به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۳۶۲۵۰۷

خاصیت لیمو شیرین در مقابله با سکته قلبی

خاصیت لیمو شیرین در مقابله با سکته قلبی
گروه علمی: لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است. لیمو شیرین از مواد مغذی بسیاری تشکیل شده است. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری‌ها است. جالب است بدانید با وجود اینکه این میوه جزء مرکبات محسوب می‌شود، اما اسیدی نیست.آب لیموی شیرین در طول فصل کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید. امّا خوردن آب لیمو بدون فیبر‌های آن، باعث می‌شود مواد مغذی و فواید لیموشیرین را دریافت کنید.

یک عدد لیموشیرین تقریبا ۴۳ کالری و ۰٫۳ گرم چربی دارد. لیموشیرین ۹٫۳ میلی‌گرم کربوهیدرات و ۰٫۸ گرم پروتئین به بدن می‌دهد. لیموشیرین از آنجایی که جزء مرکبات محسوب می‌شود، سرشار از ویتامین ث است؛ به طوری که یک عدد از آن ۵۰ میلی‌گرم ویتامین ث دارد. علاوه بر این لیموشیرین حاوی میزان قابل‌توجهی پتاسیم است. یک عدد لیموشیرین تقریبا ۴۹۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد. این میوه حاوی مقدار کمی از مواد معدنی دیگر مثل مس، کلسیم، آهن و فسفر است. در ادامه به برخی از خواص لیمو شیرین اشاره خواهیم کرد.

خواص لیمو شیرین در بهبود ایمنی بدن
ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو‌های شیرین یا آب آن می‌تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. از دوران قدیم، این میوه را راه حلی برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا معرفی می‌کردند. همچنین یکی از فواید لیمو شیرین، آن است که باعث تحریک گردش خون می‌شود و در نتیجه دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

کمک لیمو شیرین به بیماران دیابتی
آب لیمو شیرین برای درمان دیابت مؤثر است. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین، می‌توانید ۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو شیرین را با ۴ قاشق چای‌خوری آمُله (انگور فرنگی هندی) و ۱ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. برای دریافت بهترین نتایج، این مخلوط را هر روز با معده‌ی خالی مصرف کنید.

خواص لیمو شیرین در هضم
لیموشیرین حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که از طریق افزایش ترشح مایعات گوارشی، اسید و صفرا دستگاه گوارش را تحریک می‌کند. به همین دلیل مصرف آب لیمو شیرین معمولا به افراد مبتلا به سوءهاضمه و دیگر مشکلات گوارشی توصیه می‌شود.این میوه از طریق خنثی کردن مایعات گوارشی اسیدی تولید شده توسط معده به هضم کمک کرده و سموم را از بدن خارج می‌کند. لیمو شیرین در کنترل اسهال، حالت تهوع و اسفراغ هم مفید است.

خواص لیمو شیرین به کم آبی بدن
هنگامی بیماری، استراحت فراوان و تامین آب کافی برای بدن توصیه می‌شود. از فواید لیمو شیرین، کمک به رفع کم آبی بدن است. خوردن مداوم آب برای افراد می‌تواند یکنواخت و بی طعم جلوه کند. امّا آب لیمو نه تنها تشنگی را برطرف می‌کند بلکه حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که می‌تواند از بروز کم آبی بدن و خطرات ناشی از آن جلوگیری کند.این خاصیت لیمو شیرین به خصوص برای ورزشکاران گزینه بسیار مناسب خواهد بود، چرا که خواص لیمو شیرین، مانع کم آبی و گرفتگی عضلات در ورزشکاران می‌شود. پس فواید لیمو شیرین تنها برای زمان بیماری نیست و استفاده از آن برای پیشگیری از انواع بیماری به افراد توصیه می‌شود. امّا همان طور که گفتیم، در میزان آن افراط و تفریط نکنید.

تاثیر لیمو شیرین در درمان اختلالات ادراری
آب لیمو شیرین سرشار از پتاسیم بوده و به درمان اختلالات ادراری مانند التهاب مثانه یا عفونت ادراری کمک می‌کند. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین آن را با آب بجوشانید و سپس بگذارید چند ساعت خنک بشود. سپس آن را میل کنید تا دردتان التیام پیدا بکند. پتاسیم می‌تواند فرایند سم‌زدایی از کلیه‌ها و مثانه را تسریع و از بروز انواع مختلف عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری کند.

درمان یبوست با لیمو شیرین
اسید‌های موجود در لیموشیرین سموم را از مجرای روده خارج می‌کنند. علاوه بر این لیموشیرین حاوی فیبر غذایی است که برای افراد مبتلا به یبوست مفید تلقی می‌شود. معمولا به بیماران مبتلا به یبوست توصیه می‌شود آب لیموشیرین را با کمی نمک مخلوط کنند و بنوشند تا بیماری‌شان بهبود پیدا کند.

تاثیر لیمو شیرین بر کاهش وزن
همان طور که می‌دانید، لیموی شیرین کالری کمی دارد، در نتیجه مصرف فواید لیمو شیرین در رژیم غذایی می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم مفید باشد. به خصوص افرادی که قصد کاهش وزن دارند، هر چه کمتر کالری مصرف کنند، بهتر خواهد بود. ترکیب آب لیمو و عسل به عنوان یک چربی سوز و کالری سوز، مطرح شده است.

بهبود زخم معده و تسکین ورم لوزه با لیمو شیرین
فلاونوئید‌های مختلفی در لیمو شیرین وجود دارند که خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیک و ضدسرطانی داشته و به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می‌کنند. لیمو شیرین به‌واسطه‌ داشتن این ترکیبات به درمان زخم‌های دهان و زخم معده کمک می‌کند. از سوی دیگر ویتامین C موجود در لیمو شیرین به کاهش دمای بدن و تنظیم آن کمک می‌کند. همچنین آب لیمو شیرین همراه با عسل و آب‌داغ در کاهش خارش لوزه و بهبود خشکی گلو و عفونت لوزه و گلو تاثیر دارد.

خواص ضدسرطانی لیمو شیرین
مبارزه با سرطان یکی دیگر از خواص لیمو شیرین است. لیمونوئید موجود در لیمو شیرین با انواع مختلف سرطان‌ها مبارزه می‌کند. لیمونوئید به مولکول‌های قند به نام گلوکز می‌چسبد و به‌راحتی هضم می‌شود.

خاصیت لیمو شیرین در مقابله با سکته قلبی
اسید فولیک یکی از قرص‌هایی است که برای جذب آهن استفاده می‌شود. لیمو شیرین به اندازه کافی دارای آهن است. وجود به اندازه آن، سطح هموسیستئین را کاهش می‌دهد. به این ترتیب با خوردن و استفاده از خواص لیمو شیرین به اندازه کافی، می‌توانید سلامت قلب و عروق خود را تضمین کنید.

فواید لیمو شیرین برای زنان باردار
لیمو شیرین برای زنان خاصیت مضاعفی دارد، زیرا از بروز کمبود کلسیم پیشگیری می‌کند و برای رشد مناسب جنین مفید است. با این وجود خانم‌های باردار باید قبل از اضافه کردن لیموشیرین به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنند تا از بی‌خطر بودن آن برای خود و جنین مطمئن شوند.

تاثیر لیمو شیرین بر مبتلایان به آسم
افراد مبتلا به آسم می‌توانند از خواص لیموشیرین برای بهبود سرفه‌های خود کمک بگیرند. اگر دچار آسم هستید، آب لیموشیرین، زیره و پودر زنجبیل را با هم مخلوط کرده و آن را میل کنید. این نوشیدنی به تسکین سرفه‌های مربوط به آسم کمک می‌کند.
برچسب ها: لیمو شیرین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها