به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۳۴۶۷۸

نوازنده پیشکسوت موسیقی کردی درگذشت

گروه فرهنگ و هنر: ˈعبدالله شریعتیˈ نوازنده پیشکسوت موسیقی استان کردستان پس از سال ها فعالیت در عرصه هنر و موسیقی در سن 81 سالگی درگذشت.
نوازنده پیشکسوت موسیقی کردی درگذشت
شریعتی شامگاه چهارشنبه 14 اسفند ماه جاری به علت بیماری و کهولت سن در 81 سالگی در بیمارستان توحید شهر سنندج به دیار باقی شتافت. وی دچار بیماری قلبی و عروقی بود و از مشکلات تنفسی و عفونت ناشی از بیماری ریه رنج می برد. وی امروز 15 اسفند جاری در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت محمدی تدفین می شود.  شریعتی هنرمند فعال در حوزه موسیقی کردی و نوازنده با سابقه ˈسرناˈ متولد سال 1311 هجری شمسی روستای ˈگزگزارهˈ سنندج بود و بیش 50 سال از عمرش را در راستای خدمت به موسیقی فولکلور صرف کرد.

وی در تولید آثار ارزشمند هنرمندان و خوانندگان همواره سهیم بوده و با ده ها خواننده این عرصه همگام و همراه بوده است. استاد عبدالله شریعتی یکی از نوازندگان توانمند سرنا و نرمه نای، بیشتر اجراهای خود را با استاد براتعلی نورانی متخلص به ˈکابراتˈ نوازنده با سابقه و توانمند ساز دهُل همراه بوده است. این دو هنرمند در جشنواره های مختلفی در کشورهایی چون فرانسه، آلمان، یونان، روسیه و عراق حضور داشته اند و موفق به کسب مدارج و عنوان های برتر شده اند.
مرجع : ايرنا