به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۵۶۶۲

موادمنفجره‌ در محصولات‌ آرایشی‌ مشهور!

گروه علمی و فناوری: نوع خاصی از محرک‌های شیمیایی در محصولات آرایشی مانند کرم‌ها و مرطوب کننده‌های برخی از شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی مشهور در دنیا وجود دارند که باعث واکنش‌های آلرژیک و اگزما در برخی افراد شده است و سازمان‌های جهانی در خصوص استفاده از آنها هشدار داده‌اند.
موادمنفجره‌ در محصولات‌ آرایشی‌ مشهور!
محرک‌های شیمیایی در برخی از کرم‌ها مانند نگهدارنده Methylisothiazolinone MI سبب حساسیت شدید افراد مصرف کننده شده است. گفتنی است، بررسی مواد شیمیایی در برخی از محصولات آرایشی مشهور اروپایی انجام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند، اتحادیه انجمن‌های محصولات آرایشی و بهداشتی اروپا خواستار برنامه‌ای برای حذف Methylisothiazolinone از کرم‌های آرایشی شده است. این مواد شیمیایی و نگهدارنده به نام Methylisothiazolinone یا MIT، به طور معمول در مرطوب کننده‌ها، کرم‌های ضد آفتاب، شامپو و دستمال‌های مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اتحادیه انجمن‌های محصولات آرایشی و بهداشتی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: هدف از این اقدام در جهت تامین منافع ایمنی مصرف کننده در رابطه با واکنش‌های جانبی پوست صورت گرفته است. مصرف کننده‌گانی که دچار واکنش شده‌اند اغلب از حالاتی مانند، خارش‌های پوستی، لکه‌های قرمز روشن بر روی پوست، تاول، خارش چشم‌ها و حتی تورم شدید چهره رنج برده‌اند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های سازنده محصولات آرایشی بهداشتی از مواد شیمیایی ممنوع شده استفاده می‌کنند و این آمار به‌ویژه از سال 2005 بشدت رشد یافته است. این طرح نخستین بار توسط پزشکان پوست و مو که با موارد حاد واکنش‌های آلرژیک در بیمارانشان مواجه شده بودند به مسئولان اعلام شده است. پزشکان پوست و مو امیدوار هستند که در آینده شرکت‌های سازنده محصولات آرایشی بهداشتی توجه بیشتری درعدم استفاده از مواد شیمیایی مضر به خرج دهند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۲:۵۸
کدام محصولات؟ لطفا نام محصولات را منتشر کنید. (191368)