به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۳۱۱۳۲۲

استعفای گزینه آفریقایی جانشینی پاپ

استعفای گزینه آفریقایی  جانشینی پاپ
گروه بین الملل: کاردینال پیتر تورکسون که یکی از گزینه‌های جاشنینی پاپ فرانسیس و امید اولین رهبری آفریقایی کلیسای کاتولیک در ۱۵۰۰ سال گذشته بود، در اقدامی غیرمنتظره از ریاست یکی از دپارتمان‌های کلیدی واتیکان استعفا کرد.
 پیتر تورکسون، کاردینال ۷۳ ساله، یکی از مشاوران کلیدی پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک در حوزه‌هایی مانند تغییرات اقلیمی و عدالت اجتماعی بوده و تنها کاردینال آفریقایی است که تصدی ریاست یکی از دپارتمان‌های(department) واتیکان را بر عهده داشته است.به گفته منابعی در واتیکان، پاپ هنوز در مورد پذیرش استعفای تورکسون تصمیم نگرفته است.
تورکسون ریاست یکی از دپارتمان‌های بزرگ واتیکان به نام "دپارتمان توسعه منسجم انسانی" را برعهده دارد که در سال ۲۰۱۶ و با ادغام چهار دفتر "صلح، عدالت، مهاجرت و خیریه‌ها"، تاسیس شد.به گفته یکی از منابع، تورکسون که هنوز دو سال تا بازنشستگی اجباری اسقف‌ها در ۷۵ سالگی فاصله دارد، دیگر از اختلافات داخلی "خسته شده است. "منبعی دیگر گفت که تورکسون پس از آنکه پاپ نظرش را در این زمینه اعلام کند، بیشتر در این باره صحبت خواهد کرد.کاردینال رابرت سارا از گینه نیز در سال میلادی جاری بازنشسته شد و حال با استعفای تورکسون، دیگر هیچ یک از دپارتمان‌های واتیکان در تصدی یک شخص آفریقایی نخواهد بود.در سال جاری، کاردینال بلیس کوپیچ از شیکاگو، بررسی‌هایی را به دستور پاپ، در دپارتمان تورکسون انجام داد.
درخواست استعفای تورکسون پس از جدایی دو مقام ارشد دیگر از این دپارتمان اتفاق می‌افتد؛ یکی از آن دو بازنشسته شد و مقام دیگر، ناگهانی و بدون توضیح رفت.



 
برچسب ها: پاپ فرانسیس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها