به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۲۱۷۱۹

ساز مطهری کوک است، فرهاد فالش می‌شنود

گروه ورزشی: ارسلان مطهری درحالی فصل قبل جایگاه خود را در استقلال پیدا کرد که این تیم مهاجمانی، چون شیخ‌دیاباته و مهدی قائدی داشت. به‌دست آوردن جایگاه آن‌ها با آن همه تخصصی که در پست خود داشتند کار سختی بود، ولی مطهری خوش‌شانس بود و خیلی زود استقلال خالی از این مهاجمان شد.
ساز مطهری کوک است، فرهاد فالش می‌شنود
وقتی ارسلان مطهری در دقیقه90 بازی با تیم ذوب‌آهن به میدان رفت به‌یاد دو سال قبل و انتقال پرسروصدایش از تیم ذوب‌آهن به استقلال افتادیم. آن روزها نه اینکه مطهری یک فوق‌ستاره باشد ولی اصرار فرهاد برای به خدمت گرفتنش جالب بود و بالاخره موفق شد او را به خدمت بگیرد. بازیکنی که روی فرم بود و البته همه می‌دانستند که علاقه زیادی به بازی در استقلال دارد. پس از انتقالش از تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان به استقلال تهران، باشگاه اصفهانی تصمیم به شکایت از آبی‌های پایتخت گرفت و مدعی شد انتقال این بازیکن به استقلال غیرقانونی بوده و او حق فسخ قرارداد خود با تیم اصفهانی را نداشته است.
درنهایت اما تلاش ذوبی‌ها به‌جایی نرسید و مطهری بدون مشکلی به استقلال آمد و برای این تیم بازی کرد. آمار او در استقلال بد نبود و خیلی زود ساز گلزنی کوک کرد ولی حالا که بعد از دوسال برای استقلالی‌ها کمتر بازی می‌کند و در دقیقه90 فقط به‌جهت تلف‌کردن وقت بازی به میدان می‌آید این سوال به وجود می‌آید که بین او و فرهاد مجیدی چه گذشته است که دیگر او را مثل قبل دوست ندارد؟

فقط 2 بازی فیکس در لیگ
ارسلان مطهری درحالی فصل قبل جایگاه خود را در استقلال پیدا کرد که این تیم مهاجمانی چون شیخ‌دیاباته و مهدی قائدی داشت. به‌دست آوردن جایگاه آنها با آن همه تخصصی که در پست خود داشتند کار سختی بود ولی مطهری خوش‌شانس بود و خیلی زود استقلال خالی از این مهاجمان شد. درنتیجه او که پیش‌تر هم می‌درخشید فرصت کافی به‌دست آورد تا خود را به‌عنوان مهاجم اول مطرح کند. فصل جدید اما برای مطهری خوش‌یمن نبود، او از 12بازی که برای استقلال به میدان رفت فقط در 2بازی فیکس بود و در دیگر بازی‌ها به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت.
در اصل در دو هفته ابتدایی فرهاد به مطهری میدان داد ولی این بازیکن گل نزد تا بهانه خوبی باشد که فرهاد به‌جای اعتماد به گیتاریست گل‌زنش به یامگایی اعتماد کند که در اولین قدم دوگل برای استقلال زده بود. البته در ادامه یامگا آن درخشش هفته دوم و بازی مقابل ذوب‌آهن را نداشت و تا حدی افول کرد ولی فرهاد بازهم نخواست به مطهری اعتماد کند و فرصت را به دیگر مهاجمان ازجمله ژستد و حتی آرمان رمضانی داد. اگرچه ارسلان در این فصل از رقابت‌ها دو بازی فیکس بازی کرد ولی در 10بازی به‌عنوان یار تعویضی به میدان رفت. اولین گل مطهری برای استقلال در بازی هفته سوم و برابر تیم تراکتور به ثمر رسید.
او در فرصت یک‌نیمه‌ای که به‌دست آورد برای استقلال گلی سه‌امتیازی زد. در ادامه مطهری در جریان بازی‌هایی که به میدان رفت فرصتی برای گلزنی پیدا نکرد ولی در هفته نهم بار دیگر در دقیقه63 وارد زمین شد و گل سوم تیمش را وارد دروازه پیکان کرد. گیتاریست آبی‌ها دیگر کمتر فرصت بازی پیدا کرد ولی در بازی اخیر مقابل هوادار در همان 28دقیقه‌ای که در میدان حضور داشت یک‌گل زد و آمار 3گل‌زده تا اینجای فصل را به‌نام خود ثبت کرد.
ارسلان اما به همین اکتفا نکرد؛ او در بازی جام‌حذفی مقابل پیکان هم گلزنی کرد و تک‌گل او در دقیقه92 بازی، استقلال را به مرحله بعدی رقابت‌های جام‌حذفی رساند و درست از همین‌جا بود که انتقادها به فرهاد مجیدی در دفاع از حقانیت این مهاجم آغاز شد. خیلی‌ها بر این باور بودند که مطهری هنوز هم می‌تواند ساز خوش‌آهنگی برای استقلال کوک کند و این سرمربی استقلال است که باید به او فرصت بیشتری بدهد.
برخی بر این باورند که مطهری با توجه به دقایقی که در میدان حضور داشته به‌مراتب بهتر از ژستد که تنها 2گل به ثمر رسانده عمل کرده و حتی با توجه به اینکه یامگا نیز در همه بازی‌ها فیکس حضور داشته با هفت‌گل‌زده جایگاهی به‌خوبی ارسلان مطهری ندارد. شاید اگر گیتاریست استقلالی‌ها به‌اندازه یامگا فرصت بازی پیدا می‌کرد بیش از او گل می‌زد و همین هم چالش خط‌حمله استقلال را به وجود آورده است.

آمار بهتر ارسلان نسبت به خارجی‌ها
ارسلان مطهری عملکرد بهتری از نظر آماری نسبت به دو مهاجم خارجی استقلال داشته است. او طی ۵۳۴ دقیقه که در زمین بود ۴ گل زد. به این ترتیب این مهاجم هر ۱۳۳ دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است.
در عوض کوین یامگا از هفته دوم به جمع آبی‌پوشان اضافه شد و با زدن دو گل در همان اولین حضورش امیدوار‌کننده ظاهر شد. یامگا به جز هفته ششم که با حکم سازمان لیگ و به دلیل نقص مدارک باشگاه استقلال از حضور مقابل گل‌گهر منع شد، در تمام دیدارهای این تیم از ابتدا در ترکیب قرار داشته و تنها در یک دقیقه پایانی ۳ بازی از زمین خارج شده تا با میزان ۱۱۸۳دقیقه حضور در میدان و ۸ گل زده آمار متفاوتی از خود به جا بگذارد. او در هر۱۴۷ دقیقه یک گل زده است‌.
در سوی دیگر میدان رودی ژستد که از هفته چهارم و دیدار مقابل فجر به میدان رفت، در تمام دیدارها به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته و اغلب هم تا پایان یا دقایق پایانی در میدان حضور داشته است. ژستد هم با ۸۳۱ دقیقه حضور در میدان هشتمین بازیکن پر کار این تیم است و در این دقایق ۲ بار گل زده است. به این ترتیب او در هر ۴۱۵ دقیقه یک گل برای استقلال به ثمر رسانده است. پرواضح است که آمار ارسلان مطهری نسبت به دو مهاجم دیگر با توجه به دقایق حضور در میدان بسیار بهتر است.

نرمش مجیدی
نسبت به هفته‌های میانی فصل می‌توان نرمش بیشتری را از فرهاد مجیدید درمقابل ارسلان مطهری دید. او دیگر مثل قبل نسبت به او گارد ندارد و حتی در نیم‌فصل به او اجازه جدایی نداد. بعد از گل صعودبخش این بازیکن به پیکان در جام‌حذفی از آنجایی که مطهری در بازی با هوادار هم زننده گل برتری استقلال بود مشخص شد او از آن‌دست مهاجمانی است که می‌‌تواند در موقعیت‌های سخت هم استقلال را به گل برساند.
گل زیبای ارسلان باعث شد او بار دیگر زیر ذره‌بین فرهاد قرار بگیرد و این شاید دریچه تازه‌ای برای او باشد. شاید به همین دلیل بعد از گلزنی به پیکان در جام‌حذفی گفت: «گلزنی من لطف خدا، زحمت بچه‌ها و انرژی مثبت هواداران است.» همین جمله کوتاه گویای خیلی حرف‌هاست و قطعا فرهاد مجیدی بهتر از همه متوجه می‌شود ارسلان چه می‌گوید. او مهاجمی فرصت‌طلب است و فرهاد می‌تواند روی او حساب کند.

مطهری نمی‌خواهد استقلال را ترک کند
دیگر شکی نیست که ارسلان شاید از این شرایط راضی نیست ولی خیال جدایی هم ندارد. او پیش از این هم در مصاحبه‌هایش گفته بود به‌نظر کادرفنی احترام می‌گذارد. حتی پیغام اینستاگرامی او نشان از ادامه همکاری داشت و خیال هواداران استقلال خیلی وقت است از این بابت راحت شده. مطهری هرچند بعد از بازی با ذوب‌آهن تلویحا از نیمکت‌نشینی گلایه کرد اما در واکنش به خبرهایی که درمورد جدایی‌اش از اردوی تیم آبی وجود داشت اینچنین گفته بود: «این خبر خنده‌دار است. من خودم هم این خبرها را شنیدم.
اگر قرار به جدایی بود ابتدای فصل که آدم‌های غیرفوتبالی شرایط بدی برای من به وجود آوردند این کار را انجام می‌دادم. در آن برهه از زمان مصاحبه نکردم و کاری را انجام دادم که درست بود، قلبم می‌گفت و خوشحالم که این کار را انجام دادم. آدم باید جایی باشد که احساس خوشحالی می‌کند و آن کاری را انجام بدهد که درست است. به هر صورت من همه تلاشم را به‌کار می‌گیرم که به استقلال در مسیر قهرمانی در این فصل از بازی‌های لیگ برتر کمک کنم. امیدوارم همیشه حال‌مان خوب باشد و خوشحال باشیم و با تلاش بتوانیم دل تک‌تک هواداران را شاد کنیم؛ چراکه تماشاگران استقلال لایق بهترین‌ها هستند.»

جانشین قابل اعتماد
با این همه شاید باید به فرهاد مجیدی حق داد. او در شرایطی که مطهری را به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان فرستاد بهتر نتیجه گرفت و در دو بازی که فیکس بازی کرد هیچ گلی نزد. از این‌رو می‌توان او را تعویضی خوش‌اقبال نامید. او شاید خوشحال نباشد ولی آمار نشان می‌دهد مطهری در بازی‌هایی که به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین می‌آید تمرکز و اشتیاق بیشتری برای گلزنی دارد و شاید نباید از نقش جدیدش در این تیم ناراحت باشد.
امیرارسلان مطهری درطول مسابقات این فصل در لیگ برتر و جام‌حذفی 3بازی در ترکیب اصلی بوده و 10بار نیز به‌عنوان بازیکن ذخیره به کمک استقلال رفته است و حالا باید دید در ادامه فصل آیا درخشش مطهری ادامه پیدا می‌کند و او می‌تواند رکورد ویژه گلزن‌ترین تعویضی تاریخ لیگ برتر را ازآن خود کند؟ شاید او این رکورد را دوست ندارد و بیشتر مایل است تا با جلب نظر فرهاد مجیدی به ترکیب اصلی راه پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها