به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۲۱۲۶۵

نمایندگان با تصمیمات اشتباه باعث تحریک مردم نشوند

نمایندگان با تصمیمات اشتباه باعث تحریک مردم نشوند
گروه سیاسی: یک نماینده دوره دهم مجلس  با بیان اینکه در لایحه بودجه ، نرخ ارز ۲۳۵۰۰ تومانی پیش بینی شده که مجلس آن را نایده گرفته است ،گفت: درباره بودجه سال آینده و آنچه که در تلفیق آمده نکات مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، جلال میرزایی گفت: اینکه یک‌دفعه دلار به قیمت ۲۳۵۰۰ تومان برسد با شعار و برنامه های آقای رئیسی که در انتخابات به دولت آقای روحانی طعنه می‌زد که ارزش پول ملی را حفظ نکردند مغایرت دارد.نماینده دوره دهم مجلس افزود: اگر فرض را بر آن بگیریم که برجام احیاء می شود، تأثیر روانی خود را بر کاهش قیمت ارز می‌گذارد اما اینکه دولت نرخ ارز را در ۲۳۵۰۰ تومان بسته است  خود مانع تقویت ارزش پول ملی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم ادامه داد: قیمت فروش نفت باید در صحن مورد توجه قرار بگیرد، در لایحه بودجه،  قیمت نفت را بر روی ۶۰ دلار تنظیم کرده اند و آورده شده که یک میلیون و دویست هزار بشکه نفت صادر می کنیم در حالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی ۹۴ دلار است این چه مدل بودجه ریزی در کشور است؟ 

وی تاکید کرد: بسیاری از کارشناسان حوزه نفت بر این باورند که قیمت نفت در سال آینده بین ۷۵تا ۸۰ دلار است اما  در لایحه بودجه،  ۶۰ دلار پیش بینی شده است که این هم نیازمند اصلاح است چرا که  بودجه دولت از لحاظ درآمدی بر اساس احتمالات است اما هزینه ها قطعی است چیزی که احتمال دارد قطعی باشد در قالب احتمالات آمده است‌ که این هم باید اصلاح شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: اینکه گفته شود به  ارگان‌ها نفت بدهند که بفروشند به اصلاح نیاز دارد.وی اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی درآمد حاصل از فروش نفت باید به خزانه واریز شود اگر نهادهای مختلف می‌خواهند بودجه بگیرند بایستی به سازمان برنامه و بودجه رجوع کنند نه اینکه نفت خام را به آنها بدهند و بگویند بفروشید، اینها بر اساس چه قیمتی می‌خواهند نفت را بفروشند و سئوال دیگر هم اینکه اگر مشتری وجود دارد بگذارند شرکت ملی نفت، آن را بفروشد.

نماینده دوره دهم مجلس افزود: در نظر گرفتن چند هزار میلیارد تومان برای ساخت یا تکمیل مصلا ها در کشور از سوی کمیسیون تلفیق هم به اصلاح نیاز دارد. چرا که ساخت یا تکمیل مصلا اولویت اول کشور نیست.میرزایی گفت: نمایندگان مجلس مطالبات اولویت دار مردم در حوزه های انتخابیه را می‌دانند پس نباید تصمیماتی بگیرند که باعث تحریک بیشتر مردم بشود چرا که شبکه های خارجی و معاند به اندازه کافی خوراک خبری علیه ما دارند خودمان هم به آنها پاس گل ندهیم.
برچسب ها: فروش نفت ارز بودجه

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۷:۲۲
منظور جنابعالی این که نماینده مردم حرف دل مردم نزند (382968)
110
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۰:۵۲
دقیقابرعکس (383093)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها