به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۶۲۵۱۶

۳قانون کارآمدبرای افزایش اعتمادبه نفس درکودکان

۳قانون کارآمدبرای افزایش اعتمادبه نفس درکودکان
گروه جامعه:با قانون‌های کارآمد می‌توان کودکانی با اعتماد به نفس بالا تربیت کرد. تربیت فرزندان شاد، سالم و با اعتماد به نفس، بسیار دشوارتر از آن است که به نظر می‌رسد.من سال‌هاست که این موضوع را مطالعه کرده‌ام و حتی برنامه‌ها و سخنرانی‌های زیادی در مورد همین موضوع انجام داده‌ام.من قبل از تولد اولین فرزندم و ۴ فرزند دیگر و ۵ نوه‌ام فهمیدم که روش‌های خاصی وجود دارد که والدین می‌توانند از طریق آن‌ها به سؤالات فرزندان خود پاسخ ‌دهند و با آن‌ها تعامل داشته باشند که این موضوع می‌تواند به آن‌ها در زندگی کمک کند.
 
 برای بچه‌هایتان قانون وضع کنید
اولین کاری که والدین دارای فرزندان خوشحال و با اعتماد به نفس انجام می‌دهند، این است که فرزندان خود را به شیوه ای تربیت می‌کنند که آن‌ها از قوانینی پیروی‌کنند، زیرا باید برای کودکان قوانین خاص و متناسب با سنشان را وضع کرد، چرا که آن‌ها به این قوانین احتیاج دارند.اگر به عنوان یک پدر یا مادر می‌خواهید ارتباط، نظم و انضباط و اطاعت را برقرار کنید و به فرزند خود یاد دهید، بدون اینکه به عنوان یک دیکتاتور شناخته شوید حتما برای آن ها قوانینی را تنظیم و وضع کنید. فرزندانتان از شما انتظار دارند که به آن‌ها اهمیت داده و آن‌ها را به خوبی پرورش دهید و هر آن چه که نیاز دارند را به آن‌ها یاد دهید.کودکان، به طورناخودآگاه از شما می‌خواهند که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را به آن‌ها ارائه دهید تا ساختار خاصی در زندگی خود داشته باشند چرا که با این کار، آن‌ها می‌دانند که از خود چه انتظاری داشته باشند و در کار خود ثبات برقرار کنند.اشتباه بعضی از والدین این است که سعی می‌کنند با فرزندانشان طوری ارتباط داشته باشند که قانون محکمی برای آن‌ها وضع نکنند و آن‌ها را به حال خود رها کنند، زیرا از این می‌ترسند که فرزندانشان به خاطر سختگیری‌های آن‌ها یک بلایی سر خود در بیاورند و از آن‌ها کینه به دل بگیرند.

به فرزندتان قدرت تصمیم‌گیری دهید
دومین کاری که والدین دارای فرزندان خوشحال و با اعتماد به نفس انجام می‌دهند، توانمندسازی آن‌ها در تصمیم‌گیری است.هنگامی که کودکان بدانند برای هر شرایطی، پاداش و مجازاتی در نظر گرفته شده است، با تصمیم‌گیری خود اعتماد به نفس کسب می‌کنند و قادر به تصمیم‌گیری و پذیرفتن مسئولیت کار خود هستند.
آن‌ها به راهنمایی، مراقبت و عشق شما نیاز دارند و شما باید به حرف فرزندان خود گوش کنید و مراقب باشید تا "قوانین" را رعایت کنند تا بتوانید خوشحال باشید.

 با فرزندانتان به شیوه مثبت صحبت کنید
سومین کاری که والدین با فرزندان خوشحال و با اعتماد به نفس انجام می‌دهند این است که به روشی خاص با آن‌ها صحبت می‌کنند، چرا که گفت و گو با فرزندان، بزرگترین عامل در شکل‌گیری شخصیت و اعتماد به نفس آن‌ها است.پایه اعتماد به نفس، عزت نفس است. عزت نفس به این معنی است که چقدر خودتان را دوست دارید یا چقدر به خود احترام می‌گذارید.هنگامی که کودکان بزرگ می‌شوند، هیچ تصوری از آینده خود ندارند. بنابراین، آن‌ها از همان کودکی و با توجه به شخصیت مهم‌ترین افراد زندگی خود، یعنی والدینشان، تمام عقایدشان را از دیگران الگو می‌گیرند.بنابراین، اگر می‌خواهید تأثیر زیادی روی فرزندان خود بگذارید، دائماً با آن‌ها به روشی مثبت صحبت کنید.هرگز از فرزندان خود انتقاد نکنید، آن‌ها را سرزنش نکنید و همچنین، از آن‌ها شکایت هم نکنید.همیشه به آن‌ها بگویید که چقدر فوق‌العاده هستند و آن‌ها را افرادی مهم و بزرگ بدانید و در صورت داشتن مشکل در زندگی‌شان، آن‌ها را درک کنید و به آن‌ها بگویید که چقدر خوب و باهوش هستند.تربیت کودکان به خصوص در دنیای پرتلاطم امروز دشوار است، اما خبر خوب این است که اگر پدر و مادری فداکار باشید و ابزار لازم برای موفقیت فرزندان خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید، نه تنها از سلامت آن‌ها اطمینان خواهید داشت، بلکه فرزندانی خوشحال و با اعتماد به نفس نیز تربیت خواهید کرد.
برچسب ها: اعتماد به نفس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها