به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۰۸
 
۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۵۴۵۰

چرا کسی پاسخگوی جای خالی آن 700 میلیارد دلار دولت احمدی‌نژاد نیست؟

عده‌اي منافع خود را در خطر می‌بینند
گروه سياسي: يك نماینده اسبق مجلس گفت: برادران اصولگرایی که حامی دولت گذشته بودند برای سرپوش گذاشتن بر ماحصل 8 سال اداره کشور و به وجود آمدن وضعیت نابسامان اقتصادی و برای اینکه مردم ذهنشان به گذشته برنگردد می‌کوشند که دولت جدید را ناکار آمد نشان دهند.
چرا کسی پاسخگوی جای خالی آن 700 میلیارد دلار دولت احمدی‌نژاد نیست؟

سیروس سازدار در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به درآمدهای بی‌سابقه نفتی در دوره دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت:در شرایط کنونی یک عده منافع گذشته خود را در خطر می‌بینند لذا با تغییر سیاست‌های دولت چنانچه تحریم‌ها نیز به طور کامل برداشته شود و آرامش به کشور بازگردد، دیگر از رانت‌های گذشته نصیبی نخواهند برد.  وی ادامه داد: برخی از اصولگرایان افراطی مجلس به دلیل اضطرابی که از آینده دارند، می‌خواهند به طرق مختلف برای دولت مشکل ایجاد کنند و از مجلس به عنوان ابزاری برای مخالفت با دولت استفاده می‌کنند.

سازدار با بیان اینکه مشکل اساسی دولت در مواجهه با افراطیون بعد از پایان یک سال از عمر دولت شروع خواهد شد پیش‌بینی کرد: هرچه سن کاری دولت روحانی بیشتر شود فشارها بر دولت بیشتر خواهد شد. نماینده مجلس ششم با اشاره به قوی بودن امکانات رسانه‌ای اصولگرایان نسبت به حامیان دولت خاطرنشان کرد: چرا کسی پاسخگوی جای خالی آن 700 میلیارد دلار در دولت آقای احمدی‌نژاد نیست که هم سازمان بازرسی کل کشور و هم دیوان محاسبات بارها آن را اعلام کرده است. نماینده مجلس ششم تصریح کرد: انتقاد حق نمایندگان است اما این انتقادها باید در چارچوب انصاف باشد و حال سوال این است که چگونه است که عده‌ای عملکرد شش ماهه دولت را برای اقتصاد مضر می‌دانند اما پاسخگوی عملکرد هشت ساله دولت گذشته نیستند.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های اصولگرایان افراطی در مقابل دولت و تلاش آنها برای ناکارآمد جلوه دادن دولت روحانی بیان کرد: با توجه به اینکه در طول تاریخ درآمد نفتی ایران هیچ گاه به اندازه دوره هشت ساله دولت احمدی‌نژاد نبوده است این افراد ابتدا باید پاسخ بدهند که چرا با وجود درآمدهای هنگفت نفتی وضعیت اقتصاد کشور به اینجا کشیده شد و بعد بیایند از عملکرد یک ساله دولت انتقاد کنند. سازدار با تاکید بر اینکه کسانی که در درون دولت هستند اعم از وزرا و مدیران ارشد نیز آنچنان که لازم است از دولت حمایت نمی‌کنند، اذعان داشت: از وزرا و مدیران ارشد دولت که اطلاعات کشور را در دست دارند انتظار می‌رود که با مدرک مقابل این افراطیون بایستند و پاسخ آنها را بدهند اما متاسفانه ما شاهد هستیم که هرچه هجمه مخالفان دولت بیشتر می‌شود وزرا و مدیران ارشد دولت بیشتر عقب نشینی می‌کنند.

نماینده مجلس ششم همچنین با اشاره به ناکامی دولت در اجرای طرح سبد کالا گفت: رئیس جمهور در رابطه با کوتاهی در مورد اجرای سبد کالا عذرخواهی می‌کند در حالی که عذرخواهی وظیفه وزیر مربوطه است نه رئیس جمهور. سازدار با بیان اینکه تعدادی از اعضای کابینه دولت اتفاقا دلخواه برادران اصولگرا هستند، اظهار داشت: به عنوان مثال وزارت کشور بخشنامه صادر می‌کند که روسای بخشداری‌ها باید از داخل خود استانداری تعیین شوند و این در حالی است که دولت گذشته در استانداری‌ها افراد شایسته و لایق را برکنار و بازنشسته کرده و در این 8 سال قوه مجریه شخم زده شده و پرسنل کارآمد و شایسته همگی به نحوی برکنار و خانه‌نشین شده‌اند و حال سوال این است که آیا کسانی که این بخشنامه‌ها را صادر می‌کنند، نمی‌دانند که در این 8 سال چه بلایی بر سر پرسنل دولت آمده است؟

وی تاکید کرد: رئیس جمهور اگر می‌خواهد برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کند و کارهای خوبی را ارائه دهد باید پرسنل یکدستی داشته باشد چنانکه در طی این 30 سال نیز چنین بوده است اما متاسفانه به این مسائل خیلی دقت نمی‌شود.
سازدار افزود: رئیس جمهور باید بررسی کند که چرا معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها در مجلس در توجیه نمایندگانی که اکثرا توجیه نیستند اقدامی انجام نمی‌دهند. اين نماینده مجلس ششم درخصوص مخالفان دولت تصریح کرد: اکثر کسانی که در کار دولت سنگ‌اندازی می‌کنند کسانی هستند که از یک طرف منافع اقتصادی خود را در خطر می‌بینند و می‌خواهند مردم را نسبت به دولت بدبین کنند تا بتوانند در انتخابات آینده مجلس کرسی‌های مجلس را به دست بگیرند و از طرفی دیگر نیز در برابر خود کسی را نمی‌بینند که بتواند با ارائه مستندات مردم را نسبت به حقایق آگاه کند.

سازدار خاطرنشان کرد: با اینکه ممکن است عملکرد مثبت دولت بسیار بیشتر از عملکرد منفی آن باشد اما جوسازی مخالفان دولت به حدی است که در مورد تمام برنامه‌های غلطی که در طی 8 سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد اجرا شد، آنقدر جنجال به پا نشد که در مورد طرح سبد کالا آن سروصداها را به راه انداختند و این در حالی است که طرح سبد کالا را نیز همان کسانی مطرح کردند که به نوعی به دولت گذشته وابسته بودند.