به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۳۲۷۱۳۷

ویدئویی ازتصادف پرهزینه مک‌لارن۲۵۰هزار دلاری

ویدئویی ازتصادف پرهزینه مک‌لارن۲۵۰هزار دلاری
گروه فیلم: تصادف مک لارن ۶۰۰LT نارنجی رنگ در برزیل، به تیتر اول رسانه‌های این کشور تبدیل شده است.
تصاویر و ویدیوهای زیادی از تصادف خودروهای سوپر اسپرت در سراسر دنیا به شبکه‌های اجتماعی سرازیر شده‌اند. در اکثر این موارد، راننده‌های ناشی که نمی‌توانند قدرت چند صد اسب بخاری این هیولاهای چهار چرخ را کنترل کنند، به خودروهای دیگر یا لبه‌ جدول برخورد می‌کنند. اما این مک لارن ۶۰۰LT، مستقیما به سمت درخت کنار خیابان هجوم برده.

اکثر خودروهای سوپر اسپرت، از سیستم‌های کنترلی زیادی مثل ESP یا ESC و سیستم‌های مشابه بهره می‌برند. از آن‌ جایی که شرکت‌های خودروسازی می‌خواهند حداکثر هیجان را به خریداران منتقل کنند، قابلیت خاموش کردن این سیستم‌ها را هم فعال کرده‌اند. البته تمامی خودروسازان پیشنهاد می‌کنند که این قابلیت‌های کنترلی و پایداری را همیشه فعال نگه دارید.

اما در این مورد، راننده پولدار این سوپر اسپرت بریتانیایی بعد از خاموش کردن تمامی سیستم‌های کنترلی و لیز خوردن به سمت چمن‌های کنار پیاده‌رو، مستقیم به یک درخت برخورد می‌کند و از حرکت بازمی‌ایستد. به نظر می‌رسد که قسمت زیادی از جلوبندی خودرو شامل، بامپرها و اسپلیتر جلو، به صورت کامل از بین رفته باشند. به علاوه، صدمات زیادی را می‌توانیم در قسمت شیشه جلو و کاپوت مشاهده کنیم. این در حالی است که اجزای موتور به احتمال زیاد، گران‌ترین بخش تعمیرات را به خود اختصاص دهند. هرچند که تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر میزان خسارت‌های احتمالی این تصادف منتشر نشده اما با توجه به قیمت ۲۵۰ هزار دلاری این خودرو، می‌توان انتظار داشت که راننده آن باید مبلغ زیادی را برای تعمیر سوپر اسپرت انگلیسی خود بپردازد. این موضوع، جدای از ایرادات فنیِ غیر قابل رفع احتمالی و کم شدن ارزش اصلی خودرو خواهد بود.در ادامه می‌توانید ویدیو تصادف این سوپر اسپرت ۲۵۰ هزار دلاری را مشاهده کنید.
....
برچسب ها: مک لارن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها