به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۳۵۴۴۷

قیمت خودروهای یورو ۴ تغییر نمی‌کند

گروه اقتصادي: مدیرعامل سایپا در واکنش به صحبت وزیر صنعت مبنی بر لزوم جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای یورو ۴ گفت: قیمت خودروهای یورو ۴ قبلا تعیین شده و تغییری در این مورد نخواهیم داشت.
قیمت خودروهای یورو ۴ تغییر نمی‌کند
سعید مدنی در حاشیه افتتاح خط تولید لوله‌های آلومینیومی H.F وزیر صنعت اخیرا از افزایش قیمت خودرو به واسطه تولید با استاندارد یورو 4 انتقاد کرده است، توضیح شما در این مورد چست، اظهار داشت: قیمت خودرو‌های تولیدی با استاندارد یورو 4 قبلا توسط سازمان حمایت و شورای رقابت تعیین و بر روی خودروها اعمال شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر نیز قیمت خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 و یورو 4 با یکدیگر متفاوت است، قیمت‌های خودروها تثبیت شده و تغییری در این مورد نخواهیم داشت.

مدنی در مورد قیمت‌گذاری خودروها در سال آینده نیز اظهار داشت: در قیمت‌گذاری خودروها تابع سیاست وزارت صنعت هستیم و تلاش ما این است که از طریق کاهش هزینه و افزایش تولید زمینه را برای پایین آمدن هزینه سربار تولید فراهم کنیم و تا جایی که امکان دارد افزایش قیمت نداشته باشیم.وی افزود: در مورد قیمت پایه خودرو تابع سیاست وزارت صنعت هستیم ولی افزایش قیمت در برخی موارد مانند بیمه بر روی قیمت خودرو لحاظ خواهد شد. مدیرعامل سایپا افزود: پیشنهادی برای افزایش قیمت خودرو نداشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به تولید لوله‌های آلومینیومی مورد استفاده در تولید رادیاتور خودرو در کشور گفت: تولید داخلی این قطعه باعث کاهش قیمت تمام شده رادیاتور و در نتیجه پایین آمدن قیمت خودرو می‌شود. وی افزود: یکی از مزیت‌های کشور دستمزد ارزان کارگر است و این مسئله روی قیمت تمام شده تولید تاثیر‌گذار است. علیرضا کمیزی مدیرعامل یک شرکت تولید‌کننده رادیاتور خودرو نیز در جمع خبرنگاران گفت: تولید لوله‌های آلومینیومی H.F باعث ارزآوری سالانه 7 میلیون دلار برای کشور خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر رادیاتور خودرو تولید شده در ایران به بیش از 25 کشور از جمله فرانسه، اسپانیا، اوکراین و روسیه صادر می‌شود.
مرجع : فارس