به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۸:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۲۶۶۶۷

الجربا: دوره حکومت اسد به سرآمده است

گروه بين‌الملل: رئیس ائتلاف ملی سوریه در مصاحبه با روزنامه الحیاة گفت: "من در سفر خود به مسکو به مسئولان روسی خواهم گفت که دوره حکومت بشار اسد به سرآمده است."
الجربا: دوره حکومت اسد به سرآمده است
احمد عاصی الجربا افزود: من از آن‌ها می‌خواهم تا برای برکناری نظام بشار اسد و یک راه حل واقعی برای پایان دادن به بحران سوریه توافق کنند. الجربا با متهم کردن رژیم سوریه به کارشکنی در مسیر برگزاری ژنو 2 اظهار داشت: من در سفر خود به مسکو در روزهای 13 و 14 ژانویه به مسئولان روسی می‌گویم که دوره حکومت اسد، به سر آمده است و در حال حاضر نمی‌توان به وی اعتماد کرد.

الجربا درباره موضع ائتلاف ملی نسبت به شروط حضور ایران در کنفرانس ژنو2 بار دیگر گفت که ایران باید نیروهايش و حزب الله لبنان و شیعیان عراقی را از سوریه خارج کند و گرنه ما هیچ حرفی با آن‌ها نداریم. حضور در کنفرانس ژنو2 باید بر اساس ژنو1 و بر اساس تشکیل دولتی دارای اختیارات کامل باشد و کسی که می‌خواهد در این کنفرانس شرکت کند باید بر این اساس در ژنو2 حضور یابد.

وی اظهار داشت: "بسیاری از وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای جهان می‌خواهند از کنفرانس ژنو2 تنها یک برنامه خبری بسازند و این چیزی است که قابل قبول نیست. برگزاری ژنو2 ممکن است اما موفقیت آن احتمالی است. من معتقدم که بسیاری از وزرای خارجه کشورهای جهان تنها دنبال برگزاری برنامه‌ای خبری هستند که پس از آن به سوری‌ها بگویند، بروید که جنگ همچنان ادامه دارد."