به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۰:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۹۰۱۹۳
فروش موی طبیعی از ۸ تا ۳۰ میلیون تومان

بازار خرید و فروش مو‌های طبیعی میلیونی شد

بازار خرید و فروش مو‌های طبیعی میلیونی شد
گروه اقتصادی: خانم پیرایشگر با آب و تاب برای عروس توضیح می‌دهد که اصلا نگران روز عروسی و شینیون نباشد چرا که برای موهایش فکر کرده و می‌گوید فقط هزینه اش را بالاتر می‌برد.به گزارش اقتصاد 24، دختر ۲۴ یا ۲۵ ساله، اما باز با نگرانی می‌پرسد خب آخه چطور؟ و خانم آرایشگر جواب می‌دهد که موی طبیعی دارد و برایش استفاده می‌کند، می‌گوید اگر بخواهید بخرد که همیشه و در همه مهمانی‌های دیگرش استفاده کند حدود ۱۷ میلیون تومان برایش هزینه دارد، اما اگر بخواهد اجاره کند برای یک شب حدود ۴ میلیون تومان به همراه یک چک ۱۷ میلیون تومانی برای تضمین اینکه سالم مو‌ها را برمی‌گرداند. خانم آرایشگر در ادامه می‌گوید یک مدت از بس مو‌ها را خراب کردند که دیگر اجاره نمی‌داده، اما حالا دیگر با چک تضمین مو‌ها را دوباره اجاره می‌دهد چرا که خیلی‌ها توان خرید نداشتند.



 این‌ها بخشی از مکالمات در یک پیرایشگاه حوالی غرب تهران است و وقتی از مدیر سالن زیبایی می‌خواهم که درباره مو‌ها برایم توضیح بدهد به اتاق دیگری هدایت می‌شوم که ویتریتی پر از مو‌های طبیعی دارد، مو‌هایی که ادعا می‌کند همه اش از سر چیده شده و البته می‌گوید که خودش خریدار است و به صورت مستقیم از طریق سایت دیوار و رابطه با برخی مشتریانش مو‌ها را خرید می‌کند.

او می‌گوید خریدار برای این مو‌ها شاید کم باشد، اما در مقابل بسیاری برای مهمانی و یا مراسم خود تمایل به استفاده از پوستیژ‌های مختلف دارند، سودمند است. البته در ادامه نیز می‌گوید اگر مشتری بخواهد که مو به صورت نامحسوس در درون مو‌های خودش استفاده شود و یا بخواهد از مو برای اکستنشن استفاده کند، آن گاه دیگر امکان اجاره وجود ندارد و حتما باید مو خریداری شود.

موهای چند ده میلیونی روی سر مردان و زنان 
اما بر اساس آگهی‌های خرید و فروش مو در اپ‌هایی مثل دیوار و یا شیپور، خرید مو و انواع لوازم و وسایل مربوط به این مساله بسیار پرشمار و پررونق است. در این میان آگهی‌های جالبی نیز به چشم می‌خورد از جمله اینکه موی طبیعی ۵۵ سانتی، بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.کما اینکه کافی است دور کوتاهی در سایت‌های خرید و فروش، اینستاگرام و دیوار بزنید تا به ارقامی بین ۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز بربخورید.مو با ارزش ۱۰۰ میلیون تومان البته از باقی متفاوت‌تر است و از موارد استثنایی است که مو‌های سالم و رنگ نشده بیشتر از ۹۰ سانتی متر را شامل می‌شود.



مساله تنوع در رنگ، مدل، اندازه و حجم مو‌های ارئه شده و طبیعی یا مصنوعی بودن آن باعث تفاوت جدی در قیمت‌ها می‌شود تا جایی که مشتریان این محصول در فضای انتخاب جولان می‌دهند. رقم موی طبیعی و مصنوعی از یک میلیون تومان شروع می‌شود و هرچه مو بلندتر و پُرتر باشد قیمت هم بالاتر می‌رود.

نکته جالب این است که با توجه به استقبال مشتریان، مو‌های لخت که قابلیت رنگ و فر شدن را دارند گران‌تر هستند و مساله دیگر این است که هر چه سن صاحبان مو کمتر باشد تاثیر بیشتری در افزایش قیمت دارد به طوری که حتی در مواردی پیش آمده که سن کسی که قرار است موهایش را بفروشد نیز قید می‌شود. برای نمونه در حالی که موی ۶۵ سانتی متری بین ۱۰ تا ۱۸ یا ۲۰ میلیون قیمت گذاری شده، تاکید بر روی اینکه سن دارنده مو کمتر از ۱۶ سال است این فیمت تا ۲۵ میلیون نیز افزایش یافته است.

البته خریداران این مو‌ها فقط خانم‌ها نیستند و اتفاقا آقایان نیز از طرفداران و خریداران این مو‌ها هستند و البته با کمی گشت و گذار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهد قیمت‌های عجیب موی مصنوعی و طبیعی برای مردان نیز هستیم.اما ارقام بسیار متفاوت هستند. به طور مثال موی مصنوعی برای چتری جلو مویی با موی طبیعی ۷۵۰ هزار تومان و کلاه گیس زنانه با موی طبیعی کوتاه بین ۴ تا ۵ میلیون تومان و کلاه گیس زنانه موی طبیعی با اندازه متوسط نیز بین ۵ تا ۷ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین مو‌های بلند که از ۵۰ سانتی متر بیشتر باشد از ۸ تا ۲۰ میلیون تومان بنا به جنس و رنگ و اندازه قیمت گذاری شده است. این در حالی است که قیمت‌ها برای مو‌های خام، بدون رنگ بودن یا دارای رنگ بودن و صاف بودن و فر بودن مو‌ها نیز در قیمت‌ها تاثیر دارد.

برای خرید مو‌های طبیعی و مصنوعی و پوستیژ البته می‌توان به صورت حضوری نیز راهی خیابان‌های شهر شد . در تهران بیشتر حوالی کوچه برلن، منوچهری، فردوسی و جمهوری می‌توان به بورس این موارد برخورد.بسیاری از فروشندگان می‌گویند هر چقدر که میزان تمایل به خرید مو‌های طبیعی افزایش یافته، اما سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیز برای دسترسی به این موارد افزایش یافته است.

یک فروشنده با هیجان توضیح می‌دهد که این مو‌ها را می‌بینید، سه میلیون و ٥٠٠ هزار تومان خریدیم و حالا حداقل ۶ میلیون تومان ارزش دارد و با دست به بعدی اشاره می‌کند که آن یکی ارزان‌تر است، حدود ۲ میلیون تومان و بعد به شاخه‌ها اشاره می‌کند که از ۲۰ هزار تا ٤٠٠‌ هزار تومان در نوسان است. به یک دسته موی خرمایی نیز اشاره می‌کند که ببینید چقدر براق و خاص است و می‌گوید رقمی حدود ٥.٥ میلیون تومان روی آن قیمت گذاشته است.در همین حین کار یک مشتری را راه می اندازد و به مشتری دیگری قیمت می دهد و البته جواب تلفنی را نیز می دهد که آن طرف خط زنی در حال گرفتن قیمت برای فروش موهایش است.می‌گوید روزهایی که آگهی خرید داریم شلوغ‌تر هم هستیم چون خیلی‌ها زنگ می‌زنند و البته معمولا کمتر از انگشتان یک دست در هر بار آگهی که می‌دهیم برای فروش مراجعه می‌کنند.

در این میان، اما سوسن زنی حدودا ۴۵ ساله به اقتصاد ۲۴ می‌گوید که خودش و دخترانش موهایشان را می‌فروشند. او می‌گوید که این کاسبی مستمر و دائم نیست، اما تاکنون دو بار موهایشان را فروخته اند و حالا منتظر هستند که تا چه زمانی برای بار سوم و فروش مو‌ها اقدام کنند. می‌گوید اولین بار یک روز خانمی در آرایشگاه مو‌های دختر ۱۴ ساله اش را دیده و رقم خوبی پیشنهاد کرده و وسوسه شده است. بعد مو‌های خودش و دختر کوچکتر را نیز توانسته بفروشد و بار دوم حدود یک سال پیش موهایشان را فروختند و می‌گوید دو دخترش بار اول آگاهی به کاری که می‌کردند نداشتند، اما بار دوم نه تنها با علاقه خودشان بوده بلکه حتی پولش را هم خودشان برداشتند و با خنده می‌گوید دختر کوچک ترم با آن پول و کمی کمک پدرش برای خودش گوشی تلفن همراه خریده است.

سوسن می‌گوید ۶ سال پیش موهایشان این همه قیمتی نبود، اما حالا خیلی گران‌تر شده است و در ادامه می‌گوید بالاخره در این روزگار سخت یک مرهمی بر زخمی از زخم‌های زندگی است دیگر.او البته  می‌گوید که به شدت به موهایشان رسیدگی می‌کنند و به خصوص دو دخترش سعی می‌کنند موهایشان سالم و خوب باشد.

زهرا، اما زنی حدودا ۳۰ ساله است و تا به حال دو بار موهایش را فروخته و به اقتصاد ۲۴ می‌گوید هر دو بار را برای بدهی‌های شوهرش داده است. خودش می‌گوید ساکن ورامین است، اما به تهران می‌آید و می‌گوید در یک آرایشگاه شاغل است و دو بار قبل در همان آرایشگاه نیز مشتری پیدا کرد و بار اول موهایش را که بیش از ۹۰ سانتی متر بود وقتی می‌برید زار زار گریه می‌کرد، اما بار دوم دیگر عادی شده بود، چون نه به اندازه بار اول موهایش بلند بود و نه دیگر آن احساس سابق را به موهایش داشت.

خرید و فروش مو‌ها حالا دیگر بخشی از معاملات در تعدادی از پیرایشگاه‌های شهر است؛ مو‌های رنگ به رنگ که برای پوستیژ و موی مصنوعی و اکستنشن استفاده می‌شود، باعث رونق برای چیدن مو‌ها و فروش آن شده است.
مو‌هایی که اگر روزگاری با چند صد هزار تومان معامله می‌شد حالا ارقام میلیونی برای آن داده می‌شود و زنان و مردانی شاید دلخوش به رنگ وارنگی آن‌ها باشند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها