به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۳۰۳۶۵

از سرگیری محاکمه محمد مرسی در قاهره

گروه بين الملل: رییس‌جمهور برکنار شده مصر، از زندان اسکندریه با هلی‌کوپتر به قاهره آورده شد تا برای از سرگیری محاکمه‌اش در دادگاه حاضر شود.
از سرگیری محاکمه محمد مرسی در قاهره

محمد مرسی و چهارده تن از یارانش از حزب اخوان‌المسلمین مصر متهمند که باعث کشته شدن افرادی شده‌اند که در سال ۲۰۱۲ بیرون کاخ ریاست جمهوری دست به اعتراض زده بودند. این یکی از موارد اتهامی محمد مرسی است و دادگاه امروز در همین ارتباط است. مرسی چهار روز پیش در یک دادگاه دیگر فریاد زد که همچنان رییس جمهور قانونی مصر است. محمد مرسی در ژوئیه گذشته در پی برگزاری تجمع‌های بزرگ اعتراضی علیه وی برکنار شد.

محمد مرسی قرار است به اتهامات مختلف، در چهار مورد جداگانه محاکمه شود. این اتهامات عبارتند از: تحریک هوادارانش به ارتکاب به خشونت و قتل در دسامبر سال ۲۰۱۲ زمانی که سعی داشتند اعتراضات مخالفان را بر هم بزنند؛ تبانی با سازمان های خارجی برای انجام اعمال تروریستی. وی متهم است که با گروه پیکارجوی فلسطینی حماس و گروه لبنانی حزب‌الله یک اتحاد تشکیل داده بود؛ قتل نگهبانان زندان در سال ۲۰۱۱ در جریان قیام علیه حسنی مبارک، رییس جمهور وقت مصر؛اهانت به مقامات قضایی مصر. هواداران اسلام‌گرای  مرسی می‌گویند اتهاماتی که علیه وی مطرح شده، انگیزه سیاسی دارد اما مقام‌های مصر می‌گویند محاکمه‌های وی آزاد و عادلانه است.