به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۰۲۳۳۹

انفجار در فرودگاه عدن 12 کشته برجای گذاشت

گروه بین‌الملل: منابع امنیتی دولت قانونی یمن، بامداد یکشنبه، 31 اکتبر، از وقوع یک انفجار مهیب در نزدیکی یکی از درهای ورودی فرودگاه عدن خبر دادند.
انفجار در فرودگاه عدن 12 کشته برجای گذاشت
بر اساس گفته منابع امنیتی یمن در عدن، این انفجار در منطقه «خور مکسر» اتفاق افتاده و به کشته‌شدن 12 نفر از جمله چند کودک منجر شد. در همین حال، معین عبدالملک، نخست وزیر یمن گفته است که با کمیته امنیتی استان عدن، چگونگی وقوع این انفجار تروریستی در نزدیکی دروازه فرودگاه بین المللی عدن را پیگیری می‌کند. در واکنش به این حادثه، احمد لملس، فرماندار عدن و رئیس کمیته امنیتی پایتخت موقت، نخست وزیر این کشور را در جریان اطلاعات اولیه این حمله تروریستی قرار داد. فرماندار عدن گفت که نتایج پیگیری این اقدام تروریستی در اسرع وقت اعلام خواهد شد. نخست وزیر یمن، به نوبه خود به کمیته امنیتی استان عدن دستور داد تا تحقیقات فوری درباره اوضاع امنیتی انجام شود. او همچنین از این کمیته خواست تا هوشیاری خود را برای مقابله با کسانی که بخواهند امنیت و ثبات عدن را هدف قرار دهند، حفظ کنند. بر اساس این گزارش، این انفجار که بعد از ظهر روز شنبه به‌وسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی در ورودی فرودگاه بین المللی عدن رخ داد، یک ایست بازرسی امنیتی را هدف قرار داد. یک مقام ارشد امنیتی یمن به خبرگزاری فرانسه گفت، در این انفجار 12 نفر که همه آنها غیرنظامی بودند، کشته و شماری نیز زخمی شدند. او وضعیت برخی از مجروحان را بسیار «وخیم» توصیف کرد.

هدف قراردادن کاروان مقامات دولتی در عدن
گفتنی است که در تاریخ 10 اکتبر ماه جاری نیز یک حمله تروریستی مشابه به وسیله یک خودروی بمب گذاری شده، کاروان حامل تعدادی از مقامات دولتی در عدن، را هدف قرار داد که در آن حمله 6 نفر کشته و 10 نفر از جمله تعدادی غیرنظامی زخمی شدند.
احمد لملس، فرماندار عدن و سالم سقطری وزیر کشاورزی دولت قانونی یمن در این کاروان بودند اما هر دو از این انفجار تروریستی جان سالم به در بردند. یک منبع امنیتی یمن در آن زمان به خبرگزاری فرانسه گفت که یک خودروی بمب‌گذاری شده که در مسیر اصلی خیابان «المعلی» متوقف شده بود در حالی که کاروان مقامات از جمله احمد لملس و سالم السقطری وزیر کشاورزی و شیلات را منتقل می‌کرد، منفجر شد. سالم السقطری و لملس هر دو از اعضای شورای انتقالی جنوب هستند.
برچسب ها: عدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها