به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۳۵۱۸۲

سوالات برخی نمایندگان باعث بدنامی است

گروه سياسي: نماینده لاهیجان اظهار کرد: باید بین نمایندگانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند و معدود نمایندگانی که با انگیزه‌های سیاسی سوالاتی را از وزرا مطرح می‌کنند تفاوت قائل بود.
سوالات برخی نمایندگان باعث بدنامی است

ایرج ندیمی خاطر نشان کرد: غالب سوالات نمایندگان از وزرا به لحاظ نگاه کارشناسی و وظیفه نمایندگی قابل بررسی است و هیچ انگیزه و جانب‌داری سیاسی در آن دیده نمی‌شود.
وی افزود: حق نمایندگان است که با طرح سوالاتی از وزرا پیگیر موضوعاتی باشند که در گذشته و حال براساس وظیفه نمایندگی دنبال می‌کنند و نگاه سیاسی و برداشت خاص از اینگونه سوالات نمی‌تواند به جریان آزاد اطلاعات و رابطه بین مجلس و دولت کمک کند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از سوالات با انگیزه‌های خاص صورت می‌گیرد گفت: در مجلس برخی از سوالات مطرح شده از وزرا با انگیزه‌های سیاسی و حزبی است و این باعث بدنامی نمایندگان می‌شود که به دنبال اجرای وظیفه قانونی خود هستند و متاسفانه برخی از نمایندگان بدون درنظر گرفتن مراحل ابتدایی، پیگیری و مکاتبات سوالات خود را مطرح می‌کنند که این رفتارها در اکثر اوقات به قصد به هم ریختن روابط بین مجلس و دولت انجام می‌شود.
ندیمی تاکید کرد: ما به عنوان نماینده دولت، مجلس و دستگاه‌های کشور را به عنوان ید واحد نگاه می‌کنیم و هیچگاه برای پیگیری اهداف شخصی و حزبی نمایندگان را مورد سوال قرار نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در قوانین گفت: برخی از قوانین علی‌رغم اصلاح و بهبود نسبی رویکرد خاص و ویژه‌ای نسبت به اقتصاد مقاومتی ندارند و لازم است قوانین به ویژه ‌قوانینی که در حوزه اقتصادی و تجاری در حال اجراست با ملاحظه نسبت به اهداف اقتصاد مقاومتی تدوین و تصویب شود.

نماینده لاهیجان در مجلس  تصریح کرد: بسیاری از قوانین در بخش گمرکات اصلاح شده است اما یکی از مهمترین بخش‌های نیازمند توجه ویژه در جریان اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، بخش گمرکات است و در همین راستا در هفته‌های آینده سوالی از وزیر اقتصاد در مجلس مطرح خواهد شد. همچنین برخی از مکانیسم‌های کنترلی و موضوعات مرتبط با حوزه اقتصاد نیز در سوالی که از وزیر مطرح خواهد شد گنجانده می‌شود.

 

مرجع : ايسنا