به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۳۷۶۰۰۴

نیکی کریمی هم به جمع معترضان پیوست

نیکی کریمی هم به جمع معترضان پیوست
گروه هنری: نیکی کریمی، بازیگر و کارگردان سینمای ایران گفته است که بعد از چند ماه «خفقان و ارعاب» تمام قراردادهایش را برای بازی و ساخت فیلم فسخ کرده است.
او در پستی در اینستاگرام نوشت: «در اين چند ماه خفقان و ارعاب نگو و ننويس و تلفن‌هاى ناشناس گلويم از فريادهاى نزده، خواب‌هايم پر از بغض و اشك و ابهام از اين برزخى است كه در آن تقلا مى‌كنيم... نسل من، حرف زدن يادش رفته بود. ما با ترسى نهادينه بزرگ شديم… ترسى كه آرام آرام از همان صف‌هاى مدرسه درونمان ريشه دواند. ترس از حرف درست زدن، خود بودن و محكوم شدن. ترس از بزرگتر و بالاتر. اصلا حق اعتراض نداشتيم… و البته گوش شنوا هم نداشتيم… اما ديگر بس است… خسته شده‌ايم و به جان آمده‌ايم، به كه مى‌توان پناه برد از اين همه ظلم و جفا؟ آن هم به مردم مظلوم و ستم‌ديده اين سرزمين كه هيچ وقت، تكرار مى‌كنم هيچ وقت حقى مطالبه نكردند؟ و به جوانان اين مرز و بوم كه جوانى نكردند و آينده‌اى براى خود متصور نبوده و نیستند؟ به كجا پناه بريم از اين همه خون نا به حق ريخته شده؟ حقا كه هراس من، باری ، همه از مردن در سرزمینی است که مزد گورکن، از آزادی آدمی، افزون تر باشد.» او این پست را با عنوان «زن، زندگی، آزادی» و هشتگ «اعدام نکنید» منتشر کرده است. کریمی نام ترانه علیدوستی، جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، سینماگران بازداشتی و زندانی را هم در این پست آورده است. ترانه علیدوستی، بازیگر سینما که عکس‌هایی بدون حجاب از خود منتشر کرده بود، دیروز شنبه بازداشت شد.
برچسب ها: نیکی کریمی

ذ
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۵:۴۰
جرات پیدا کرد بالاخره (410450)
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۵:۵۸
حقا که حق گفتی (410452)
یا حق
Germany
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۲۰:۰۲
ظلم پایدار نیست !!! (410482)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۹
نصف سال فیلمای آبکی میسازن و بازی میکنن و پول به جیب میزنن و بقیه سالو اونور کیف و حال میکنن بدون درد و رنجی برای پول درآوردن اونوقت از خفقان و درد مینوسن کثیفترین و بیشرفترین قشر جامعه.. (410788)
نادرفرجی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۳:۲۱
صدهزار...کاش ! سیر صلح را (جبری یا عکس)
پیش...از اینها...
هم خارج وهم داخل (411463)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها