنون اقدام کنند.یعنی شرایط فعلی مناسب ترین زمان خرید ملک طی چند سال اخیر محسوب می شود.
این فعال بازار مسکن اصفهان در خصوص شرایط سرمایه گذاری در این شهر در حوزه مسکن  هم گفت: انبوه سازی و سرمایه گذاری در این حوزه در شهر اصفهان آنچنان مانند تهران با اقبال مواجه نبوده چرا که به دلیل بافت تاریخی و سنتی این شهر، این مساله با چالش روبرو است. از این جهت انبوه سازان ترجیح می دهند در مرکز شهر به این مهم اقدام نکنند و عملا نیز متولیان شهرسازی اجازه ساخت و ساز مرتفع در حوزه بافت تاریخی را نمی دهند.در این شرایط متولیان شهرسازی شهر اصفهان برای حل مشکل مسکن، اقدام به توسعه این شهر کرده و سرمایه گذاران در اطراف این شهر اقدام به ساخت و ساز می کنند. وی در پایان در خصوص کف و سقف قیمت ملک در اصفهان نیز گفت: قیمت ملک در اصفهان بنا به شرایط خاص این شهر یعنی کلانشهر و قطب گردشگری بودن،از متری 8 و 9 میلیون تومان شروع می شود. در واقع شاید اصفهان را بتوان شهری مهم در حوزه تحولات بازار مسکن نام برد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها