به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۲۹۹۲۳

ساعت مجهز به ارتفاع‌سنج مکانیکی

گروه فناوری: یک شرکت سوئیسی به تازگی از ساعت مجهز به ارتفاع‌سنج تمام‌ مکانیکی خود رونمایی کرده است.
ساعت مجهز به ارتفاع‌سنج مکانیکی
طراحی این ساعت که Génie 02 Terre نام دارد، از ساعت Génie 01 تبعیت می‌کند که در سال 2013 توسط همین شرکت ارائه شد و نخستین ساعت مجهز به فشارسنج مکانیکی لقب گرفت. هم‌اکنون شرکت Breva Genève از طراحی مشابهی برای ساعت جدیدش استفاده کرده و آن را برای اندازه‌گیری ارتفاع سازگار کرده است. سوئیسی‌ها مدعی‌اند چنین ساعتی برای راهبری در کوه‌ها کارآمد است، زیرا جی‌پی‌اس‌ها در تعیین ارتفاع تحت شرایط نامناسب و در دره‌ها و تپه‌های شیب‌دار غیرقابل‌اعتماد هستند، اما جاسازی ارتفاع‌سنج مکانیکی در ساعت مچی کارآمد خواهد بود.

ساعت جدید دارای یک محفظه تیتانیومی بوده که اندازه ابعاد آن 44.7*15.6 میلی‌متر گزارش شده است. این سامانه تا 30 متر در زیر آب مقاوم بوده و مجهز به دستبند پلاستیکی طبیعی و یک تسمه فلزی تیتانیومی است. سیستم ابداعی مجهز به زیرصفحه نیکل-نقره‌ای است و بسته به نوع ترجیح کاربر، ارتفاع را در واحدهای مختلف نشان می‌دهد. همچنین ذخیره نیروی این سامانه 65 ساعت گزارش شده و فرکانس آن نیز سه هرتز است. میزان ذخیره نیرو روی ساعت نمایش داده می‌شود.

آنچه فناوری ابداعی را جذاب می‌کند، ارتفاع‌سنجش مکانیکی‌اش است که حول دو کپسول ویژه ساخته شده است و این دو کپسول در پاسخ به تغییرات فشار هوا، منبسط و منقبض می‌شوند.
مرجع : ایسنا