به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۳۹۵۰۶
خبرهايي از فوتبال ايران

آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال از هفته‌آينده

گروه ورزشي: در آئين‌نامه جديد نقل و انتقالات ليگ برتر هر باشگاه فقط 18 بازيکن بزرگسال مي‌تواند در اختيار داشته باشد.
آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال از هفته‌آينده
آئين‌نامه جديد نقل و انتقالات فوتبال ايران مراحل تکميلي‌اش را طي مي‌کند و قرار است هفته آينده اين آئين‌نامه به طور رسمي به باشگاه‌ها ابلاغ و اعلام شود. بر اساس اين آئين‌نامه هر باشگاه فقط مي‌تواند 18 بازيکن بزرگسال براي فصل آينده در اختيار داشته باشد و ساير بازيکنان ليگ برتري بايد از رده‌هاي سني زير 21 و 23 سال و زير 19 سال انتخاب شود.

غلامرضا بهروان رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ با تائيد اين خبر به فارس گفت: سعي بر اين شده تا سهميه تيم‌هاي پايه در ليگ برتر بيشتر شود تا به اين ترتيب تيم‌هاي ليگ برتري چهره جوان‌تري پيدا کند. فصل نقل و انتقالات هم با ابلاغ آئين‌نامه جديد آغاز خواهد شدکه فکر مي‌کنم هفته آينده اين اتفاق بيفتد. در گذشته هر تيم ليگ برتري مي‌توانست 21 بازيکن بزرگسال در فهرست خود داشته باشد که به اين ترتيب 3 بازيکن از سهميه بزرگسالان هر باشگاه کم شده است.

ديدار دوستانه تيم ملي با موزامبيک لغو شد

ديدار دوستانه تيم‌هاي ملي ايران و موزامبيک در اردوي آفريقاي جنوبي لغو شد.
ديدار تيم‌هاي ملي ايران و موزامبيک که پيش از اين تاريخ برگزاري آن تاريخ 10 ارديبهشت اعلام شده بود، به خاطر آماده نبودن تيم حريف لغو شد. تيم ملي ايران قرار بود در جريان اردوي آفريقاي جنوبي چهارشنبه آينده ديداري تدارکاتي با تيم ملي موزامبيک برگزار کند و حتي سايت فيفا نيز اين ديدار را در برنامه‌ ديدارهاي دوستانه تيم ملي گنجانده بود، اما اين ديدار لغو شد. تيم ملي قرار است تا پايان اردوي خود در آفريقاي جنوبي دو ديدار تدراکاتي ديگر را با تيم‌هاي ليگ برتر آفريقاي جنوبي برگزار کند.
ملي‌پوشان 12 ارديبهشت به ايران باز خواهند گشت.

دعوت از حاج‌صفي و شريفي به اردوي تيم‌ملي

پس از خط خوردن 6 بازيکن سپاهان از حضور در تيم ملي فوتبال،‌ کارلوس کي‌روش مجددا احسان حاج صفي و مهدي شريفي، دو بازيکن اين تيم را به اردوي تيم ملي فوتبال دعوت کرد. اين دو بازيکن پس از شکست سپاهان برابر الهلال و حذف از ليگ قهرمانان آسيا به اردوي تيم ملي دعوت شدند.

نبي، دبير کل فدراسيون فوتبال با تاييد اين خبر گفت: پس ازحذف سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا،‌ کي‌روش احسان حاج صفي و مهدي شريفي را به اردوي تيم ملي دعوت کرد که اين دو بازيکن فردا از جده عربستان راهي آفريقاي جنوبي خواهند شد. پس از خودداري باشگاه سپاهان از حضور ملي‌پوشانش در اردوي تيم ملي در آفريقاي جنوبي، کي‌روش شش بازيکن اين تيم را از تيم ملي خط زد.