به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۷۷۰۴

برترين‌هاي‌علمی و فنی تاریخ‌ایران‌در یک‌کتاب

گروه فرهنگ و هنر: کتاب «فرهنگنامه چهره‌های برتر علمی و فنی تاریخ ایران» (از قرن دوم تا پانزدهم هجری قمری) تألیف علی معصومی به چاپ سوم رسید.
برترين‌هاي‌علمی و فنی تاریخ‌ایران‌در یک‌کتاب
این کتاب شامل 12 فصل است و در آن به معرفی چهره‌هایی همچون ابوریحان بیرونی‌، سهروردی‌، امام فخر رازی‌، ابوعلی سینا‌، ملاصدرا،‌ مصطفی چمران‌، محمد قریب گرکانی‌، احمد بیرشک و ... پرداخته شده است. در معرفی پشت جلد کتاب آمده است: اثر حاضر، شامل کارنامه علمی‌، آثار‌، احوال و فراز و فرود زندگی بیش از 150 چهره برتر علمی و فنی تاریخ ایران در 14 قرن گذشته است‌. علاوه بر این‌، سیری در تاریخ علوم و فنون ایران از قرن دوم تا عصر حاضر نیز محسوب می‌شود.

منعکس شدن قصه‌ها و حکایت‌های عجیب‌، واقعی و تلخ و شیرین از دانشمندان‌، همچنین نقل گفتارهای نغز و پرمغز از قهرمانان تاریخ علم ایران‌، و بیان خاطرات و ویژگی‌های اخلاقی و علمی بزرگان عرصه دانش‌، و تأمل در روش‌ها‌، منش‌ها و ابتکارات دانشوران در برخورد با ناملایمات و چگونگی پشت سر نهادن موانع موفقیت‌های علمی و ...

از ویژگی‌های دیگر این اثر است که ضمن تأمین هدف کتاب در آشنا کردن خوانندگان با قهرمانان تاریخ علم‌، خودباوری و روش‌های علمی موفقیت در عرصه‌های علمی را نیز به مخاطبان می‌آموزد. این کتاب با 592 صفحه‌، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 20 هزار تومان از سوی انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) منتشر شده است.
مرجع : ایسنا