به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ساعت ۰۳:۳۷
کد مطلب : ۳۶۷۶۳

آيت‌الله جنتي: می‌خواهند با تصرف مجلس خبرگان، "مقاصد فاسد" خود را دنبال کنند!

گروه سياسي: دبير شورای نگهبان گفت: کسانی که "سنگر اول" را فتح کرده‌اند‌، برای تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برنامه دارند تا از این طریق "مقاصد فاسد" خود را دنبال کنند!
آيت‌الله جنتي: می‌خواهند با تصرف مجلس خبرگان، "مقاصد فاسد" خود را دنبال کنند!
آيت‌الله احمد جنتي ديروز یکشنبه در جمع مسئولان نظارتی شورای نگهبان در مشهد تصریح کرد که این نهاد با نظر مقام معظم رهبري، کار و قانون را رعایت می‌کند. جنتی، با بیان اینکه امروز عده‌ای که "سنگر اول را فتح کرده‌اندِ" در پی تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند، افزود: «آنها مقاصد فاسد خود را از این طریق دنبال می‌کنند.» گرچه دبير شوراي نگهبان، نامي از كساني كه به تعبير او مي‌خواهند اين مجلس را تصرف كنند نبرد اما به نظر می‌رسد اشاره وي به "فتح سنگر اول"، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوره يازدهم است.

این عضو مجلس خبرگان همچنین تصریح کرد: «اینها پول دارند و برخی از آنان هم در مراکز قدرت هستند، اما این قدرت را مردم به آنان دادند و پولشان هم مال مردم است. این افراد "نقشه‌های خطرناکی" می‌کشند و الان می‌خواهند مجلس خبرگان رهبری را تصرف کنند زیرا تنها نهادی است که می‌تواند درباره رهبری تصمیم بگیرد. این مجموعه می‌تواند قدرت رهبری را هم محدود کند و امروز اینان قصدشان از در اختیار گرفتن این مجلس همین است.»

گفتني اينكه در آخرین انتخابات مجلس خبرگان در سال ۱۳۸۵، با رد صلاحیت ۳۲۷ نفر، تنها صلاحیت ۱۶۶ کاندیدا تایید شد که کمتر از دو برابر تعداد اعضای این مجلس بود! انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار است در اسفند ماه سال ۱۳۹۴ همزمان با انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

آيت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ اشاره و از عملکرد شورای نگهبان دفاع کرد و گفت: معترضان آبروی خود را بردند، عده‌ای هم کارشان به زندان کشیده و با عده‌ای هم مسامحه شد. این افراد اگرچه مستحق اعدام بودند اما با آنان مدارا شده، اعدام به مصلحت تشخیص داده نشد و با آنان ملاحظه گردید.»

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: «ادعای تقلب از سوی برخی افراد که انتظار نبود مطرح شد و بعد از آن هم عده ای که جوان بودند و دلم به حال آنان می سوزد فریب خوردند و به خیابانها ریخته و وضع مملکت را در بدترین شرایط دوران انقلاب، حتی بدتر از دوران جنگ قرار دادند.» جنتی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر که به پیروزی روحانی منجر شد اشاره کرد و افزود: «در واقع این انتخابات به نفع آقایان تمام شد و کلی تعریف و تمجید کردند حال آنکه این انتخابات به همان شیوه قبلی برگزار شد.»