به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۲۳۱۰۴

کورتوا و افشای راز موفقیت در مهار ضربات پنالتی

گروه ورزشی: تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید، راز موفقیتش در مهار ضربات پنالتی را فاش کرد.
کورتوا و افشای راز موفقیت در مهار ضربات پنالتی
تیبو کورتوا بهترین بازیکن رئال مادرید در بازی برابر پی‌اس‌جی بود و توانست با مهار پنالتی لیونل مسی در دقیقه 62 تیمش را در بازی نگاه دارد. در دیداری که پاریسی‌ها برتری بی چون چرایی بر رئال داشتند، می‌توانستند دقیقه 62 گل نخست خود را هم به ثمر برسانند. مسی پشت توپ قرار گرفت ولی گلر بلژیکی رئال دست او را خواند و با شیرجه به سمت چپ، توانست توپ را راهی کرنر کند.
فصل جاری عملکرد تیبو کورتوا در مهار پنالتی خیره کننده بوده و او توانسته سه پنالتی از 4 پنالتی را مهار کند(موفقیت 75 درصدی). تنها خوسلو در بازی آلاوس برابر رئال بود که از روی نقطه پنالتی کورتوا را مغلوب کرد. از این حیث کورتوا امسال بهترین عملکرد را در میان دروازه‌بان‌های 5 لیگ معتبر اروپا داشته است.
کورتوا حالا در مصاحبه‌ای راز موفقیتش در مهار ضربات پنالتی را فاش کرده و می گوید: "یک سری فیلم برای من آورده می شود تا هفت، هشت پنالتی آخر بازیکن را بررسی کنم. قبل از بازی با مربی دروازه بان‌ها، لوپیس صحبت می کنم و البته شانس هم مهم است."
 

 
توصیه های آنچلوتی: "آنچلوتی همیشه به من می‌گوید که دروازه بان در شروع بازی و شکل دادن حملات با پا و این که بتواند توپ را کنترل کند اهمیت زیادی دارد."
کورتوا در پایان گفت: "من پیش از این در اتاقم یک پرچم برنابئو و یک پیراهن ایکر کاسیاس را داشتم."
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها