به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۴:۳۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۲۹۰۶۲
عباسعلی کدخدایی:

به بی‌طرفی آیت‌الله جنتی شهادت می‌دهم

گروه سياسي: عباسعلی کدخدایی٬ از آيت‌الله جنتی به عنوان فردی «قانونمند٬ بی‌طرف و صاحب استقلال رای» نام برد و گفت: به بی‌طرفی ايشان شهادت می‌دهم.
به بی‌طرفی آیت‌الله جنتی شهادت می‌دهم
معاون اجرائی سابق شورای نگهبان با اشاره به 12 سال همکاری خود با این نهاد، تصریح کرد: به استقلال رأی، قانونمندی و بی‌طرفی آیت‌الله جنتی به ویژه در امر بررسی صلاحیت‌ها شهادت می‌دهم. به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی در جلسه تودیع خود به عنوان معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین ایام‌ا... ماه بهمن اظهار داشت: از اعضای شورای نگهبان که در مدت 12 سال گذشته بنده را تحمل کردند تشکر می‌کنم.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با اشاره به تجربیات خود در شورای نگهبان، افزود: از اعضای شورای نگهبان به ویژه حضرات آیات یزدی و مؤمن و در رأس آنها حضرت آیت‌ا... جنتی درس‌های بسیاری آموختم و اغراق نمی‌کنم که هر چه دارم در این 12 سال در شورای نگهبان آموختم. وی افزود: از ویژگی‌های برجسته اعضای شورای نگهبان به خصوص آیت‌ا... جنتی، توجه به نظم است. پس از انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلفی که داشتم،‌ با شخصیت‌های بسیاری همکاری کردم اما دو نفر به نظم بسیار اهمیت می‌دادند. اولین نفر حضرت آیت‌ا... شهید بهشتی بودند که در اوایل انقلاب در خدمتشان بودم و دومین نفر حضرت آیت‌ا... جنتی هستند که همیشه بر نظم تأکید زیادی داشتند و هر گاه در جلسه‌ای اندکی تأخیر داشتیم، ایشان تذکر می‌دادند.

کدخدایی به استقلال رأی، قانون مندی و بی‌طرفی آیت‌ا... جنتی به ویژه در امر بررسی صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که باید شهادت بدهم، بی طرفی حضرت آیت‌ا... جنتی و توجه ایشان به قوانین و مقررات است. دبیر شورای نگهبان، همواره در بررسی صلاحیت کاندیداها، از ما دلایل و مستندات را می‌خواستند و اگر این دلایل و مستندات قوی بود، تردیدی در تصمیم‌گیری نداشتند. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در توصیف آیت‌ا... جنتی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، آیت الله جنتی، از نعم بی بدیل الهی هستند. آن چه من از ایشان آموختم ساده‌زیستی، تأکید بر قانون و موازین اسلامی بود و این بیشترین سرمایه‌ای است که بنده حالا که از خدمت در شورای نگهبان مرخص می‌شوم، دارم.

کدخدایی تأکید کرد: بنده هیچ گاه برای سمت پیش‌قدم نشده‌ام و آنچه در مدت خدمتم در شورای نگهبان انجام داده‌ام، وظیفه‌ام بوده و منتی نیز ندارم و انشاء‌ا... که خطاهایم کم بوده باشد و این خدمت باعث افتخار من است. مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در مورد خاطرات خود در شورای نگهبان اظهار داشت: در هنگام بررسی‌ صلاحیت‌ کاندیداها، افرادی از طرق مختلف سفارش می‌کردند و برای تأیید صلاحیت برخی افراد مورد نظرشان فشارهای زیادی می‌آوردند اما شورای نگهبان همواره با تأکید بر لزوم اجرای قانون و مقررات به وظیفه خود عمل می‌کرد و قاطعانه تصمیم می‌گرفت و سفارش هیچ فردی در این تصمیم‌گیری تأثیری نداشت.