به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۲۸۸۲۰۰

رونمایی الهلال و النصر از ستاره‌های گرانقیمت

گروه ورزشی: دو تیم قدرتمند عربستانی یک ماه قبل از دیدار با استقلال و تراکتور، از ترکیب جدید خود رونمایی کردند و در اولین بازی‌های لیگ باشگاهی عربستان به پیروزی دست یافتند.
رونمایی الهلال و النصر از ستاره‌های گرانقیمت
فصل جدید فوتبال عربستان از شب گذشته آغاز شد و دو تیم الهلال و النصر، مدعیان قهرمانی در این مسابقات و رقبای استقلال و تراکتور هم با شکل و شمایل جدید و تقویت شده به میدان رفتند.
این دو تیم عربستانی متمول، بعد از چندین هفته رقابت در بازار نقل و انتقالات و خریدهای چند میلیون دلاری برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا و همینطور لیگ داخلی عربستان، بالاخره پای به زمین مسابقه گذاشتند و برابر رقبای خود عرض اندام کردند.
دو غول غرب آسیا، در این فصل بازیکنان گران قیمتی را به خدمت گرفتند که باعث نگرانی‌هایی در تیم‌های ایرانی شده است؛ از خریدهایی به قیمت تمام شده ۵۰۰ میلیارد تومان تا جذب ستاره‌های تیم‌های اروپایی!
در نتیجه دیشب این دو تیم پای به زمین مسابقه گذاشتند و هر دو تیم اولین دیدار خود را با پیروزی به پایان رساندند تا خبر از آمادگی بالای خود بدهند. البته این پیروزی‌ها در حالی بود که هنوز دو تیم از ترکیب نهایی خود استفاده نکرده‌اند و به طور مثال الهلال پریرا، خرید جدید خود را در اختیار نداشت.
 
*النصر عربستان

حتما سرمربیان تراکتور این دیدار را تماشا کرده‌اند و یا در آرشیو خود دارند تا در زمان مناسب به تحلیل بازی تیم زردپوش عربستانی بپردازند. النصر در این دیدار به پیروزی قاطع ۴ بر یک مقابل داماک دست یافت و از دقیقه ۴ با گل پنالتی عبدالرزاق حمدالله از مهمانش پیش افتاد و در ادامه با دو گل بازیکنان خارجی خود و همینطور گل به خودی حریف به برتری قاطع دست یافت.
در این بازی سه بازیکن خارجی و هجومی النصر خودنمایی کردند؛ حمدالله، تالیسکا و ابوبکر گلزنان این تیم عربستانی بودند که کمتر از یک ماه دیگر باید در زمین ثالث از تراکتور پذیرایی کنند.



مانو منزس، سرمربی برزیلی النصر که تجربه حضور با تیم ملی کشورش را در جام جهانی آفریقای جنوبی را هم دارد، در این دیدار از ماشاریپوف (ستاره ازبک)، مانو فونس موری (خرید جدید از ویارئال اسپانیا)، تالیسکا (خرید جدید از شانگهای چین)، پتروس (هافبک برزیلی)، وینست ابوبکر (مهاجم کامرونی سابق پورتو) و عبدالرزاق حمدالله (مهاجم سرشناسی مراکسی) بهره برد و تیمش به یک برتری قاطعانه دست یافت.

*الهلال عربستان
لئوناردو ژاردیم، سرمربی سرشناس الهلال که با حضور در این تیم تغییرات بزرگی را کلید زده و در حال ساختن یک تیم قدرتمند در پایتخت عربستان است، بازی پردردسری را پشت سر گذاشت ولی بالاخره سه امتیاز اولین بازی را کسب کرد تا همچنان پا به پای النصر پیش برود.
شیرهای عربستان در این دیدار، از همه ستاره‌های گران قیمت خود به جز پریرا که به تازگی از وست برومویچ به خدمت گرفتند، استفاده کرد ولی در نهایت در وقت‌های تلف شده نیست دوم به گل رسید و به پیروزی دست یافت.



در این دیدار، سالم الشهری به تعویض طلایی ژاردیم تبدیل شد و سه امتیاز ارزشمند را نصیب این تیم کرد ولی در ترکیب الهلال بازیکنان شناخته شده‌ای مانند گومیس، مارگا، وییتو، کارنیلو، کوئلار، یانگ به میدان رفتند که با وجود بسته ماندن دروازه الهلال، در گلزنی چندان موفق نبودند.
با این حال، الهلال همچنان مدعی نخست قهرمانی است و قطعا در بازی‌های آینده و تا دیدار با استقلال تبدیل به تیم قدرتمند خواهد شد که استقلال باید فکری به حال مهار ستاره‌های این تیم کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها