به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۳:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۱۷۵۵

فون​تریر در برلین، مقامات کن را هدف گرفت!

گروه فرهنگ و هنر:​ «لارس فون تریر»، کارگردان سرشناس دانمارکی پس از نمایش فیلم جدیدش در جشنواره برلین، با پیراهنی مقابل عکاسان ظاهر شد که روی آن عبارت «چهره نامطلوب جشنواره کن، بخش رقابتی» به چشم می‌خورد.
فون​تریر در برلین، مقامات کن را هدف گرفت!
«فون تریر» که در سال 2011 به سبب برخی اظهار نظرها در جریان جشنواره کن به عنوان "چهره نامطلوب" این رویداد سینمایی معرفی و از آنجا اخراج شد، امسال پس از نمایش فیلم جدیدش در اقدام عجیب با پیراهنی مقابل عکاسان رفت که بر روی آن علاوه‌بر تصویر نخل طلای کن، نوشته شد بود «چهره نامطلوب جشنواره کن». فون تریر پس از اظهارات جنجالی‌اش در سال 2011 در جشنواره کن بازهم درباره این مورد سکوت اختیار کرد و حتی در نشست مطبوعاتی فیلمش پس از نمایش حضور نیافت. «شیا لبوف»، بازیگر فیلم جدید «فون تریر» که او نیز امسال حاشیه‌هایی را روی فرش قرمز جشنواره برلین با پوشاندن سرش با یک پاکت کاغذی رقم زده بود، در نشست مطبوعاتی فیلم فون تریر حضور نیافت.

در سال 2011 و در شصت‌وچهارمین دوره جشنواره کن، «لارس فون تریر» با فیلم «مالیخولیا» جنجال زیادی در جشنواره به راه انداخت و با اظهاراتی که در حمایت از نازی و هیتلر داشت، مورد انتقاد شدید منتقدین قرار گرفت؛ تا جاییکه مسئولان جشنواره کن با «چهره نامطلوب خواندن» فون تریر، وی را مجبور به ترک کاخ جشنواره کن کردند. هرچند «تیری فرمائو»، رییس جشنواره کن سال گذشته در نشست سالانه مطبوعاتی خود اعلام کرد که درهای جشنواره کن بر روی «لارس فون تریر» باز است. «فون تریر» طی چندین دهه حضور در سینمای جهان افتخارات متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایزه‌ی سزار بهترین فیلم خارجی برای «شکستن امواج»، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا برای «داگویل»، دو جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی فیلم اروپا، جایزه بهترین فیلم اروپایی از گویا اسپانیا برای «رقصنده در تاریکی»، بهترین کارگردانی جشنواره کارلووی واری و اسب برنزی جشنواره استکهلم اشاره کرد.
مرجع : ايسنا