به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۵۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۹ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۲۷۵۳۹

صدیقی: حزب‌وحزب‌‌بازی متعلق به‌غرب‌است!

گروه سياسي: امام جمعه موقت تهران گفت: حزب و حزب بازی دستاورد و متعلق به اروپا و غرب است و در اسلام مسئله امّت و امامت که نوعی تربیت موحدّین است، مطرح شده است... فساد در وزارتخانه‌هاو ادارات هم به این خاطر است که در آنجا از نام و احکام خداوند خبری نیست.
صدیقی: حزب‌وحزب‌‌بازی متعلق به‌غرب‌است!
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم صدیقی، در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی به تبیین جایگاه امامت در جامعه و جایگاه انسان در عالم هستی پرداخت و اظهار کرد: مسئله امامت، رهبری و ضرورت وجود یک الگو و آموزگار برای تکامل و عبودیت بشر از سرنوشت ساز و اصولی ترین مسائل در اعتقادات توحیدی ادیان الهی است. وی حزب و حزب بازی را دستاورد و متعلق به اروپا و غرب دانست و با تأکید بر این که در اسلام مسئلۀ «امّت و امامت» که نوعی تربیت موحدّین است، مطرح شده است گفت: جامعه زمانی توحیدی، الهی و مذهبی خواهد شد که اعضای آن مانند یک خانواده باشند و پدر خانواده بر آن‌ها مدیریت کند و این مدیریت واحد تنها در امامت که مجرای توحیدی است، وجود دارد.

صدیقی به ولایت پذیری مالک اشتر و الگو قرار دادن امیرالمومنین(ع) در تمام عرصه های زندگی شخصی و اجتماعی او اشاره و خاطرنشان کرد: آیا امروز وزرا، استانداران و مسؤولان ما آب و رنگ مالک اشتر را دارند؟ آیا مانند عمار دست راست و بازوی علی(ع) هستند و آیا زندگی ابوذر در زندگی های آن‌ها جایی دارد؟ امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که ربوبیّت الهی تمام عالم‌ها را تحت پوشش خود قرار داده است، عنوان کرد: خداوند خودش انسان را مدیریت مي‌کند و برای این که او از کائنات عقب نیفتد برای او برنامه و دستوراتی الهی در نظر گرفته است؛ کائنات نیز از خداوند دستور مي‌گیرند و طبق آن حرکت مي‌کنند بنابراین باطن آن‌ها ذکر الهی است و آن‌ها با عشق برنامه و دستور الهی را اجرا مي‌کنند و همیشه به یاد خداوند هستند.

وی ادامه داد: با این وجود انسان گمان مي‌کند فقط هنگام نماز باید به یاد خداوند باشد هرچند که در هنگام نماز هم یاد و فکرش مشغول غیر خداوند است؛ نماز نقطۀ آغازی است که باید به گونه ای انسان را به خداوند متصل کند تا پس از نماز انسان همواره به یاد خداوند باشد. صدیقی با اشاره به این که بندگی خداوند نباید به نماز محدود شود، ابراز کرد: انسان باید در کسب و کار خود و در وزارت خانه‌ها، ادارات و غیره هم به دنبال حکم الهی باشد و از مال حرام و زد و بندها و پشت پرده های غیر شرعی و خلاف دوری کند تا باعث شرمندگی خود و عموم مردم نشود.

و علّت فساد در وزارت خانه‌ها

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اینکه هر چند روز نام یکی از وزارت خانه‌ها و اداره‌ها به دلیل فسادهای مالی تیتر روزنامه‌ها مي‌شود به این دلیل است که در آن جا از نام و احکام خداوند خبری نیست؛ آن جا از امام و شهدا سخن مي‌گویند اما زندگی هایشان را تحت اولویت های امام پیش نمی برند.