به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۶۵۷۳

مراقب حریم خصوصیتان باشید!

گروه جامعه: محافظت از حریم خصوصی امریست که با افزایش گرایش به شبکه‌های اجتماعی مجازی دامنه آن از سطح جامعه به فضای اینترنت نیز کشیده شده است، اما بسیاری از کاربران این شبکه‌ها یا از آن بی اطلاعند یا اینکه توجه چندانی به آن ندارند، موضوعی که می‌تواند زمینه ساز بسیاری از اعمال مجرمانه شود.
مراقب حریم خصوصیتان باشید!
آنچه که از آمار سال‌هاب اخیر بر می‌آید این است که بیشتر دانش آموزان دبیرستانی که در شبکه‌های اجتماعی آنلاین عضویت دارند بدون اینکه که فردی را بشناسند به تقاضای دوستی او پاسخ مثبت می‌دهند و افراد بسیاری نیز برای پیدا کردن کار مناسب در شبکه‌های اجتماعی کاریابی عضو می‌شوند که البته این عضویت‌ها به خودی خود مشکلی ندارند اما عدم رعایت تنظیمات حریم خصوصی و قرار دادن برخی اطلاعات و تصاویر در حالت عمومی مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

براین اساس برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، بهتر است هرچند وقت یک بار تنظیمات امنیتی این گونه سایت‌ها را چک و دست سوءاستفاده کننده‌گان را از اطلاعات شخصی کوتاه کرد. همچنین موضوع دیگری که وجود داد قرار دادن برخی اطلاعات در شبکه‌های اجتماعیست که این اطلاعات می‌تواند برای آینده شغلی و تحصیلی کاربران مشکلاتی را ایجاد کند که توصیه می‌شود افراد به ویژه دانش آموزان و دانشجویان سال آخری که می خواهند وارد دانشگاه یا محیط کار شوند به آن توجه کنند.
مرجع : ایسنا