به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۲۰۸۷

حمله مرگبار انتحاري به پلیس پاکستان

گروه بين الملل: در پی انفجار بمبی کارگذاشته شده در یک خودرو، در منطقه تجاری کراچی، پاکستان، دست‌کم ۱۱ مامور پلیس کشته شده و ۴۷ نفر نیز زخمی شدند.
منیر شیخ، یک مقام ارشد پلیس این شهر به خبرنگاران گفت انفجار در ساعات اولیه صبح رخ داد. این مقام ارشد پلیس، انفجار را «انتحاری» عنوان کرد. خودروی بمب‌گذاری شده در کنار اتوبوسی که در حال حمل ماموران پلیس بوده، منفجر شده است. پلیس پاکستان گفته است بیش از ۵۰ مامور آن در اتوبوسی بوده‌اند که هدف حمله قرار گرفته است. این تازه‌ترین دور از خشونت‌ها در حالی رخ می‌دهد که تلاش‌ها برای گفت‌وگو میان دولت و نمایندگان شبه‌نظامیان طالبان پاکستان بی‌فرجام مانده است.

در میانه بهمن ماه در حالی‌که گروهی به نمایندگی از طالبان به محل برگزاری «گفت‌وگوهای صلح» با نمایندگان دولت پاکستان رفته بودند، گروه دولتی به دلیل آنکه طالبان از پاسخ دادن به برخی مسائل طفره رفته‌اند، به محل مذاکرات نرفت. زمانی‌که مذاکرات آغاز نشده، رها شد، مقام‌های دولتی اعلام کرده بودند که «نمایندگان» طالبان خودخواسته به مذاکرات آمده بودند و لزوما نماینده طالبان نبودند. گزارش‌ها و تحلیل‌ها از سوی دیگر از افزایش امکان عملیات نظامی علیه طالبان، در صورت شکست مذاکرات احتمالی، حکایت دارند.
مرجع : ايسنا