به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۲۵۴۳۵

تجدیدنظر تلویزیون براي پخش سریال تبریزی

گروه فرهنگ و هنر:​ شبکه سه سیما پخش سریال کمال تبریزی را به عقب انداخت؛ مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» قرار بود از امشب (شنبه) روی آنتن برود.
تجدیدنظر تلویزیون براي پخش سریال تبریزی
شبکه سه بر خلاف اعلام قبلی، در تصمیم‌گیری جدید خود قصد دارد مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود را از پنجم دی روی آنتن ببرد.این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه است که پخش آن از پنجشنبه، پنجم دی ماه در این شبکه آغاز می‌شود و هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت 22 و 20 دقیقه ادامه می‌یابد.تکرار این مجموعه قرار است جمعه‌ها ساعت 19 و 30 از شبکه سه سیما پخش شود.تاکنون توضیحی از سوی شبکه سه و سازندگان این سریال درباره‌ی علت تغییر زمان پخش سرزمین کهن اعلام نشده است.

«سرزمین کهن» به بررسی تاریخ سیاسی - اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد و در خلاصه داستان سریال آمده است: پسر بچه‌ای به نام رهی که بعد از بمباران دهکده ای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش، راهی تهران می گردد. سال ها بعد او در یک خانواده توده ای بزرگ می شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، او را به خانواده درباری می سپارند. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می برد و همین باعث می شود به یک خانواده دیگر که علقه مذهبی دارند، سپرده شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست و ... .شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن طنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم رودی و... گروه بازیگران این سریال الف ویژه را تشکیل می دهند.سریال «سرزمین کهن» که نویسندگی آن را علیرضا طالب‌زاده برعهده داشته است دارای 66 قسمت 50 دقیقه ای است و قصه آن در سه فاز زمانی روایت می شود.
مرجع : ايسنا