به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۳۴۱۷
با انتقاد از رویه مدیریتی حاکم بر صدا و سیما

مشاور روحاني: كاش صدا و سیما، صدای ملت ایران باشد

گروه سياسي: مشاور فرهنگی رییس جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: صداوسیما خود را مدعی نظارت بر همه قوا و کشور می داند، اما خود به نظارت تن نمی دهد. کاش تکصدایی موجود در صداوسیما تکصدایی ملت بود، نه تکصدایی یک جناح و گروه سیاسی.
مشاور روحاني: كاش صدا و سیما، صدای ملت ایران باشد
شب گذشته فرهنگسرای ارسباران میزبان مراسم رونمایی از کتاب پایان تکصدایی، اثر دکتر فواد صادقی بود که با سخنرانی  حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مهندس محمد هاشمی، رئیس اسبق صدا و سیما، محمد جعفر صافی، موسس و اولین رئیس شبکه سه سیما و شماری از کارشناسان حوزه رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم آشنا با انتقاد از رویه مدیریتی حاکم بر صداوسیما، در سخنان مشروحی به تبیین مصوبات قانونی درباره چگونگی اداره صداوسیما پرداخت و به شدت از رویکرد اخیر این سازمان در تخریب دولت انتقاد کرد. آشنا گفت: پس از سفر موفقیت آمیز رییس جمهور به اجلاس داووس که منجر به گشایش در فضای اقتصادی کشور شد، یک جریان خاص تصمیم به حاشیه سازی و تخریب این سفر گرفت و سایتی مامور و معذور در این راستا مطلبی منتشر کرد که در آن پیرامون پوشش یکی از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه روابط بین الملل که در این اجلاس شرکت کرده بود، جنجال ایجاد کرد.

وی با تجلیل از دکتر سریع القلم گفت: بسیاری از اساتید و کارشناسان خبره کشور در حوزه روابط بین الملل افتخار شاگردی ایشان را داشته اند و طی ده سال گذشته، ایشان به عنوان شخصیت حقیقی و علمی خود همواره به اجلاس داووس دعوت می شده است و در آنجا با زبان بین المللی جهان پسند از منافع ملی کشور دفاع می کرده و در سفر امسال نیز ایشان نه جزو همراهان رئیس جمهور بوده و نه در اقامتگاه رئیس جمهور حضور داشته و همانند سالهای قبل، خود به عنوان یک چهره علمی در این اجلاس شرکت کرده است.

مشاور رییس جمهور افزود: این مطلب سایت مامور و معذور، به عنوان یک مطلب تولیدی از صداسیما پخش شد و وقتی در پاسخ آن به صورت یک نامه رسمی بیان شد که مطابق پروتکل رسمی، دادن عناوین به منصوبان رییس جمهور، تنها از طریق سایت رسمی رییس جمهور مجاز است، صداوسیما پس از یک هفته با تکرار برنامه قبل خود، بازهم روایت سایت مامور معذور را به عنوان پاسخ دولت پخش کرد. آشنا ادامه داد: از نگاه مدیریت سازمان صداوسیما، این سازمان حق نظارت برهمه جهان، همه جامعه و همه قوای رسمی کشور را دارد، اما هیچ کس حق ندارد بر عملکرد این سازمان نظارت کند و شورای نظارت بر صداوسیما نیزجنبه تشریفاتی دارد.

نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما تصریح کرد: تاکنون تنها دو مورد از سوی رییس سازمان صداوسیما به شورای نظارت ارجاع شده است. مورد اول درخواست مبلغ سنگینی از سوی رییس سازمان صداوسیما از رییس جمهور علاوه بر بودجه رسمی این سازمان بوده است که با توجه به آن که مبلغ مذکور معادل بودجه یک سال صداوسیما و علاوه بر آن بوده و برای تامین آن فرصتی دوماهه به دولت داده شده است، رییس جمهور این درخواست را برای بررسی به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و شورای نظارت بر صداوسیما ارجاع داده است.

وی مورد دوم را مساله ایجاد وقفه 90 دقیقه ای در مصاحبه زنده رییس جمهور دانست و توضیح داد: این اقدام توسط شخص رییس سازمان صداوسیما و با مدیریت مستقیم وی انجام شده است و بعد از آن، رییس سازمان صداوسیما موضوع را به شورای نظارت بر این سازمان ارجاع داده تا از ایشان دفاع شود. گویی این شورای نظارت برصداوسیما نیست، بلکه شورایی برای دفاع از صداوسیما مقابل قوای دیگر است! آشنا ادامه داد: از نگاه رییس سازمان صداوسیما شواری نظارت براین سازمان جلسه ای تشریفاتی است که هر دو هفته یکبار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می شود. انگار این شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس جمهور است!

وی پرسید: چرا پژوهشگری چون فواد صادقی باید نام کتاب خود را بگذارد "پایان تک صدایی"؟ البته ای کاش صداوسیما، تکصدایی باشد و صدای ملت ایران باشد، این صدای کیست؟ در این برنامه که با اندکی تاخیر برگزار شد، مشاور فرهنگی رئیس جمهور که خود از کارشناسان برجسته ارتباطات و استاد این رشته در دانشگاه امام صادق(ع) است، گفت: باید بدانیم که ساده ترین و دم دستی ترین راه ، همیشه بهترین راه نیست. کسانی که در این کتاب مصاحبه با آنها چاپ شده، همگی دلسوز مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و حتی خود سازمان صداوسیما هستند و معتقدند رویه فعلی به سود کشور نیست.

آشنا با اشاره به تبدیل "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" به چندین شرکت خصوصی برای حل مشکل حمل و نقل شهروندان گفت: این امر نشان می دهد حتی اتوبوسرانی هم بدون رقابت رشد نمی کند و اکنون ما ده ها مدیر فرهنگی و رسانه ای مطمئن و تربیت شده در تراز نظام داریم که می توانند در عرصه رادیو و تلویزیون خصوصی فعالیت کنند و سازمان صداوسیما هم باید به یک سازمان رگولاتوری بسیار کوچک و تخصصی و حرفه ای تبدیل شود و بر عملکرد این افراد نظارت کند.

پس از سخنان آشنا، فواد صادقی نویسنده کتاب سخنانی ایراد کرد و سپس کتاب توسط دکتر آشنا رونمایی شد. در پایاان نیز مهندس محمد هاشمی، پرسابقه ترین رییس صداو.سیما در جمهوری اسلامی نیز ضمن اشاره به برخی خاطراتش از دقت نظر امام خمینی در خصوص صداوسیما تاکید کرد: صداوسیما اکنون از مسیری که امام خمینی برای آن ترسیم کرد، فاصله گرفته است.

گفتنی است، کتاب "پایان تک صدای"، دومین کتاب برگرفته از پایان نامه دکتری فواد صادقی در رشته مدیریت رسانه دانشگاه تهران است، و مشروح مصاحبه های وی با 14 تن از مقامات برجسته نظام و کارشناسان حوزه رسانه و تلویزیون نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، حسام الدین آشنا، محمد هاشمی، عماد افروغ، سروش محلاتی، فریدون وردی نژاد، حسین انتظامی، حسن خجسته، سلطانی فر و... است که توسط انتشارات میراث اهل قلم، به زیور طبع آراسته شده است.

بی سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۰:۵۴
چرا از نهادی های غیر انتخابی مانند صدا وسیما که با پول مردم ایران اداره میشوند کسی تحقیق وتفحص نمکنه؟؟! (209217)
یک مغازه دار در شرف ورشکستگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۲:۳۸
بابا ول کنید این صدا و سیما رو
کار رو درست کنید
وضع اقتصاد رو درست کنید
اصلا 5000 تا کانال بدن به اونها یا به شما
من بعضی وقتها میام این سایت حالم از این سیاسی بازی ها به هم میخوره
اصلا واسه من مهم نیست چهار تا حرف سیاسی و جنگولک بازی آزادی و ای این خزعبلات
من کار و بهبود بازار اقتصادی و کسب و کار و ... میخوام
کل صدا و سیما رو هم تعطیل کنید اصلا (209255)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۹:۳۴
عزیز من مجبورت نکردن بیای اصلا همون بعضی وقتها هم نیا
ضمنا وضع اقتصاد ارتباط مستقیم با همین صدا و سیما و کلا با افراطیون داره خودت خوب میدونی که تحریمها چه بلایی سر مردم آورده حالا یک عده ای اومدن تحریمها رو بردارن ولی افراطیون نمیخوان چون از این راه درامد دارن
بازم بگم
بگم (209381)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۳:۴۲
شما رو هم مجبور نکردن صدا و سیما ببینی
وضع اقتصادیبه صدا و سیما ربط داره؟؟؟؟مگه قبل از تحریمها خیلی وضع اقتصادی خوب بود؟؟؟ گشنه نبود؟؟؟ پس فقر و فحشا تو سالهای قبل از اون تو آمریکا بود؟؟؟
یه خبر زدید 80% مشکلات ناشی از تندروها است
این حرف میدونی یعنی چی؟؟؟
یعنی اگر تندروها نباشن تقریبا نباید کشور مشکلی داشته باشه که خودت میدونی اینطور نخواهد بود
ایشون هم مثل شما همونطوری که شما حالت از صدا و سیما به هم میخوره ایشون هم خالش از سایت شما به هم میخوره (209447)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۳:۳۲
شما فکر کردی تحقیق و تفحص از جاهای دیگه به نتیجه رسیده که از صدا سیما هم به نتیجه برسه...! (209259)
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۳:۳۵
تفحص.!؟
هه!
شما برو ببین قبل از ایشون روسای صدا سیما کیا بودن و جالبه که پرونده تفحص اونا از در کمیته مجلس بیرون هم نیومد که حالا بخواد برای ایشون انجام و به نتیجه برسه... (209262)
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۴:۰۰
جناب مشاور ! مگر شما منتقدین را برمی تابید ؟ آنها را بیسواد و کم سواد می خوانید ...آنها را حسود می خوانید ...کاش کسی هم بر شما مشاورین محترم نظارت داشت ! (209271)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۹:۳۵
شما تکیلف دزدیهای کلان و تابلوی در دولت قبل رو مشخص کن نظارت بر اینا پیش کش
خداییش روتون زیاده (209382)
ممدوح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۷:۳۹
تحقیق وتفحص از صدا وسیما مثل این می ماند که کسی از خودش تحقیق وتفحص کند والا از بیرون از حلقه قدرت که نمی گذارند کسی سر از کارشان در آورد . (209341)
ج...د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۱:۰۸
استقلال اكراين انگار تعصب روسي بعضي ها را بر انگيخت.نقشه جدايي آمريكا را مطرح مي كنند. (209225)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۱:۴۲
متاسفانه همون کسی که این موضوع رو مطرح کرد با این حرفش نشون داد کوچکترین شناختی از قوانین کشوری که بزرگترین دشمن می خوانندش ندارند (209238)
ایرانی
Netherlands
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۲:۰۳
من موندم تو این صدا و سیما چرا به فارسی صحبت می کنند خب به روسی صحبت کنید شما که خجالت مجالت یوخده . سربازهای وظیفه ( به اجبار وظیفه ) ما رو میدزدن میبرن کسی ککش نمیگزه اونوقت راجع به استقلال ایالتهای آمریکا نظر میدیم . شما اگه راست میگی مرزهای خودت رو اداره کن واسه کسی نسخه نپیچ (209247)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۱:۲۷
فعلا كه اين رسانه صداي افراطيون داخلي ،وديكتاتورهاي خارجي مثل پوتين،كره شمالي و..... ميباشد. (209232)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۱:۲۹
تنها راه خصوصی سازی صدا و سیماست (209233)
حسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۱:۳۰
خجالت بکشید به فکر مردم ایران باشید . جنگ قدرت را بس کنید 20:30 خیلی کار خوبی می کنند نقد و مچکیری بکند . بفکر شعارهای داده شده باشد تا کشور را مثل احمدی نژاد نکنید صدا ملت را در 22 بهمن بای می شنیدید که ....... (209234)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۹:۳۸
چرا 20:30 از شب مصاحبه رئیس جمهور چیزی نمیگه؟ دقت نکردی چرا تو برنامش از جناح خودشون مچگیری نمیکنن؟
با کمی فقط کمی تعقل میشه فهمید (209384)
جمش...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۱:۴۹
پايان تك صدايي، بي صدايي است. اين يك قانون علمي است. (209244)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۲:۲۰
صدا و سیمای ضرغامی می بایست از سوی مردم ، هنرمندان ، سیاسیون ، متخصصین ، پزشکان و تمامی حرفه ها و رشته های دانشگاهی تحریم شود. از سایت بهار تقاضا می کنم این طرح را سر لوحه ی تبلیغات خود قرار دهد تا به ضرغامی و صدا و سیمای میلی شان ثابت شود که افکار عمومی از عملکرد او و تیمش ناراضی و متنفر هستند. (209252)
مناظره سرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۷:۴۶
نه بابا
چشم منتظر فرمان شما بودن ملت و پزشک و دکتر و هنرمند و ....
اصلا ما گوش به فرمان شمائیم
سرت رو بیار بیرون از زیر برف
اگر صدا و سیما تاثیر نداره ، بیننده نداره ، بی اعتماد هستن مردم بهش چرا شما انقدر واسه اش له له میزنید؟؟؟؟؟
اگر الان شما رای آوردید به خاطر همین مناظرات تو همین صدا و سیماست (209343)
حسنک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۳:۵۱
ضرغام تی وی و دیگر هیچ (209266)
ج....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۴:۰۵
صداي مردم دردلهاست است. ودل به دل راه دارد. آنكه بي صداست،رسانه مردم گريز است. (209272)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۴:۲۰
حالا اين آقا حتما مشاوره روحاني هست؟! بعدا تكذيب نميشه؟
حقايق و روشنگري‌هاي صدا و سيما به مذاق آقايون خوش نيومده؟ دوست دارين تو اخبار حرف‌هاي مقامات امريكايي وارونه ترجمه بشه و فقط از توافقنامه ژنو تعريف و تمجيد كنن؟ (209282)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۴:۵۵
آقاي فيروزآبادي مي گويند،اكراين دارد استقلالش را از دست مي دهد. آيا وابستگي به روسيه استقلال است؟؟؟؟؟ (209305)
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۵:۲۳
جناب آشنا ترا بخداازتجارت كالا با چين جلوگيري كنيد.كشورمان را نابود ميكند. از بمب اتم هم بدتر است. فقط دلارها را حرام مي كنيد. (209313)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۶:۰۸
این فواد همون آقا فواد خودمونه ؟؟؟سایت بازتاب ؟؟؟ (209323)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۶:۲۵
تحریم صدا وسیمای ضرغامی فقط با استفاده از شبکه های ماهوارهای خارجی ما دیگه از این صدا وسیمای تک قطبی خسته شده ایم (209327)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۷:۵۰
انتقاد از صندوق بانگ و رنگ فایده ای نداره. به جای انتقاد به روزنامه های جدیدو مستقل مجوز بدید تا با صدا و سیما مبارزه کنند. (209346)
ایمان
Canada
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۳:۰۸
بذر تکصدای محصول امروزنیست اصلاح طلبان موقعی که قدرت داشتن انروز اگر درک میکردند. . . بدانید هرچه میدان چندصدایی تنگترشودرادیکالیسم بیشتر قدرت میگیرد.واسیب این تکصدای خوب میدانیم تاسالیان دراز دامن این ملت را میگیرد!! (209441)