به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۸:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۱۵۸۲۰

اتمام ارزیابی خسارت‌های سیل در کشور

اتمام ارزیابی خسارت‌های سیل در کشور
گروه جامعه: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد که کار ارزیابی واحد به واحد خسارات مربوط به واحدهای مسکونی در استان‌های درگیر سیل به اتمام رسیده و گزارش نهایی میزان خسارت به دولت ارایه شده است.مجید جودی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان لارستان فارس گفت: هم اینک ستاد بازسازی واحدهای خسارت دیده در شهر بیرم لارستان راه اندازی شده و خسارت دیدگان می‌توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیندهای لازم در خصوص نام نویسی و تشکیل پرونده را به صورت یکپارچه انجام دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از بنیاد مسکن فارس، بیان کرد: همچنین با توجه به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس مسئولان شهرستان لامرد یک ستاد دیگر بازسازی نیز از همین هفته در این شهرستان راه اندازی خواهند کرد.

او گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتظر تصویب اعتبارات و تخصیص از سوی دولت نمی ماند و همین هفته از محل اعتبارات داخلی خود کار آواربرداری و بازسازی واحدها را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.معاون بنیاد مسکن کشور، نوید بازسازی زود هنگام مناطق سیل زده فارس را داد و گفت:  کار بازسازی، احداث و تعمیر منازل مسکونی خسارت دیده از سیل اخیر در مناطق جنوبی فارس به ویژه شهر بیرم به زودی آغاز خواهد شد.

جودی با اشاره به مکانیسم لازم پرداخت تسهیلات به سیل زدگان گفت: بر اساس اعلام رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی وام با سود چهاردرصد پیش بینی شده است.همچنین مبلغی افزون بر ۷۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای منازل تخریبی و تعمیری در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ضمانت برای دریافت وام ها به صورت زنجیره ای خواهد بود، گفت: مردم نگران نباشد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام نواقص و کمبودها برای تشکیل پرونده های مربوط به تسهیلات بانکی را با همکاری  سازمان های مربوط و بانک های عامل انجام می دهد.

هشت تن سیمان رایگان برای هر واحد مسکونی
جودی اضافه کرد که از سوی بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی حدود هشت تن سیمان رایگان تعلق گرفته که تمهیدات و مجوزهای لازم برای تحویل این مصالح انجام شده است.همچنین تمام امور مربوط به صدور پروانه و سایر استعلام ها و پیش نیازهای لازم برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت رایگان انجام خواهد شد.
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس برآورد رقمی افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان اعم از تسهیلات، کمک بلاعوض و استعلامات و مجوزها برای هر واحد مسکونی پیش بینی می شود.
برچسب ها: خسارت سیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها