به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۸:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۷۲۷۵

افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های برون​شهری

گروه اقتصادي: نرخ بلیت اتوبو‌س‌های برون‌شهری که برای سفرهای نوروزی هر سال 20 درصد افزایش می‌یافت و پس از پایان تعطیلات به نرخ قبل بازمی‌گشت امسال پس از پایان تعطیلات به قیمت قبلی خود برنگشت و همان افزایش 20 درصدی به عنوان نرخ جدید جابجایی این بخش از حمل و نقل در طول سال لحاظ می‌شود.
افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های برون​شهری
یک مقام مسئول گفت: امسال افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌های جاده‌ای که برای ایام نوروز اعمال شده بود به حالت قبل بازنمی‌گردد و این میزان افزایش اعمال شده ادامه می‌یابد. به گفته وی 19 هزار و 500 دستگاه اتوبوس که غالبا از نوع VIP و ویژه بودند، 46 هزار دستگاه مینی‌بوس و 40 هزار دستگاه سواری کرایه مسافران نوروزی را جابجا کردند.

همچنین احمدرضا عامری - رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری - با بیان اینکه طرح جابجایی مسافران نوروزی از 25 اسفند پارسال تا 15 فروردین امسال ادامه داشت، گفت: طرح ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی شامل تمهیدات لازم در جهت سرویس‌دهی مناسب و مطلوب به مسافران از سوی سازمان راهداری تهیه و جهت اجرا به کلیه ادارات حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور ابلاغ شده بود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل از ارکان اصلی تجارت است، تصریح کرد: با وجودی که اهمیت حمل و نقل در اقتصاد کشور برای همه پذیرفته شده است آنچه توقع دست‌اندرکاران و فعالان این مجموعه بود فراهم نشد که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این شرایط فراهم و در سال جاری به آن توجه شود. عامری تاکید کرد: در حال حاضر هیچ امکاناتی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی نیست و تسهیلات مناسبی در اختیار دارندگان این ناوگان قرار نمی‌گیرد که امیدواریم در سال جدید برنامه‌هایی در این زمینه ارائه شود و بحث نوسازی ناوگان یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد و تسهیلات لازم برای آن ارائه شود.
مرجع : ايسنا