به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۶۹۷۵

تحقیقات آمریکا از نقض تحریم‌ ایران در آلمان

گروه اقتصادي: شرکت دویچه بورس بار دیگر در مورد احتمال تخلف زیرمجموعه خود از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هدف تحقیقات مقامات آمریکایی قرار گرفت.
دویچه بورس اعلام کرد کلیراستریم بانکینگ، زیرمجموعه این شرکت، در تحقیقاتی که از سوی دادستان منطقه جنوبی نیویورک انجام می‌گیرد، همکاری می‌کند. این شرکت چند ماه قبل برای پرداخت 152 میلیون دلار به منظور فیصله دادن به پیگیری موضوع مشابه با اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به توافق رسیده بود. دویچه بورس در تحقیقات این اداره منکر ارتکاب هر گونه خلافی شد و پرداخت این پول را قبول گناه ندانست با اینهمه این مبلغ بر سود مالی این شرکت در سال 2013 تاثیر گذاشت.

دویچه بورس در بیانیه ای اعلام کرد درحالیکه کلیراستریم با دادستان آمریکا همکاری می‌کند، این تحقیقات در مراحل ابتدایی قرار دارد. رگولاتورهای متعدد آمریکایی به طور فزاینده مواضع سخت گیرانه ای علیه موسسات مالی مظنون به نقض مقررات پولشویی یا تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهایی مانند ایران اتخاذ می‌کنند و میلیاردها دلار جریمه و ممنوعیت انواع خاصی از فعالیت‌های تجاری را برای آنها در نظر می‌گیرند.

شرکت‌های خدمات مالی دیگر نیز از این بابت ضرر کرده اند. بانک انگلیسی اچ اس بی سی در دسامبر سال 2012 برای حل اتهامات مربوط به پولشویی تجارت موادمخدر در مکزیک، حدود دو میلیارد دلار پرداخت کرد. بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، رگولاتورها در نیویورک و واشنگتن در حال بررسی تخلف احتمالی بانک‌های فرانسوی کردیت اگریکول و سوسیته جنرال از تحریم‌های اقتصادی آمریکا هستند.
مرجع : ايسنا