به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۳۸۲۱۷

طالبانی نامزد ریاست​جمهوری نمی‌شود

گروه بين​الملل: پزشک مخصوص جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق با اشاره به بهبود مداوم وضعیت جسمانی وی تاکید کرد که طالبانی منتظر نتایج انتخابات پارلمانی است و برای تصدی دوباره پست ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.
طالبانی نامزد  ریاست​جمهوری نمی‌شود
به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، نجم الدین عمر کریم پزشک مخصوص جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق امروز سه شنبه بار دیگر تاکید کرد: وضعیت جسمانی طالبانی خوب و در حال بهبودی مداوم است. وی افزود: طالبانی به طور کلی اخبار انتخابات پارلمانی عراق و به ویژه کرکوک را دنبال می‌کند و منتظر نتایج آن است و به منظور تصدی پست ریاست جمهوری عراق برای سومین بار نامزد نخواهد شد. نجم الدین عمر کریم در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: رئیس جمهور منتظر نتایج انتخابات پارلمانی و بویژه در کرکوک است زیرا اتحادیه میهنی کردستان عراق برنامه ای روشن درخصوص خدمات رسانی به اهالی کرکوک دارد و این چیزی است که ما از سه سال برای آن کار و تلاش می کنیم.

وی افزود: نزدیک دو هفته دیگر از عمر دولت و پارلمان مانده است و بعد از آن دولت جدیدی تشکیل خواهد شد و طالبانی براساس قانون اساسی برای این انتخابات نامزد نخواهد شد و پارلمان جدید و دولت می توانند رئیس‌جمهور را معرفی کنند.
پزشک مخصوص طالبانی گفت: اتحادیه میهنی کردستان با پیگیری مستقیم طالبانی نتایج انتخابات پارلمانی گذشته را دنبال می کرد و وقتی از اوضاع کرکوک مطمئن شد؛ برای رای دادن در انتخابات به شهر سلیمانیه رفت. وی درباره وجود اختلافات در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: این حزب همچنان تحت رهبری جلال طالبانی است و شورای رهبری آن منسجم هستند و اختلاف نظراتی بین اعضا هست اما در نهایت همه آنها درباره آنچه به صلاح و مصلحت حزب و طرفدرانش هست، اتفاق نظر دارند.
مرجع : تسنيم