به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۲۶۸۵۲۷

یك تعطیل عمومی عجیب درترکمنستان

یك  تعطیل عمومی عجیب درترکمنستان
گروه بین الملل: ترکمنستان یک تعطیلی و جشن ملی جدید را به بزرگداشت سگ بومی خود اختصاص داد. سگ "آلابای" یا سگ "چوپان (شِپِرد) آسیای مرکزی"در مراسمی با اهدای جوایز، این نژاد گرامی داشته شد.
قربانقلی بردی محمداف، رئیس‌جمهوری، بزرگ‌داشت این نژاد سگ را بعنوان نماد میراث ملی تشویق کرده است.سگ آلابای و نژاد اسب باستانی "آخل‌تِکِه" میراث ملی ترکمنستان محسوب می‌شوند.
سگ‌ها صحنه اصلی مراسمی را در اختیار داشتند که شامل مسابقه "بهترین نمایش" سگ‌های آلابای بود و در آن گام‌برداری سگ‌ها براساس ظاهر و چابکی قضاوت می‌شد.همچنین سردار بردی‌محمداف پسر رئیس‌جمهور و معاون نخست‌وزیر جایزه برتر شجاعت را به سگی که در خدمت نگهبانان مرزی بود اعطا کرد. او در مراسم افتتاح یک مجتمع جدید پرورش سگ‌ آلابای در عشق‌آباد، پایتخت، نیز حضور یافت.بسیاری از دامداران سنتی در ترکمنستان سگ‌های آلابای را بکار می‌گیرند. آنها از بزرگترین سگ‌های جهان هستند و وزن‌شان تا ۸۰ کیلوگرم می‌رسد.
سال گذشته، رئیس‌جمهور بردی محمداف از مجسمه طلایی شش متری سگ آلابای در پایتخت رونمایی کرد. بردی محمداف هر از گاه یک اسب یا توله سگ آلابای را به رهبران کشورهای متحد هدیه می‌دهد.در سال ۲۰۱۷، ویدئویی از او منتشر شد که سگی را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هدیه می‌دهد. آن ویدئو بسیار بازنشر و دست به دست شد و از او به دلیل رفتارش با سگ در آن ویدئو انتقاد شد.

 
برچسب ها: ترکمنستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها