به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۸۷۵۳

نگاه ملی دولت يازدهم برای حل مشکلات

گروه اقتصادي: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رویکرد اصلی و محوری دولت تدبیر و امید، خدمت رسانی به مردم با هدف رفع مسایل و مشکلات جامعه است، گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه ملی در راستای حل مشکلات گام برمی‌دارد.
نگاه ملی دولت يازدهم برای حل مشکلات
سید ابوالحسن فیروزآبادی در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان، افزود: نگاه ما در تمامی حوزه‌ها خدمت به مردم است که باید سعی شود از طریق خلاقیت، تقویت شوراها و برگزاری مستمر این نشستها، در راستای حل مشکلات جامعه هدف تلاش کرد. وی با اشاره به ماموریت حساس و پیچیده وزارتخانه، بیان کرد: دولت به مساله رفاه و درمان مردم توجه ویژه دارد و تاکنون در بخش درمان بویژه بیماریهای خاص اقدامات خوبی انجام و یا در حال انجام شدن است و دولت از هیچ تلاشی برای مردم دریغ نمی کند. این مقام مسوول در ادامه اظهار کرد: در بخش اشتغال نیز با توجه به ظرفیت هر استان، برنامه‌هایی درنظر گرفته شده که به آنها ابلاغ خواهد شد و مسوولان در بخش اشتغال آفرینی باید به مشاغل خرد نیز توجه ویژه داشته باشند. فیروزآبادی در ادامه گفت: در حوزه‌های دیگر حمایتی، دولت برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد که استانها باید با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیتهای موجود برای تامین رفاه و آسایش مردم، همپای سیاستهای مرکز تلاش کنند.

وی در خصوص هدفمند شدن پرداخت یارانه‌ها و سبد کالا افزود: یارانه‌ها در راستای حل مشکلات طبقات فرودست جامعه هدفمند خواهند شد و در دهه فجر نیز اولین سبد کالا به مشمولان پرداخت می شود. مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست به عملکرد این اداره کل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان هرمزگان یک میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت قرار دارند. بهروز اکرمی با اشاره به فعالیت 24 هزار کارگاه مشمول در سطح استان افزود: سالانه هشت هزار مورد بازرسی از این کارگاهها صورت می گیرد. وی تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی فعال استان را 210 مورد با 3 هزار و 750 نفر عضو ذکر کرد.
مرجع : ايسنا