به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۳۵۳۹۳۷

کرونا فعالیت منوچهر اسماعیلی را محدود کرد

کرونا فعالیت منوچهر اسماعیلی را محدود کرد
گروه فرهنگی: ناصر ممدوح در نخستین روز بدون منوچهر اسماعیلی با حسرت چنین می‌گوید: ۱۰ روز پیش بود که به عیادتشان رفتم و خوب بودند و قرار بود مرخص شوند. اما نمی‌دانم و در جریان نیستم که چطور شب گذشته فوت شدند. رفتن ایشان برای ما فاجعه است!این دوبلور پیشکسوت  درباره‌ی وضعیت جسمی منوچهر اسماعیلی در روزهای قبل از درگذشتش این چنین گفت: شنیده بودم که بیمارستان بودند. ۱۰ روز پیش بود که به عیادتشان رفتم و خوب بودند و قرار بود مرخص شوند. مرخص شدند و منزل آمدند اما نمی‌دانم و در جریان نیستم که چطور شب گذشته فوت شدند. ایشان استاد بنده بودند و ارزش زیادی برایشان قائل بودم.
 
ممدوح درباره‌ی علت فعالیت نکردن منوچهر اسماعیلی در سال‌های اخیر یادآور شد که کرونا فعالیت منوچهر اسماعیلی را محدود کرد و گفت: بیشتر فعالیت نکردن ایشان به علت کهولت سن بود؛ البته ایشان سن خیلی بالایی نداشتند اما عزیزانی مثل جلال مقامی، رعفت هاشم‌پور و ایرج رضایی زود از کار دست کشیدند. آقای اسماعیلی هم فعالیت داشتند اما در این یکی ـ دو سال اخیر، فعالیتشان به ویژه با آمدن کرونا کمتر شد و البته کرونا برای همه محدودیت ایجاد کرد.

ممدوح درگذشت منوچهر اسماعیلی را ضایعه‌ای بزرگ عنوان کرد و ضمن تسلیت به اهالی فرهنگ و هنر و اهالی دوبله و خانواده مرحوم اسماعیلی، گفت: زنده‌یاد آقای منوچهر اسماعیلی از بزرگان دوبلاژ ایران بودند و در رأس هرم دوبله قرار داشتند و کارنامه بسیار بسیار درخشانی دارند و هر چه بگویم کم گفته‌ام. از نظر اخلاقی انسان فوق‌العاده و بذله‌گویی بودند. کارشان را به درستی انجام می‌دادند و همیشه به موقع سر کارشان حاضر می‌شدند.

ممدوح با اعتقاد بر اینکه منوچهر اسماعیلی برای او و همکارانش اسطوره بود، یادآور شد: ایشان برای جامعه‌ی هنری هم یک اسطوره بود و رفتنشان ضایعه‌ی بزرگی برای ماست. اما متاسفانه ما انسان‌ها عمر جاوید نداریم و همه یک روز خواهیم رفت. اما از صمیم قلب از فقدان ایشان دلم گرفت.

ممدوح در حسرت رفتن منوچهر اسماعیلی گفت: ای کاش آقای اسماعیلی می‌بودند و ای کاش ۲۵ سال پیش بود. ایشان به جای بسیاری از شخصیت‌ها و تیپ‌های خارجی صحبت کردند. به جای تری توماس، پیتر فالک و تیپ‌های مختلف. در فیلم‌های ایرانی نیز همین طور. به جای آقای انتظامی، آقای مشایخی، آقای کشاورز و دیگر هنرمندان. فقدان ایشان فاجعه‌ی بزرگی است و خواهد بود و اصلا انتظار فوت ایشان را نداشتم.به گزارش ایسنا، منوچهر اسماعیلی دوبلور مطرح کشورمان دوشنبه، ۳۱ مرداد ماه دار فانی را وداع گفت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها