به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۵۲
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۵۶۱۷
احمد خاتمي: چرا به منتقدان، افراطی ‌مي‌گوييد؟

چیزی از مذاکرات هسته‌ای عاید ما نمی‌شود

گروه سياسي: سيداحمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران گفت: «چشم‌مان آب نمی‌خورد که از این مذاکرات چیزی عاید ملت ما بشود، در پرونده آمریکا هر چه هست، خیانت است. »
چیزی از مذاکرات هسته‌ای عاید ما نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در هفتمین یادواره سرداران و 800 شهید شهرستان بهشهر، اظهار داشت: نظام ما یک نظام سیاسی معمولی همچون نظام‌های دیگر نیست، نظام ما نظام مکتبی و برگرفته از عاشوراست. خاتمی افزود: ما زندگی را می‌خواهیم اما نه به هر قیمتی، زندگی شیرین است اما با قیمت عزت، تا کی مرگ بر آمریکا می‌گوئیم؟ تا وقتی که آمریکا شیطنت می‌کند. وی با بیان اینکه زندگی عزت‌مندانه، هزینه دارد، اظهار داشت: نیمی از این هزینه را شهیدان ما دادند و نیمی دیگر را همه آن‌هایی که پس از شهدا ماندند باید پرداخت کنند که یکی از آن‌ها مقاومت است.

امام جمعه موقت تهران به مذاکرات ژنو اشاره و اظهار داشت: ما همراه مقام معظم رهبری مذاکرهکنندگان را فرزندان این ملت می‌دانیم و مفتخریم این‌ها نمی‌خواهند خیانت کنند، به جد این میدان مذاکره، میدان جنگ دیپلماتیک تمام‌عیار است تا مذاکره، عزت‌مندانه باشد. امام جمعه موقت تهران، افزود: مقام معظم رهبری در طول این 35 سال و به ویژه در طول رهبری با نقد سازنده مخالف نبودند، از نقد سازنده از افراد و نقد سازنده از دولت‌ها حمایت می‌کنند مثل امام(ره) اما هرگز معنای حمایت آقا این نیست که نقدِ سازنده نباشد.

وی افراطی ‌خواندن کسانی که نقد بر مذاکرات دارند را جفا به فضای آزاد دانست و با انتقاد از اینکه هر کس به دولت گفت گوشه چشم دولتمردان ابروست یا اگر کسی مقاله ای نوشت، نقدی کرد؛ پس این‌ها افراطی‌اند، گفت: افراطی‌خواندن این‌ها، ضد خط مقام معظم رهبری است.

خاتمی همچنین از کسانی که می‌گویند افراطی‌های ایران و افراطی‌های آمریکا نمی‌خواهند مذاکرات به نتیجه برسد، انتقاد و تصریح کرد: افراطی‌های آمریکا، صهیونیست‌های افراطی هستند، چرا بچههای این ملت، جوان‌های با نشاط این ملت و قلم‌زنان متعهد ما را کنار صهیونیست‌ها می‌گذارید؟ هر کسی به خط شما و همراه شما نبود بشود افراطی، این ظلم فاحش است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: چرا نقادان را افراطی می‌خوانید، شما دنبال فضای بازید؟ این چه منطقی است، بعضی‌ها یک جوری عمل می‌کنند آدم خیال می‌کند وکیل مدافع آمریکا هستند، یک چهره واضحی از آمریکا نشان می‌دهند. با مذاکرات مخالف نیستیم، باید در چارچوبی که مدنظر مقام معظم رهبری است، ادامه پیدا کند. وی افزود: البته چشممان آب نمی‌خورد که از این مذاکرات چیزی عاید ملت ما بشود، در پرونده آمریکا هر چه هست، خیانت است.

خاتمی به نشست‌ها و معاهدات آمریکا و هم‌پیمانانش در قبال مساله فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 70 سال است که اشغالگران، فلسطین را اشغال کردند، در طول این 70 سال مذاکرات مفصل همچون اسلو، کمپ دیوید، شرم‌الشیخ، و دهها مذاکره دیگر، دور یک میز نشستند اما هیچ آبی از این مذاکرات گرم نشد.