به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۵:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۳۷۰۲۷۹

تکثیر تسلیحات ایران؛تهدیدی علیه اروپا

تکثیر تسلیحات ایران؛تهدیدی علیه اروپا
گروه بین الملل: رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه که در جنگ اوکراین از آن استفاده شده است، گفت که تکثیر تسلیحات جمهوری اسلامی تهدیدی علیه اروپا است.
اورسلا فون درلاین طی کنفرانسی در منامه، پایتخت بحرین، بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد.
او در ادامه تصریح کرد که ایران با ارسال پهپادهای خود به روسیه در راستای تضعیف «نظم جهانی ما» عمل کرده است.
این مقام اروپایی اظهار داشت: «برای سال‌ها چندین کشور عربی حاشیه خلیج فارس در مورد خطر تغذیه کشورهای سرکش در سراسر جهان با هواپیماهای بدون سرنشین ایران هشدار می‌دادند. درک یک واقعیت بسیار ساده برای ما (غرب) بسیار طول کشید.»
وی افزود: «در حالی که برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کنیم، باید بر سایر اشکال گسترش سلاح‌ها، از پهپاد گرفته تا موشک‌های بالستیک نیز تمرکز کنیم؛ چرا که این تسلیحات نه تنها خطری امنیتی برای خاورمیانه، بلکه برای همه ماست.»اتحادیه اروپا به همراه بریتانیا، آمریکا و کانادا تحریم‌هایی علیه ایران به خاطر ارسال پهپاد به روسیه اعمال کرده و در نظر دارد این تحریم‌ها را گسترش دهد.
او همچنین تصریح کرد: «ما در حال هماهنگی با شرکا و متحدان خود هستیم تا تحریم‌های بیشتری علیه ایران در واکنش به ارسال پهپادهای ایرانی به جنگ اوکراین اعمال کنیم.»
ایران برای چندین ماه ارسال پهپاد به روسیه را انکار کرد، اما اخیرا وزیر خارجه ایران به این امر اذعان داشت. حسین امیر عبداللهیان با این حال گفت که تعداد این پهپادها محدود بوده و قبل از جنگ اوکراین نیز به روسیه صادر شده است.
 فون درلاین، ایران و روسیه را «هم‌دست»هم خواند و گفت دستورالعمل آنها خشونت و بی‌ثباتی بی‌پایان است که اروپا نمی‌تواند آن را بپذیرد.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها