به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۲۹۳۵۶
درباره اظهارات سخنگوی سابق شورای نگهبان

آقای‌کدخدایی، ظاهرا هاشمی هنوز زنده است!

همین دوستانی که سنگ ارادت امام (ره) به سینه مي‌زنند بر معتمد و نزدیکترین فرد به امام خمینی مهر باطل مي‌زنند تا من عوام هم برای خود نتیجه بگیرم "چون نهضت مرده است، پس هاشمی هم...
آقای‌کدخدایی، ظاهرا هاشمی هنوز زنده است!
حسن فاتحی

گروه سیاسی: آقای عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان،که بعد از رای نیاوردن چندین باره در مجلس به عنوان حقوقدان شورای نگهبان با مصاحبه‌ها و انتقادهای تند آقای جنتی بدرقه گردید و در نهایت در مقام تجلیل از این بزرگوار رسانه ملی (جناحی) سنگ تمام گذاشت و حتی برای مظلوم‌نمایی، فرازهای از گریه و بغض دکتر کدخدایی را درشت نمایی کردند تا به افکار عمومی القاء نمایند که آسمان به زمین آمده و به یک حقوق دان صادق جفا شده است! دوباره برای چندمین بار دربرنامه شناسنامه از ناگفته های رد صلاحیت آيت الله هاشمی سخن به میان آورده و گفته‌ است:
«نسبت به آیت الله هاشمی بحث خاص و ویژه ای نبود که بگوییم کار نسبت به دیگران متفاوت است. چون حساسیت بیشتری وجود داشت در یکی- دو جلسه بحث هایی داشتیم و اجماع مباحث این بود که رای لازم نسبت به ایشان وجود ندارد. جایگاه ایشان برای همه محترم بود. ما جدای اینکه مي‌خواستیم وظیفه قانونی خود را انجام دهیم، پیشنهاد شد با برخی افراد صحبت شود که اگر امکانش هست ایشان انصراف دهند تا.....»


ضرب المثل معروفی است که مي‌گوید "هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزیکه نمک بگندد"، روایت شورای نگهبان نیز متاسفانه مصداق همین ضرب المثل شده است به دلیل زیر:
امام خمینی (ره) فرمودند ملاک رای مردم است و فلسفه واقعی وجودی شورای نگهبان نیز صیانت ازآراء مردم و اسلامیت نظام مي‌باشد، زماني که داوران شورای نگهبان ازمقام فراجناحی خارج شوند خواه ناخواه آراء مردمی نیز کتمان خواهدشد و اینکه آقای کدخدایی فرمودند"در مقام داوری و قضاوت باید ببینیم داور یا قاضی از کجا باید بی طرف باشد. داور باید در مورد بررسی موضوع و صدور رای باید بی طرف باشد و در سایر جهات هیچ اشکالی ندارد که یک داور به یک طرف دعوا تمایل داشته باشد"، از رویکرد روانشناسی و نیز از منظر جامعه شناسی نمي‌تواند درست باشد چرا که روانشناسی داوران به شخصیت فراجناحی و ملی اسلامی آنها صحه مي‌گذارد و نه کلام و برداشت برادر کدخدایی.

فرهنگ و اعتقادات اسلامی ما ملاک داوری را غیر ذینفع بودن داوران در مقام قضا تشخیص مي‌دهد و اینکه داورانی ظاهرا" افرادی را تایید صلاحیت بنمایند و درفردای آن روز برله و علیه افرادی که خود تایید کرده اند، نظریه پردازی نمایند، این تناقض فکر و عمل را برای افکار عمومی القاء خواهد نمود و هیچ عوام الناسی پیدا نخواهدشد که از تبلیغات ستادی و انتخاباتی داوران شوکه نشده باشد و از بابت فرصت‌طلبی‌ها متاسف نشده باشد.

مثال فرمایش برادر کدخدایی در مورد دفاع از داوران جناح‌زده شبیه آن عالمی است که در منبر برمردم مي‌گوید که احکام نجس فلان است ولی وقتی زن خودش کلامش را اجرا مي‌کند زبان به اعتراض مي‌گشاید که من این حکم را برای دیگران گفتم و نه عیال خودم! حالا همین داوران محترم که بواسطه تداخل عواطف و نگرشهای خودی برله افرادی و علیه افرادی دیگر،خودشان از منظر افکار عمومی یکی از عوامل تاثیر گذار درحوادث تلخ سال 88 تلقی مي‌شدند، همین دوستان دوباره درسال 92 بر صلاحیت آيت‌الله هاشمی رفسنجانی مهر باطل زدند و تازه با زرنگی تلاش مي‌کنند با پنبه سر ببرند و صدای گریه و شیونی نیز شنیده نشود و....

از شخصیت انقلابی چون آيت‌الله هاشمی رفسنجانی انتظار این مي‌رفت که علیرغم همه فشارها و توصیه‌ها و.... انصراف نمي‌دادند چراکه:
1-ازانقلابیون اصیل و هم سنگر شهیدان مطهری و بهشتی، آيت الله هاشمی رفسنجانی هستند که همچنان رسالت خطیر پاسداشت جمهوریت و اسلامیت نظام را برعهده دارند، اینکه همه رویکرد “بله قربان” را رویه نماییم به استبداد منجر مي‌شود و اتفاقا" یکی ازدلایل مهم کینه و دشمنی به آيت الله هاشمی رفسنجانی همین رویکرد مردم محوری و دین محوری ایشان مي‌باشد که برخیها انتظار دارند به رویکردشخص محوری و تیم محوری تبدیل شود.

امام خمینی فرمودند: بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است،چون نهضت زنده است، حالا روزگار چنان عوض شده است که همین دوستانی که سنگ ارادت امام (ره) به سینه مي‌زنند بر معتمد و نزدیکترین فرد به امام خمینی مهر باطل مي‌زنند تا من عوام هم برای خود نتیجه بگیرم "چون نهضت مرده است، پس هاشمی هم...

آیت اله هاشمی رفسنجانی از اول انقلاب مورد کینه سه گروه بوده‌اند: جماعت تزویر و حاسد که در زمان امام جرات بروز توهمات خود را نداشتند، جماعت متحجر و نقاب دار که در نهایت به ترور فرقان نیز منجر گردید ولی خواست خدا زنده ماندن هاشمی بود، جماعت زور و باطل که هدفشان حذف هاشمی برای کسب قدرت و ثروت بود و متاسفانه همین دشمنی‌ها در زمان حال نیز ادامه داشته است و دارد.

همین افراطیونی که هشت سال کشور را دچار بحران کردند افرادی از این جماعت در زمان آغازین انقلاب در جشن‌های حجتیه برخلاف نظر امام برساز خود مي‌زدند و حالا شدند تئوری‌پرداز و فلان و بهمان و مدام افکار خشن از اسلامیت به جهانیان مخابره مي‌نمایند، قرائت جماعت افراط ازاسلام شبیه قرائت طالبان و القاعده مي‌باشد با این تفاوت که القاعده و طالبان سنی مسلکند و این فرقه گرایان درلباس تشیع به تشیع ضربه مي‌زنند.

2- آقای هاشمی رفسنجانی برابر خواست ملت و مطالبه قانونی توده های وسیعی از محرومین و احاد روشن‌فکر جامعه و بخصوص نخبگان و اهل نظر درانتخابات شرکت کرده بودند و اگر ایشان بخاطر ترس از آبرو که مبادا صلاحیتم رد بشود و فلان، کنار می‌کشیدند، امید ميلیونها انسان به یاس تبدیل مي‌شد و ای بسا بجای حماسه 24 خرداد که مردم بر یار دیرین هاشمی صحه گذاشتند، دو باره مردی از جنس افراط و نقاب بر مردم مسلط مي‌شد و خدا مي‌دانست که دراین صورت سرنوشت نظام و اسلام به کدامین سمت و سویی هدایت مي‌شد.

همان دوستانی که با ادعای دروغین عدالت و مدیریت جهانی در نهایت به شاخص فلاکت دامن زدند و فسادهای عدیده را بسترسازی نمودند تا مردم به نظام بدبین شوند، ای بسا تتمه همین جریان عوام فریب این بار با رویکرد التهاب و فرصت طلبی، اسلامیت نظام را کنار می‌گذاشتند و برای فرصت طلبی دوباره از ایرانیت سخن مي‌گفتند در حالیکه همین جماعت نه اسلام را قبول دارند و نه ایران را.

3-اگر آیت اله هاشمی انصراف مي‌داد، جماعتی که با هزینه از ولایت هشت سال استبداد به راه انداختند و فضای نا امنی روانی در مردم ایجادکردند، همین جماعت دو باره باهزینه از رهبری و ظلم به ایشان، مدلی شبیه کره شمالی را در ایران براه مي‌انداختند و آنهم در نقاب فن‌آوری هسته ای و رشد علمی، درحالیکه اکثریت مردم در تنگنا و بدبختی بودند و اقلیتی در ناز و نعمت، در حالیکه فلسفه وجودی انقلاب اسلامی، اصالت ارزشهای الهی و اسلامی مي‌باشد و نه اصالت افراد و اشخاص.

مخلص کلام اینکه: آقای کدخدایی؛ هاشمی رفسنجانی به عنوان شهید زنده به تعبیر رهبر انقلاب، صلاحیت خویش را از اسلام و مردم گرفته است و تلاش شورای نگهبان برای انصراف این بزرگ مرد، در اصل تلاشی بوده است تا شورای نگهبان در برابر مردم نایستد که متاسفانه ایستاد، ولی در نهایت همین مردم، چنان رفتار کردند که داوران جناح‌زده فكرش را هم نمي‌كردند.

جمش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۳:۵۱
ره گم کرده ها را تدبیر نیست. آقایون هزیان می گویند. هاشمی همیشه زنده است. تاریخ در دست من وشما نیست. (201098)
فروید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۰:۳۹
دو تا اشتباه تو این مطلب و کامنته:
1-هیچ انسانی حق مطلق یا باطل مطلق نیست این شرایطه که اونها رو خوب یا بد میکنه...
2-داستان طلحه و زبیر هم که از نزدیکترین یاران پیامبر و حتی امام علی بودن دیگه تکراری شده...
درضمن قرار نیست اگه یکی بده طرف مقابل خوب باشه (بعد سوم) چون قبلا عملکرد هاشمی رو در دوران مختلف دیدیم.... (201260)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۳:۵۹
احسنت به نوسینده مقاله (201103)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۰
هاشمی زنده است . مرده آن است که نامش به نکو یی نبرند. (201104)
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۴
هاشمی و خاتمی و عارف در عرض 2 روز 8 سال تبلیغات اصولگرایان را که با کمک ضرغامی و سیب زمینی و .... و قوای یکدست مردم را بمباران نموده بودند ، به باد فنا داد ند و روحانی را بر خلاف اصولگرایان به مسند نشاندن و این کار را دوباره در اسفند 94 در انتخابات مجلس انجام خواهند داد و کارت قرمز ملت برای انان ابدی خواهد بود (201107)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۴:۵۳
مگه رای مردم مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه انتخابات مهندسی شده و از قبل مشخص شده نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (201122)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۶
من نمیدونم شما اصلا چرا دارید آقای کدخدایی رو واکاوی میکنید که از کوزه همان تراود که در اوست. اینا به آدمایی که خودشون تایید صلاحیت کردن رحم نکردن چه برسه به تایید نکرده ها!! . . . (201108)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۴:۱۷
"اجماع مباحث این بود که رای لازم نسبت به ایشان وجود ندارد"
انگار حال ایشون اصلا خوب نیست آقای هاشمی تایید میشدن بالای 20 میلیون رای داشتن از همین ترسیدن که رد صلاحیت کردن (201113)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۵:۳۶
تو هوا حرف زدن که خرجی نداره .بگو 75 میلیون وخلاص . (201134)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۵:۳۷
میزان حال فعلی افراد است.امام خمینی.زبیر وطلحه هم از یاران پیغمبر بودند بعد شدند شمشیر مقابل جانشین او........بهار شهامت منتشر کردنت رو از دست نده. (201135)
mojo
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۵:۴۴
کلا این عزیزان نسبت به کسانی که پشتوانه مردمی دارن اجماع ندارن! (201140)
زاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۴:۳۲
من انتخاب روحانی را از الطاف خفیه الهی میدانم که دست کسانی را که میخواستند دوباره هش سال نکبت وذلت را براین ملت حاکم کنند کنار زد البته شورای نگهبان هم روز قیامت در برابر ملت باید پاسخگو باش چون حداقل میتوانس بارد صلاحیت احمدی نزاد در دور بعدی ازانتخابش جلوگیری کند خدایا پناه میبریم به تواز شر انسانهای اخراالزمان (201116)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۵:۱۱
امثال کدخدایی از عقده های درونی و خشم و کینه بر هاشمی اینچنین براشفته شده اند کاملا مشخصه که از اسم هاشمی وحشت دارند
هاشمی و خاتمی زنده و پاینده باد (201129)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۵:۵۰
دران دوره هدف این بود که اقای احمدی نژاد بماند درحالی که حتی همان مناظرات ایشان برای حذفش کفایت میکرد .حالا پول توذیع کردن وسیب زمینی ودخالتهای مسئولین کشوری که جای خودداره . (201144)
بابا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۶:۲۷
جناب کدخدایی زمانی که دوره ابتدایی رو سپری میکرد آیت اله هاشمی به لحاظ دفاع از اسلام در زندان شکنجه میشد حالا افرادی مثل آقای کدخدایی وهمفکرانش در باره صلاحیت ایشان تصمیم میگیرند !!!!!! داریم بکجا میریم (201161)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۶:۳۳
این حرفهاروگوش نکنید آماده باشیدبرای انتخابات آینده مجلس وخلق حماسه ای دیگر مثل24خرداد تا آقای کدخدایی وبقیه این دوستان کج فهم به لطف خدا شرشان از سرمردم کم شود انشائاله (201163)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۶:۴۶
کیف کردم. خیلی پر مغز بود (201170)
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۷:۳۱
عالی جناب سرخپوش!! (201196)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۷:۴۰
ساده لوح کم نداریم.نظرتون درباره فرزندان هاشمی چیست؟چرا هاشمی جلوی بچه هاشو نگرفت ؟در ضمن جایی گفتید یه عده میخوان با حذف هاشمی به قدرت و ثروت برسن.مگه هاشمی مسئولیتی و قدرتی داشتن که مانع این افراد بشن؟مخلص کلام اینکه دنیا و مال دنیا به هیچ کس وفا نکرده و بزودی همه باید پاسخگو باشیم وای به حال کسانی که دو روزدنیا رو به آخرت و زندگی ابدی ترجیه میدن .مشخصه اینجور آدمها افکار محدودی دارن و قادر به تشخیص حق و باطل نیستن و فقط بفکر خودشون هستن. (201202)
m.gh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۹:۱۵
بهار نیوز...تو که با این رنگ سبزت معلومه چیکاره ای!!!!...دوما این همون عالیجناب ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرخـــــــــــــپوشتونه ها!!!!که حالا شده شــــــــــــــهید زنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟!؟؟!.....خــــیلی جالبه...جالب.... (201234)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۰:۱۰
نام هاشمی در تاریخ ایران زمین می درخشد نام هاشمی جزء هویت انقلاب و امام است مگر می شود ماهیت انقلاب امام را رد صلاحیت کرد ملت ایران خوب می دانند اگر آقای کدخدایی نمی دانند نوزادان ما با نام هاشمی و امام برزگ شده اند نوجونان رزمده و بسیجی ما خوب می دانند فرمانده جنگشان کی بود و ملت هنوز فراموش نکرده است خطبه نماز جمعه هاشمی در زمان جنگ ابوذر گونه بیان می شد و به مردم و رزمندگان روحیه می دادند بگذار شورای نگهبان که کداخدایی حقوقدان اوست هاشمی را رد صلاحیت کند (201252)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۱:۵۶
من برنامه شناسنامه را دیدم. نمایشی بود با هدف تطهیر کردن شورای نگهبان در طرفداری مشخص و واضح از یک کاندیدا در انتخابات 88.
البته مردم همه چیز را می دانند و با یک برنامه تلویزیونی نظرشان عوض نمی شود. (201284)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۲:۰۷
ننگ باد و باز هم ننگ باد بر مردمان عوام فریب.درود بر ایت الله هاشمی رفسنجانی مبارز قبل از انقلاب،عضو شورای انقلاب،ریس مجلس امام خمینی،فرمانده جنگ 8 ساله امام خمینی،ریس جمهور،ریس مجلس خبرگام رهبری،ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام و امین امام و مردم.ولی نمیدانم در باره کدخدایی چه بگویم،فقط کدخدایی وسلام. (201286)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۳:۳۱
آقای کدخدایی مقصر نیست از وزیر سابق اطلاعات بپرسید میگه چرا آیت ا... هاشمی رد صلاحیت شد؟چون طبق نظرسنجی بالغ بر 55درصد آرا به انضمام آرا متغیر و آرا دکتر رضایی و ولایتی که سر جمع بالغ بر 25میلیون میشد رای داشتند که ممکن بود با شرکت وسیع تر مردم و رسیدن مشارکت به 80درصد آرا ایشون به سی میلیون برسه.مخلص کلام همان حرف امام (س):هاشمی زنده است تا نهضت زنده است (201305)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۳:۵۹
اصلن کداخدایی چه کارست که بگه رای لازم وجود داره یا نداره؟ مگه قراره در جلسات شورای نگهبان درباره ی این صحبت کنن که کی چقدر رای میاره؟ (201315)