به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۳:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۰۱۹۴۳

رونمایی از طرح جدید زیربنایی بایدن

رونمایی از طرح جدید زیربنایی بایدن
گروه بین الملل: همزمان با ادامه اختلاف میان دو جناح پیشرو و میانه رو حزب دموکرات در کنگره آمریکا بر سر برنامه اقتصادی جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از اصلاح طرح زیربنایی- اجتماعی خود خبر داد.
این طرح که ارزش آن یک تریلیون و ۷۵۰ میلیارد دلار اعلام شده، شامل سرمایه گذاری های عمده در بخش های زیربنایی، آب و هوایی و آموزش و پرورش پیش دبستانی است. بایدن گفت: ''همه از جمله من، به همه خواسته های خود دست نخواهند یافت.به گفته  بایدن آمریکا باید برای مردم خود سرمایه گذاری کند تا عقب نماند.بنا بر اعلام کاخ سفید، همه ۵۰ عضو دموکرات مجلس سنا از این طرح حمایت کرده اند. بایدن برای تصویب این طرح به حمایت نمایندگان جناح پیشرو حزب دموکرات در مجلس نمایندگان هم نیاز دارد و هنوز معلوم نیست که تا چه اندازه خواسته های آنان را برآورده کرده است.هزینه طرح های مورد نظر جناح پیشرو حدود سه میلیارد دلار برآورده شده است.او امیدوار بود پیش از سفر به اروپا برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ و اجلاس اقلیمی در اسکاتلند، به توافق لازم برای تصویب طرحش دست پیدا کرده باشد.
طرح پیشنهادی جو بایدن شامل موارد زیر است:
۵۵۵ میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات اقلیمی
۴۰۰ میلیارد دلار برای آموزش و پرورش رایگان در سنین پیش دبستانی
۱۶۵ میلیارد دلار برای کاستن هزینه درمانی نه میلیون آمریکایی کم درآمد که از بیمه های درمانی موسوم به اوباماکر استفاده می کنند
۱۵۰ میلیارد دلار برای احداث خانه های ارزان قیمت
از جمله تغییرات صورت گرفته در طرح اقتصادی  بایدن که با هدف همراه کردن میانه روهای کنگره صورت گرفته، حذف پرداخت دستمزد در دوران مرخصی زایمان است.
کاهش قیمت دارو هم حذف شده است.
این تغییرات باعث شد تا دو سناتور دموکرات، کرستن سینما و جو منشین از طرح بودجه  بایدن حمایت کنند.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها