به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۵۱۲۲

حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان رقابتی شود

گروها اقتصادي: رییس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برگزاری جشنواره حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان یک حرکت نمادین است؛ ما به دنبال ایجاد فضای رقابتی در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هستیم.
حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان رقابتی شود
جواد تقوی با بیان این‌که زمانی که از مصرف کننده حرف می زنیم باید همه مردم کشور را مدنظر قرار دهیم گفت: تولیدکنندگان نیز نوعی مصرف کننده هستند و حمایت از مصرف‌کنندگان در واقع همان حمایت از تولیدکنندگان است. وی ادامه داد: آنچه که حلقه وصل بین تولید و مصرف است استیفای حقوق مردم در یک زنجیره است. تقوی با اشاره به این‌که حقوق مصرف‌کننده انتها ندارد و هر چه به سمت تکنولوژی پیش می رویم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نیز گسترده‌تر می‌شود، بیان کرد:‌ امروز مصرف‌کنندگان مطالبات جدیدی را مطرح می کنند و در حوزه اقتصادی و تولید، تولیدکننده باید پاسخگوی چنین مطالباتی باشد.

رییس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: امروز نسبت به سال 1380 متقاضیان عرصه ارزیابی حقوق مصرف‌کنندگان بیش از 11 برابر شده است. وی با بیان این‌که امیدواریم روزی برسد که همه بنگاه‌ها حقوق مصرف‌کننده را رعایت کرده و آن را در اولویت قرار دهند تصریح کرد:‌ هر آنچه مصرف کننده مطالبه می کند حق با اوست و ما در بخش خدمات پس از فروش تلاش‌های فراوانی می کنیم اما نیاز داریم که خدمات قبل، بعد و حین فروش را اعمال کرده و همه مطالبات مصرف‌کنندگان را در اختیارشان قرار دهیم. تقوی درهمایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تاکید بر این‌که امروز از مجموع 360 بنگاه از بیش از 100 بنگاه تقدیر می‌شود، گفت: 38 بنگاه موفق به دریافت تندیس طلایی و 70 بنگاه موفق به دریافت گواهی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان می‌شوند.
مرجع : ايسنا