به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۹۶۹۷

اوباما در صورت لزوم کنگره را نادیده می‌گیرد

گروه بين الملل: مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اختلاف نظر شدید میان کنگره آمریکا و باراک اوباما گفتند که وی هر جایی که بتواند با کنگره همکاری کرده و هر جا که باید، کنگره را دور می‌زند.
اوباما در صورت لزوم کنگره را نادیده می‌گیرد
باراک اوباما، در سخنرانی سالانه خود در کنگره  از قانونگذاران می‌خواهد تا موقعیت‌های اقتصادی را افزایش دهند. اما کاخ سفید در همین راستا، خطاب به قانونگذاران کنگره اعلام کرد که حتی بدون اقدام قانونی، اوباما برای کم کردن فاصله فقیر و غنی، خود دست به کار خواهد شد. دان فیفر، یکی از مشاوران اوباما در این باره عنوان کرد: به نظر من امسال دولت دچار اختلاف نظر خواهد شد. نه جمهوری‌خواه‌های کنگره دستور کار اوباما را خواهند پذیرفت و نه اوباما دستور کار آنها را امضا خواهد کرد.وی در ادامه گفت: به این ترتیب کاخ سفید در حال ارزیابی مصالحه با جمهوری‌خواه‌هان در خصوص برخی اولویت‌هاست. اما اوباما دستورهای اجرایی را که به تایید کنگره نیاز ندارند، نیز مد نظر دارد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز در این خصوص اظهار داشت: در سال جاری اوباما هر جایی که بتواند با کنگره همکاری می‌کند و هر وقت که ممکن باشد آن را دور می‌زند. پس از مطرح شدن این اظهار نظرها، رند پل، سناتور جمهوری‌خواه کنگره در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد که این اظهارات نوعی تهدید باشد. به نظر من این نوعی گستاخی است. تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس نیز در این خصوص گفت: سیاست‌های اقتصادی اوباما عملکرد مثبتی نداشت. در واقع جمهوری‌خواه‌هان امیدوارند که مشکلات ریاست جمهوری اوباما، بر ناامیدی مردم از دموکرات‌ها تاثیر گذاشته و آنها را در انتخابات عقب براند.